راه‌های جلوگیری از نفوذ به مودم ADSL:

اگر شما هم از کاربران اینترنت پرسرعت هستید، حتماً امروزه با مشکلاتی مانند تمام شدن سریع ترافیک خود مواجه شده‌اید. بسیاری از کاربران تصور می کنند که شرکت‌های عرضه کننده اینترنت، کم فروشی می‌کنند. اگرچه ممکن است در برخی موارد این اتفاق رخ دهد اما موردی که احتمال آن بیشتر است هک شدن مودم ADSL کاربر است. به‌طوریکه افراد سودجو با چند ترفند ساده به مودم، نام کاربری و رمزعبور شما دسترسی پیدا می‌کنند و از حجم اینترنت شما استفاده می‌کنند. کاربر هم که مصرف اینترنت بالایی نداشته مشکل را از شرکت عرضه کننده اینترنت می‌داند.

درحالی‌که حتی اگر این اتفاق هم برای شما رخ نداده باشد، برای امنیت بیشتر مودم و اینترنت مصرفی خود، بهتر است که راه‌های نفوذ به آن را از ابتدا روی هکرها ببندید. ماهان‌نت در این مطلب سعی کرده تا به ساده‌ترین شکل این موضوع را برای شما توضیح دهد تا تمام کاربران بتوانند از آن استفاده کنند:

راه‌های جلوگیری از نفوذ به مودم ADSL

راه‌های جلوگیری از نفوذ به مودم ADSL

راه‌های جلوگیری از نفوذ به مودم ADSL:

          • به‌روزرسانی نرم افزار مودم (Firmware)

مودم‌های ADSL برای انجام وظایف خود از یک نرم‌افزار پایه استفاده می‌کنند که Firmware نام دارد. گاهی اوقات (برای نمونه برای جلوگیری از نفوذ به مودم) نیاز پیدا می‌کنید آن را آپدیت کنید. به این منظور می‌توانید از نوشته‌هایی که روی جعبه یا خود مودم وجود دارد کمک بگیرید تا نسخه نرم‌افزار را پیدا کنید. بعد از شناسایی نسخه نرم‌افزار، فایل بروزرسانی را از سایت سازنده مودم خود استفاده کنید. برای مثال اگر مودم شما D-Link است از این سایت و اگر TP-Link است از این سایت استفاده کنید تا نسخه مرتبط با مدل مودم‌تان را پیدا کنید.  اگر هم از مودم‌های زایسکل یا هوآوی استفاده می کنید، با کلیک روی اسم آن‌ها به سایت موردنظر هدایت خواهید شد.

          • تغییر رمز ورود به مودم

هر مودم ۳ تا رمز عبور دارد: یک رمز برای ورود به صفحه تنظیمات، یک رمز برای حساب کاربری اینترنت که شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما تحویل می‌دهد و یک رمز هم برای اتصال به وای فای که توسط موبایل و لپ تاپ از آن استفاده می‌کنید.

به‌خاطر داشته باشید که رمز مودم و رمز وای فای هیچ ربطی به هم ندارند یکی نیستند.

اما چرا باید رمز مودم را تغییر دهیم؟ زیرا هر فردی که به این رمز دسترسی داشته باشد می‌تواند وارد تظنیمات مودم شما شود و آن را تغییر دهد.

برای تغییر رمز مودم، مرورگرتان را باز کنید و معمولاً باید وارد آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ شوید. بعد از باز شدن صفحه، از شما یک نام کاربری و رمزعبور خواسته می شود که اگر آن را تغییر نداده باشید باید هر دو را (admin) بزنید  و این همان رمزی است که حتماً باید تغییر دهید. برای تغییر آن در تنظیمات مودم، به‌دنبال گزینه‌ای مانند Administration, Management یا Maintenance بگردید. سپس از شما درخواست یک نام کاربری و رمزعبور خواهد شد که نام کاربری را همان admin قرار دهید و برای رمزعبور، رمز دلخواه خود را بنویسید. سعی کنید در این مرحله از رمزهایی استفاده کنید که توسط هکرها قابل تشخیص نباشد.

          • فعال کردن فایروال مودم

برای فعال کرذن فایروال مودم، باید همان‌طور که در تنظیمات مودم هستید، به قسمت Advanced Setup بروید، گزینه firewall را پیدا کنید و Enable را انتخاب کنید.

          • ریست سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مودم

اگر مودم شما با مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری مواجه شد، یکی از راه‌های پیش روی شما، ریست کردن مودم است. برای انجام اینکار ابتدا سوراخ ریزی که پیشت مودم واقع شده و روی آن reset نوشته شده است را پیدا کنید. سپس یک سوزن یا وسیله‌ای به همان باریکی را داخل آن قرار دهید و به مدت ۱۵ ثانیه فشار دهید. به خاطر داشته باشید که حین انجام این‌کار مودم حتما باید روشن باشد و اینکه در آن ۱۵ ثانیه نباید اصلا دستتان را از روی دکمه بردارید.

          • ایمن نمودن ارتباط بیسیم در مودم

همان‌طور که در تنظیمات هستید، وارد قسمت Wireless شوید و نام مودم خود را به اسم مورد نظرتان تغییر دهید.

0/5 (0 نظر)