روترهای بی‌سیم معمولاً تا زمانی وظایف خود را به‌‌خوبی انجام می‌دهند که محلی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، خیلی بزرگ یا چند طبقه نباشد. درغیر این صورت، اگر محل مورداستفاده بزرگ باشد، شعاع تحت پوشش روتر نمی‌تواند اینترنت را به‌خوبی در تمام فضای منزل یا محل کار پخش کند. درنتیجه ممکن است اتصال افرادی که فاصله زیادی از روتر دارند، مدام قطع و وصل شود. درچنین مواقعی، شما با استفاده از یک روتر دوم می‌توانید برد سیگنال را افزایش دهید و درنتیجه شعاع تحت پوشش شبکه به دوبرابر افزایش پیدا خواهد کرد.

چطور با استفاده از روتر دوم، وای‌فای خود را قوی تر کنیم؟

چطور با استفاده از روتر دوم، وای‌فای خود را قوی تر کنیم؟

ابتدا باید روتری که به‌عنوان افزایش دهنده سیگنال‌ها می‌خواهید از آن استفاده کنید را به وسیله کابل به یکی از پورت‌های روتر و طرف دیگر آن را به پورت اترنت لپ‌تاپ خود متصل کنید. سپس یک سوزن را داخل حفره reset که در پشت مودم قرار دارد وارد کنید. بعد از ریست کردن مودم شما به تنظیمات کارخانه‌ای بازمی‌گردد و می‌توانید تنظیمات روتر را از ابتدا انجام دهید.

حالا باید وارد آدرس آی پی روتر خود شوید که معمولاً ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ هست (اگر با این آدرس باز نشد، می توانید به سایت TechSpot.com مراجعه کنید و از آن‌جا ادرس روتر خود را پیدا کنید).

سپس مسیر زیر را طی کنید: Basic Settings > DHCP server > Disabled

Wireless Setup > SSID > Router name

به جای router name، نام روتر اصلی شبکه خود را بگذارید. در اخر هم با کلیک روی Save Settings، تغییرات خود را ذخیره کنید.

حالا کابل اترنت را از روتر و لپ‌تاپ جدا کرده و یک سر آن را به پورت LAN روتر اصلی و سر دیگر را به WAN روتر اضافی متصل کنید. این دو روتر را با فاصله ۱۰ متر از هم قرار دهید تا امواج به تمام نقاط منزل یا محل کار شما ارسال شود.

 

 

0/5 (0 نظر)