اینترنت ۱ترابایت بر ثانیه، پرسرعت‌ترین اینترنت در دنیا

با گسترش استفاده از اینترنت پرسرعت، دانشمندان و متخصصان در تلاش هستند تا کیفیت و سرعت اینترنت را افزایش دهند. درنتیجه کاربران با سرعت بالاتر، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند و عملکرد بهتری نیز خواهند داشت. دانشمندان آلمانی در چند ماه گذشته توانستند روی شبکه فیبر نوری به سرعت اینترنت ۱ترابایت بر ثانیه دست پیدا کنند.

این سرعت، اطلاعات و داده‌ها را تا هزار برابر سریع‌تر از سایر سرویس‌های اینترنتی که حداکثر سرعت‌شان تا ۱ گیگابیت برثانیه است، انتقال می‌دهد. از مزایای سرعت ۱ترابایتی این است که به شما امکان دانلود ۱۲۵ گیگابایت در هر ثانیه را می‌دهد؛ این مقدار دقیقاً با ظرفیت یک MacBook Air برابر است. در واقع با این سرعت شما می‌توانید تمام اپیزودهای سریال تاج و تخت را تنها در ۱ ثانیه دانلود کنید. اگر به دیدن فیلم هم علاقه‌مند هستید شاید برایتان جالب باشد بدانید که ۲۵ فیلم ۵گیگابایتی را می‌توانید در همان ۱ثانیه انجام دهید.

اینترنت ۱ترابایت بر ثانیه، پرسرعت‌ترین اینترنت در دنیا

اینترنت ۱ترابایت بر ثانیه، پرسرعت‌ترین اینترنت در دنیا

شایان ذکر است که هنوز هیچ دستگاهی ساخته نشده است که بتواند اطلاعات را با سرعتی برابر با ۱ترابیت برثانیه روی خود ذخیره کند. احتمالاً با تحقق این سرعت، همه ما از زندگی اجتماعی خود خداحافظی خواهیم کرد و به دانلود فایل های مختلف خواهیم پرداخت تا بتوانیم خودمان را سرگرم کنیم.

تحقیقات انجام شده برای رسیدن به این سرعت در دانشگاه تکنیکال مونیخ انجام شد و برای انجام آن به هیچ شرایط آزمایشگاهی خاصی نیاز نبود، بلکه تنها با زیرساخت فیبر که قبلاً مورد استفاده بود انجام گرفت. البته گفتنی است که تا زمان اجرایی شدن این سرعت، به زمان و تجهیزات بسیاری نیاز است.

 

منبع: sciencealert

0/5 (0 نظر)