به گزارش ماهان نت، دو ماه پیش هنگامی که ابزار استوری (Stories) اینستاگرام راه‌اندازی شد، شک و تردید زیادی در مورد میزان استقبال از آن وجود داشت. اما حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی همین مدت کوتاه، تعداد کاربران فعال آن رسماً به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در روز رسیده است.

پایگاه خبری Buzzfeed که این گزارش را منتشر کرده، همچنین اعلام کرده که مجموع تعداد کاربران فعال اینستاگرام تا ماه ژوئن به ۵۰۰ میلیون نفر در ماه نزدیک شده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که حدود یک‌پنجم کاربران این شبکه اجتماعی، از قابلیت Stories آن استفاده می کنند. که در این زمان کوتاه هم رکورد قابل توجهی محسوب می‌شود.

با توجه به استقبال گسترده از این امکان جدید، به نظر می‌رسد که استوری اینستاگرام همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و به این زودی‌ها تغییری نخواهد کرد.

با استفاده ازاستوری در اینستاگرام کاربران قادر هستند تصاویر و ویدئوهای خود را به صورت اسلاید شو منتشر کنند. جالب اینجاست که این تصاویر بعد از ۲۴ ساعت به صورت خودکار از بین می‌روند. کاربران اینستاگرام قادر هستند به داستان یا همان استوری های کاربرانی که آنها را دنبال می‌کنند در قسمت بالای فید و در بالای صفحه اول دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر زمانی که یکی از افرادی که دنبال کننده وی هستید نیز مطلب جدیدی را قرار داد‌، تصویر پروفایل این کاربر به صورت خودکار تغییر می‌کند و حلقه‌ای رنگارنگ دور تصویر پروفایل این کاربر شکل گرفته و تصویر او در همین قسمت قرار می‌گیرد. برای مشاهده داستان قرار داده شده نیز کاربران کافیست تا بر روی عکس پروفایل کاربر مورد نظر ضرب انگشت کنند.

با لمس به طرفین نیز می‌توان داستان‌های کاربران مختلف را مشاهده کرد. اگر هم یک داستان منتشر شده باب دل شما بود به راحتی می‌توانید پیامی خصوصی را برای کاربری که این داستان را منتشر کرده ارسال کنید. در حال حاضر قابلیت‌های استوری در اینستاگرام به همین جا خلاصه میشود و خبری از اظهار نظرهای عمومی (Comment) یا لایک کردن در این ویژگی وجود ندارد.

دسترسی‌های امنیتی قسمت استوری نیز با سایر دسترسی‌های اعمال شده در حساب کاربری اینتساگرام یکسان است. با این حساب اگر تنظیمات حساب کاربری بر روی خصوصی یا Private تنظیم شده باشد، داستان منتشر شده نیز تنها برای کاربرانی که تایید شده‌اند نمایش داده می‌شود. در این بین کاربران همیشه امکان مخفی کردن تمامی داستان منتشر شده خود را از یک کاربر به خصوص دارند. به این ترتیب حتی اگر یک کاربری در لیست فالوور‌های شما قرار دارد باز هم قادر هستید وی را از داستان به اشتراک گذاشته شده منع کنید.

اینستاگرام وعده داده تا قابلیت جالب و جذاب، استوری را برای کاربران اندروید و iOS طی چند هفته آینده منتشر کند. قابلیت هایی که هر چه اینترنت پرسرعت بهتری داشته باشید، راحت تر اجرا میشوند و تاثیری زیادی بر روی نرخ تعامل شما با مخاطبانتان خواهند داشت.

0/5 (0 نظر)