ارزش بازار اینترنت اشیا به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی (IDC) تخمین زده که اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۷، ۱۶درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به بالغ بر ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

تا سال ۲۰۲۱ ارزش این بازار به نزدیک به ۱۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و سرمایه‌گذاری در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات و اتصالات شبکه در صدر این فهرست قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش IDC، اینترنت اشیا در حوزه‌های نظارت بر حمل‌و‌نقل، تولید و مدیریت دارایی‌ها، بیشترین جذب سرمایه را خواهد داشت. تکنولوژی شبکه هوشمند انرژی مانند برق، گاز، آب و خانه هوشمند نیز در مرحله بعدی بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را خواهد داشت. اما در ۵ سال آینده، سرمایه‌گذاری حوزه‌های دیگری نیز در زمینه اینترنت اشیا رشد خواهد کرد. امکانات فروشگاهی و شارژ ماشین‌های برقی از جمله این موارد هستند.

ارزش بازار اینترنت اشیا به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

ارزش بازار اینترنت اشیا به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی‌های IDC نشان می‌دهد حوزه سخت‌افزار قسمت مهمی از هزینه‌ها را در اختیار خواهد داشت. اما بخش نرم‌افزار و خدمات، بیشترین افزایش هزینه را خواهند داشت. بیشترین هزینه سخت‌افزار نیز روی ماژول‌ها و سنسورهای سخت‌افزاری که اشیا را به شبکه متصل می‌کند خواهد بود. مدیربخش اینترنت اشیا در IDC گفت:

«بحث اینترنت اشیا امروزه ازتعداد دستگاه‌های متصل به شبکه فراتر رفته است! ارزش واقعی اینترنت اشیا وقتی مشخص می‌شود که نرم‌افزار و سرویس‌های ارائه شده در کنار هم امگان دریافت، تفسیر و عمل براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط اشیا متصل به شبکه را فراهم کنند».

 

منبع: zdnet

0/5 (0 نظر)