[bread_crumb]

سوالات متداول

پرسش‌های متداول پشتیبانی

1- چگونه مصرف خود را مدیریت کنیم؟

ترافیک مصرفی شما شامل مجموع ترافیک ارسالی و دریافتی در آن دوره است. دانلود فایل‌های مختلف، مشاهده سایت‌ها، مشاهده فیلم آنلاین، نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی و به روزرسانی خودکار برنامه‌ها، همگی از ترافیک مصرفی شما کم می‌کند. کاربر با چک کردن ریزمصرف در پنل کاربری می‌تواند حجم خود را مدیریت کند.

2- علامت ضرب‌در قرمز رنگ روی آیکون connection اینترنت چیست؟

یکی از علت‌های این مورد، خاموش بودن دکمه وایرلس روی مودم است. اگر از لپ تاپ استفاده میکنید، از روشن بودن دکمه وایرلس لپ تاپ مطمئن شوید. همچنین درصورت استفاده از PC، مطمئن شوید که اتصال USB وایرلس برقرار است و کابل شبکه به درستی وصل شده است. در غیر این صورت باید درایور شبکه چک شود و درنهایت اگر هیچ‌کدام از موارد ذکر شده نبود، با واحد پشتیبانی فنی ماهان‌نت با شماره تلفن 021-87277 داخلی 4 تماس حاصل نمایید.

3- چرا چراغ ADSL مودم چشمک زن است و فقط هنگام مکالمه با تلفن ثابت میشود؟

اگر از دوشاخه ضدبرق استفاده می‌کنید، آن را تعویض کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، اتصال اسپلیتر را چک کنید و درصورتیکه مشکل رفع نشد با واحد پشتیبانی فنی ماهان‌نت تماس حاصل فرمایید.

4- چرا با زنگ خوردن تلفن، چراغ لینک چشمک‌زن می‌شود؟

از اسپلیتر دیگری استفاده کنید. درصورتی‌که پریز تلفن دیگری دارید می‌توانید مودم و تلفن را روی پریزهای مجزا قرار دهید و در صورت رفع نشدن مشکل، با واحد پشتیبانی فنی ماهان‌نت با شماره تلفن 021-87277 داخلی 4 تماس حاصل نمایید.

5- چطور نام و رمزعبور وایرلس را تغییر دهیم؟

با وارد کردن IP مودم (معمولاً 192.168.1.1)، وارد صفحه تنظیمات مودم شوید. سپس روی گزینه وایرلس یا wlan کلیک کنید و از زیرمجموعه‌های آن، گزینه basic را انتخاب نمایید. درصفحه باز شده در قسمت SSID می‌توانید اسم موردنظر خود را وارد کنید. برای تغییر رمز عبور نیز باید در پایین قسمت basic گزینه security را انتخاب نموده و مسیر زیر را طی کنید:
encryption:رویWPA2-PSK(AES)
و در قسمت preshared key:
میتوانید رمز وایرلس خود را که باید از ۸کاراکتر به بالا باشد وارد نمایید.

6- علت قطع شدن بوق خط تلفن رانژه چیست؟

مودم را از روی خط بردارید و درصورتی‌که بوق آزاد نداشت، با شماره 20117 تماس بگیرید و اشکال خط را اعلام نمایید.

7- درصورتی‌که بعد از وارد کردن IP، صفحه کنسول باز نشد چه کار باید کرد؟

اگر از VPN استفاده می‌کنید، اتصال آن را قطع کنید و با مرورگر دیگری بررسی کنید. اگر صفحه باز نشد با کابل متصل شوید و در غیر این‌صورت با واحد فنی تماس حاصل فرمایید.

8- اگر امکان اتصال از طریق وایرلس فراهم نشد، چه‌کار باید کرد؟

ابتدا بررسی کنید آیا اسم وایرلس جستجو می‌شود یا خیر. اگر اسم وایرلس را پیدا نکردید، از روشن بودن چراغ مودم اطمینان حاصل نمایید. اگر اسم وایرلس را پیدا کردید اما اتصال برقرار نشد، از صحیح بودن رمزعبور مطمئن شوید. درصورتی که اسم وایرلس را پیدا کردید و اتصال نیز برقرار شد، اما امکان استفاده از اینترنت فراهم نبود، یک بار مودم را خاموش و روشن کنید. درصورت برطرف نشدن مشکل، با واحد پشتیبانی فنی ماهان‌نت تماس حاصل فرمایید.

9- از کجا متوجه شویم مودم هک شده است؟

برای اطمینان از هک نشدن مودم خود می‌توانید اپلیکیشن Fing را نصب کنید و ببینید چه دستگاه‌هایی به مودم شما متصل هستند. در پنل کاربری، ریزمصرف اینترنت را بررسی کنید و دقت کنید که آیا زمان‌های مصرف اینترنت، با زمانی هایی که شما از اینترنت استفاده کرده‌اید برابر است یا خیر.

10- چه راه‌کاری برای قطع و وصل شدن اینترنت وجود دارد؟

زمان‌هایی که اینترنت قطع و وصل می شود، بررسی کنید زمان قطع شدن کدام چراغ (dsl یا internet) خاموش است و سپس برای رفع مشکل، با واحد پشتیبانی فنی ماهان‌نت تماس بگیرید.

پرسش های متداول ADSL2+

 پرسش های متداول  ADSL2+

روش‌های ثبت‌نام

    • انواع روش‌های ثبت‌نام به چه صورت است؟

با تماس با شماره ۸۷۲۷۷، یا ورود به سایت mahannet.ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) اقدام به ثبت‌نام سرویس کنید.

    • نحوه بررسی محدوده پوشش‌دهی مخابرات به چه صورت است؟

ابتدا وارد سایت mahannet.ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) شده و در قسمت «مناطق تحت پوشش» شماره خط خود را وارد کنید تا وضعیت سرویس‌دهی به شما مشخص شود.

مدارک ثبت‌نام

    • مدارک لازم برای ثبت‌نام چیست؟

کپی از آخرین قبض پرداختی و کپی کارت ملی صاحب خط

ترافیک

    • آیا حجم ترافیک به دوره بعد منتقل می‌شود؟

خیر حجم مصرفی در انتهای همان دوره صفر می‌شود. اما اگر ترافیک اضافه خریداری کرده باشید، آن مقدار به دوره بعدی منتقل می‌شود و تاریخ انقضا ندارد.

    • اگر حجم ترافیک پیش از اتمام سرویس تمام شود چه اتفاقی می‌افتد؟

درصورتی‌که حجم ترافیک زودتر از موعد تمام شود، از طریق سایت mahannet.ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) می‌توانید اقدام به شارژ مجدد نمایید.

    • مشترک از چه طریقی می‌تواند ترافیک مورد نظر را خریداری نمایید؟
    • از طریق پرداخت اینترنتی در سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی)، باهمراه داشتن رمز دوم کارت‌های شتاب
    • پرداخت غیراینترنتی با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت
    • مراجعه حضوری به واحد امور مشترکین ماهان‌نت

تمدید سرویس

    • مشترک از چه راهی می‌تواند سرویس خود را تمدید کند؟
    • پرداخت اینترنتی از سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی)، باهمراه داشتن رمز دوم کارت‌های شتاب
    • پرداخت غیراینترنتی با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت
    • مراجعه حضوری به واحد امور مشترکین ماهان‌نت

راه‌اندازی سرویس

    • مراحل راه‌اندازی سرویس به چه صورت است؟
    • تماس با شماره ۸۷۲۷۷ و ارتباط با واحد فروش
    • ثبت‌نام آنلاین از طریق سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) و ورود به ثبت سرویس
    • حضور در دفتر نمایندگی ماهان‌نت
    • تخصیص پورت و ارسال خط برای مخابرات (به‌زودی خط‌ ثابت ماهان‌نت نیز قابل استفاده خواهد بود)
    • رانژه شدن خط
    • تماس برای هماهنگی نصب سرویس
    • حضور کارشناس فنی برای نصب تلفن
    • تا راه‌اندازی سرویس چقدر زمان لازم است؟

بعد از واریز وجه به حساب ماهان‌نت، اگر خط موردنظر بدهی نداشته باشد، برای رانژه شدن خط از سمت مخابرات به حداکثر ۳ روز کاری و بعد از آن برای نصب سرویس، حداکثر ۲ روز زمان لازم خواهد بود.

    • اصلاح رانژه کردن خط به چه معناست؟

هنگامی که شما درخواست اینترنت پرسرعت ADSL می‎دهید، خط شما نیاز به «رانژه» شدن دارد. رانژه شدن خط به این معنی است که خط شما از سوییچ مخابرات جدا شده و به دستگاه‌هایی به‌نام DSLAM متصل می‌شود. البته برای این‌که خط شما همچنان امکان شماره‎گیری نیز داشته باشد، DSLAM دارای یک Splitter (جدا کننده) هم هست که خروجی آن مجدداً به سوییچ مخابرات متصل می‌شود تا شما هم‎زمان بتوانید Voice (صوت) و Data (داده) را روی خط تلفن خود داشته باشید.

    • ماهان‌نت چه مودم‌هایی دارد؟

ماهان‌نت انواع مودم‌های کابلی و بی‌سیم را از معتبرترین برند‌ها و  با گارانتی معتبر، در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. سازگاری این مودم‌ها با مراکز مخابراتی تحت پوشش ماهان‌نت توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت تست و تایید شده است.

    • اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپلیتر به ابزاری برای جدا کردن صوت و داده گفته می شود. این قطعه یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن و مودم ADSL دارد. این ابزار از اختلالات اینترنت و قطع و وصل شدن تلفن جلوگیری می‌کند.

پرسش‌‌‌های متداول اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها

پرسش‌‌‌های متداول اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها

۱- مراحل راه‌اندازی اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها به چه صورت است؟

    • تماس با شماره ۸۷۲۷۷ و ارتباط با واحد فروش
    • ثبت‌نام آنلاین از طریق سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) و ورود به ثبت سرویس
    • حضور در دفتر نمایندگی ماهان‌نت
    • امکان‌سنجی مجتمع و حضور کارشناسان متخصص جهت بررسی موقعیت جغرافیایی محل
    • عقد قرارداد با مدیریت مجتمع
    • نصب تجهیزات (ارسال کارشناس نصب جهت راه‌اندازی اینترنت و نصب تجهیزات لازم)

۲- آیا راه‌‌اندازی اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها با مراکز مخابراتی مرتبط است؟

خیر

۳- اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها روی چه خطوطی قابل نصب است؟

خطور مسی، فیبر نوری و PCM (خطوط انشعابی)

پرسش‌های متداول TD-LTE

پرسش‌های متداول TD-LTE

۱- ماهان‌نت چه سرعت‌هایی از اینترنت بی‌سیم Td-LTE را عرضه می‌کند؟

تعرفه‌های ماهان‌نت به زودی در همین سایت اعلام خواهند شد.

۲-  آیا می‌توان از خدمات اینترنت بی‌سیم Td-LTE برای سازمان‌ها نیز استفاده کرد؟

بله، این فناوری باتوجه به سرعت بالایی که دارد، برای تامین نیازهای سازمان‌ها نیز مناسب است.

۳-  چگونه از آنتن‌دهی اینترنت TD-LTE در منطقه‌ای خاص باخبر شویم؟

شما با ورود به سایت mahannet.ir می‌توانید پوشش‌دهی منطقه خود را در مناطق تحت پوشش بررسی کنید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن ۸۷۲۷۷ تماس حاصل فرمایید.

۴-  اینترنت بی‌سیم Td-LTE چه مزیت‌هایی به اینترنت بی‌سیم ADSL دارد؟

مهم‌ترین برتری اینترنت بی‌سیم TD-LTE به اینترنت ADSL بی‌نیازی آن به خط تلفن ثابت است. درنتیجه مشکلاتی ازجمله محدودیت مخابرات، نبود ظرفیت، کابل‌های مسی، نویز تلفن و غیره نیز وجود نخواهند داشت. شایان ذکر است که مراتب راه‌‌اندازی اینترنت TD-LTE به‌مراتب سریع‌تر و آسان‌تر است.

۵-  آیا امکان جابه‌جایی مودم‌های اینترنت بی‌سیم TD-LTE وجود دارد؟

درصورتی‌که محل جدید نیز تحت پوشش‌دهی TD-LTE باشد، امکان جابه‌جایی وجود دارد.

۶-  آیا امکان اتصال TD-LTE به موبایل وجود دارد؟

بله به‌صورت Wi-Fi به موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و غیره متصل می‌شود.

۷-  آیا می‌توانید با استفاده از سیم‌کارت فعلی‌تان از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؟

خیر حتماً باید سیم‌کارت‌های مخصوص این نوع از اینترنت را که صرفاً برای انتقال داده است و امکان تماس ندارد، از ماهان‌نت تهیه کنید.