رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که  مشترکان اینترنت پرسرعت ADSL، ماهانه هشت گیگابایت بر ثانیه و مشترکان موبایل، سه گیگابایت مصرف دارند، اما این میزان همچنان با مصرف اینترنت در کشورهای توسعه یافته فاصله دارد.

ابوالحسن فیروزآبادی گفت « توسعه شبکه ICT از مردمی ترین کارها بود و این مردم هستند که برای شبکه هزینه می‌پردازند.در حال حاضر ۴۸ میلیون گوشی در دست مردم است. مشترکان ADSL ماهانه هشت گیگابایت مصرف اینترنت دارند و مشترکان همراه نیز ماهانه سه گیگابایت مصرف دارند. البته این رقم در آمریکا ۲۳ گیگابایت و در اروپا ۱۱ گیگابایت است و ما هنوز با این ارقام فاصله داریم.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن اشاره به این موضوع که باید برای کاربردهای اساسی از شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جست‌وجو و کسب و کارهایی که بر روی این شبکه‌ها هستند برنامه ریزی شود، ادامه داد:

«در اقدام اخیری که انجام شد، چند شرکت فین‌تک (کسب و کار مالی) فیلتر شده و ۲۰۰ هزار کسب و کار برای شش روز دچار محدودیت بودند.»

مشترکان ADSL ماهانه چند گیگابایت مصرف اینترنت دارند؟

مشترکان ADSL ماهانه چند گیگابایت مصرف اینترنت دارند؟

وی همچنین با اشاره به این موضوع که کسب و کار اپراتورها در تمام دنیا در حال تغییر است افزود:

«نسل‌های جدید اپراتورها در حکمرانی کشورها نقش دارند؛ اپراتورها باید از ابرهای فعال خدمات ر مدل‌های کسب و کار استفاده کنند. به دلیل قدرت مالی و ذاتی اپراتورها که سالانه هزار میلیارد درآمد دارند، اپراتورها باید متوازن شدن بازار ICT نقشی فعال داشته باشند. وزارت ارتباطات نیز باید کاری کند که در کشور شاهد توسعه متوازن، اشتغال‌زا و فقرزدا باشیم.»

او در رابطه با اهمیت رشدی که منجر به اشتغال‌زایی می شود نیز گفت»

«ما نمی‌توانیم به دنبال رشد بی اشتغال باشیم، رشدی که در آن به عدالت توجه نشود، به فقرزدایی توجه نشود. وزارت ICT می‌تواند در نحوه‌ی مدل‌های کسب و کار و وضع قوانین نقش داشته باشد. باید خلاهایی که در حوزه تولید محتوا و نرم‌افزارهایی که از تکالیف شبکه ملی اطلاعات است حل شود. باید به جایی برسیم که به جای ارائه‌ یارانه برای بنزین برای ICT نیز یارانه بدهیم.»

0/5 (0 نظر)