خاموش بودن چراغ ADSL نشانه چیست؟ روی تمام مودم‌ها معمولاً چند چراغ قرار گرفته که هر کدام نشان دهنده یک مورد خاص است. چراغ ADSL نشان دهنده‌ی وجود دیتا روی خط اینترنت و انتقال آن به سمت DSL CPE است. این چراغ برای ارتباط DSL حتماً و همیشه باید روشن باشد.

Internet router light

چراغ سبز روی مودم نشان دهنده دیتا روی خط است. اما عوامی چون قطع شدن کابل، نویزهای روی خط و غیره، باعث قطع و وصل شدن اینترنت پرسرعت شما و در نتیجه تغییر رنگ چراغ‌ها می‌شود. این مقاله ماهان‌نت به چگونگی عیب‌یابی اینترنت پرسرعت ای دی اس ال و رفع قطع و وصلی آن می‌پردازد.

در سرویس ADSL به اولین چیزی که باید توجه شود، اطمینان از روشن بودن همین چراغ است. در صورت خاموش بودن این چراغ، ارتباط مودم با خط رانژه به‌طور درست برقرار نیست. در نتیجه برای رفع این مشکل، باید موارد و مراحل زیر را تا روشن شدن چراغ DSL دنبال کنید:

  1. ابتدا باید از روشن بودن مودم مطمئن شوید. ببینید آیا مودم را به برق زده‌اید و آیا کلید مودم روشن است یا خیر. همچنین دقت کنید که آداپتور مودم را به درستی به مودم متصل کرده باشید.
  2. از اتصال صحیح تلفن به مودم اطمینان حاصل کنید.
  3. دقت داشته باشید که کابلی که به پشت مودم متصل شده، همان خط تلفنی باشد که رانژه شده و روی آن اینترنت شما برقرار شده است.
  4. یک دستگاه تلفن را به خط رانژه شده متصل کنید و ببینید آیا تلفن شما بوق دارد یا خیر.
  5. در صورت نداشتن بوق، با شماره‌گیری 20117 خرابی خط تلفن خود را اعلام کنید.
  6. اگر سر راه کابل تلفن یک اسپلیتر قرار داده‌اید، از اتصال صحیح آن اطمینان حاصل نمایید (DSL برای کابل متصل شده به مودم، Phone برای کابل متصل شده به دستگاه تلفن و Line برای خط ورودی از پریز تلفن).
  7. تمامی دستگاه‌ها و لوازم جانبی متصل به‌‌خط تلفن مانند تلفن، فکس، کالر آی‌دی، صفربند و غیره را از روی خط بردارید و یک بار مودم را مستقیماً به خط تلفن وصل کنید.

اما اگر باز هم مشکل خاموش بودن چراغ مودم حل نشد، می‌توانید کابل خط تلفن را بررسی کرده و از صحت کارکرد آن مطمئن شوید.

اینترنت td lte

نکات کلی مربوط به کارکرد صحیح مودم ADSL

سیم و کابل‌هایی که به مودم شما متصل می‌شوند را بررسی کنید

ابتدا باید از روشن بودن مودم و اتصال سیستم آن به برق مطمئن شوید. چراغ مودم که با POWER شخص شده، باید روشن باشد. اگر هم مطمئن نیستید سیم‌ها را درست متصل کرده‌اید، یا این‌که از جای خود بیرون نیامده‌اند، یک بار از اول کابل‌ها را خارج کنید و دوباره متصل نمایید.

Checking the modem cable

ممکن است بعضی از کابل‌ها در کل قطع شده باشند (مثلاً زیر میز یا صندلی رفته باشند)، از قطع نبودن آن‌ها نیز باید مطمئن شوید. اگر قسمتی از سیم قطع یا خمیده شده آن را صاف قرار دهید، اما اگر نسبت به سالم بودن کابل‌ها مطمئن نیستید، می‌توانید کابل مودم را تعویض کنید و ببینید به‌درستی کار می‌کند یا خیر.

اینترنت adsl

آیا تمام کابل‌ها به پورت مناسب خود متصل شده‌اند؟

ساده‌ترین تنظیمات مودم باید به این صورت باشد:

سیم برق یا آداپتور از دیوار خارج می‌شود و در خروجی مودم با اسم POWER قرار می‌گیرد.

یک کابل معمولی تلفن، مستقیماً از پریز تلفن به خروجی مودم با برچسب DSL یا LINE (این اسم با توجه به مودم‌های مختلف، متفاوت است) می‌رود، که در بیشتر مودم‌ها این خروجی سبز رنگ است.

Connect the cable to the appropriate port

بهتر است برای عیب یابی اینترنت خود، کامپیوتر را مستقیماً به مودم متصل کنید. این موضوع به رفع ایرادات اتصال وایرلس کمک می‌کند.

تنظیمات مودم که منجر به مشکل می‌شود

دقت کنید در تنظیمات مودم از این اشتباهات دوری کنید چرا که ممکن است در اتصالات اینترنت شما مشکل آفرین شوند:

مابین مودم و پریز، از هیچ فیلتری استفاده نکنید

گاهی اوقات روشن نشدن چراغ مودم، به‌علت راه‌اندازی اشتباه، استفاده از تجهیزات اضافی و یا فیلترهای نامناسب مثل اسپلیتر است. تازگی بیشتر مودم‌های جدید خودشان دارای اسپلیتر هستند و دیگر نیازی نیست که شما بین پریز تلفن و مودم یک مانع مثل اسپلیتر قرار دهید. استفاده از این فیلترها ممکن است موجب افت سیگنال و درنتیجه جلوگیری از دسترسی داده به سیگنال شود. درنتیجه ممکن است اتصال اینترنت برقرار نشود.

Splitter

در چنین مواقعی باید کابل متصل به تلفن را به صورت مستقیم به پورت DSL متصل کنید و از ابزارهای اضافی استفاده نکنید. اما اگر به یک تلفن نیاز دارید باید آن را به پورت Phone متصل کنید تا مودم خود به عنوان یک فیلتر عمل کند و سیگنال را از طریق پورت مودم ارسال نماید.

اما در مواقعی که هم از تلفن و هم از دستگاه فکس استفاده می‌کنید، باید از اسپلیتر استفاده کنید تا صدا از داده جدا شود. درچنین مواقعی نبود اسپلیتر، صدا و اتصال اینترنت را قطع و وصل می‌کند.

در صورت رفع نشدن مشکل اتصال به اینترنت با پشتیبانی ماهان نت با شماره تلفن 02187277 یا شماره کشوری 1514 تماس حاصل فرمایید.

ماهان نت با ارائه اینترنت پرسرعت تضمینیف آماده ارائه سرویس و پشتیبانی کاربران ارجمند می باشد. به منظور بررسی و انتخاب پیشنهادات جذاب اینرنتت  td lte ماهان نت در جشنواره اینترنت به صفحه جشنواره خرید اینترنت مراجعه نمایید.