دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است گوشی شما بیش از حد گرم شود. ممکن است برنامه‌هایی داشته باشید که بخش زیادی از تلفن شما را اشغال می‌کنند یا ممکن است این موضوع فقط بعلت گرمای تابستان باشد. صرف نظر از دلیل، مهم این است که دستگاه خود را در اسرع وقت خنک کنید.برنامه هایی مانند  و کولین مستر و کلین مستر و .. برای اندروید و همچنین برنامه هایی هم برای ios معرفی خواهیم کرد. در این مقاله از سایت خرید اینترنت ماهان نت ، قصد داریم تا دلایل داغ شدن گوشی را بررسی کرده و بهترین برنامه خنک کننده گوشی را به شما معرفی کنیم.

  1. Cooling Master
  2. CPU Cooler
  3. Battery Temperature
  4. Junk Clean Master
  5. Battery Saver DU
  6. CPU Monitor
  7. خنک کننده سریع گوشی
  8. Cpu cooler master
  9. Phone Cooler & Booster
  10. Clean Master
  11. Phone Cooler & Booster
برنامه خنک کننده باتری گوشی

دانلود بهترین برنامه خنک کننده گوشی آندروید

بیشتر برنامه های خنک کننده گوشی ذکر شده در این لیست، نام‌های مشابهی درند، بنابراین می‌توانید برای دسترسی آسان‌تر به این برنامه های خنک کننده گوشی نام انگلیسی آن‌ها را جستجو کنید.

1. Cooling Master

Cooling Master یکی از برنامه های خنک کننده گوشی است که می‌تواند شما را از دمای گوشی خود آگاه کند. این برنامه خنک کننده گوشی با قابلیت شخصی‌سازی بالا، به شما امکان می‌دهد دمای هشدار را با صدا و انیمیشن تنظیم کنید تا نادیده گرفتن آن‌ها دشوار باشد. همچنین برنامه‌های شما را اسکن کرده و برنامه‌هایی که مصرف باتری بیشتری دارند را می‌بندد. این برنامه همچنین اطلاعاتی درباره سلامت و دمای باتری شما ارائه می‌دهد.

Cooling Master

لینک دانلود

2. CPU Cooler

با این برنامه خنک کننده گوشی ، دمای لحظه ای، استفاده از CPU و رم گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید. این برنامه اطلاعات دستگاه شما را نشان داده و با بستن برنامه‌هایی که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی می‌شوند، به کاهش دمای گوشی کمک می‌کند. فقط با زدن گزینه‌های «یافتن برنامه‌های گرم‌کننده» و «خنک کردن» ، این برنامه دستگاه شما را اسکن کرده و برنامه‎هایی که باعث گرمای زیادی شده‌اند را می‌بندد.

CPU Cooler app

لینک دانلود

3. Battery Temperature بهترین برنامه خنک کننده گوشی سامسونگ

این اپلیکیشن ساده که برنامه خنک کننده باتری گوشی است، به شما کمک می‌کند تا در هر زمان از دمای گوشی خود آگاه باشید. شما می‌توانید با اضافه کردن دما به نوار اعلان، کنار ساعت دمای باتری گوشی خود را چک کنید. این برنامه خنک کننده باتری گوشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خنک نگه داشتن باتری گوشی شماست.

Battery Temperature برنامه خنک کننده گوشی

لینک دانلود

4. Phone Master – Junk Clean Master

Phone Master یک برنامه خنک کننده گوشی است. پاک کننده این برنامه، کش، فایل‌های زائد، حافظه و رم را پاک می‌کند تا سرعت تلفن شما افزایش یابد. تقویت‌کننده سرعت آن همچنین از اجرای خودکار برنامه‌ها جلوگیری می‌کند تا فضای تلفن و باتری شما ذخیره شود.

این برنامه چند منظوره است و به عنوان اسکنر ضد ویروس،محافظت از حریم خصوصی و مدیریت داده‌های شما نیز عمل می‌کند. با وجود تمام این موارد، این برنامه همچنان به عنوان یک برنامه خنک کننده گوشی عالی عمل می‌کند. این برنامه با تشخیص و بستن برنامه‌هایی که می‌توانند باعث افزایش دمای تلفن شما شوند، دمای پردازنده را خنک نگه می‌دارد. در کل، این برنامه از بهترین نرم افزار خنک کننده گوشی برای اندروید است.

Phone Master – Junk Clean Master

لینک دانلود

5. Battery Saver DU

این برنامه، برنامه خنک کننده باتری گوشی است و عمدتا بر حفظ باتری گوشی شما تمرکز دارد. استفاده از این برنامه خنک کننده باتری گوشی بسیار ساده است و تنها با یک ضربه، بهینه‌سازی مصرف باتری انجام داده و برنامه‌هایی که پرمصرف هستند را متوقف می‌کند. مدیریت برنامه‌های پرمصرف نه تنها عمر باتری گوشی شما را افزایش می‌دهند‌ بلکه به خنک نگه داشتن آن نیز کمک می‌کند.

Battery Saver DU

لینک دانلود

6. CPU Monitor

مانیتور CPU می تواند استفاده و فرکانس دستگاه را در زمان واقعی نظارت کند. این می تواند دمای باتری (دمای تقریبی تلفن یا CPU) را کنترل کند و نکاتی را برای خنک کردن تلفن شما ارائه دهد. مانیتور CPU همچنین مانیتور باتری و اطلاعات دقیق سیستم مانند ذخیره سازی تلفن و استفاده از رم را ارائه می دهد.

CPU Monitor برنامه خنک کننده گوشی

لینک دانلود

7. خنک کننده سریع گوشی

این برنامه با نظارت و کنترل برنامه ها باعث کاهش مصرف CPU، خنک شدن گوشی موبایل و افزایش چشمگیر کارایی باتری و گوشی می شود.

ویژگی های برنامه:

  • محیطی جذاب و راحت
  • نظارت بر دما در زمان واقعی
  • تشخیص گرمای بیش از حد
  • فقط یک لمس برای کاهش دما
خنک کننده سریع گوشی

لینک دانلود

8. بهترین برنامه خنک کننده گوشی شیائومی : اپلیکیشن Battery Doctor

اپلیکیشن Battery Doctor یک ابزار مدیریت باتری است، اما یکی از ویژگی های آن استفاده از آن به عنوان بهترین سیستم خنک کننده برای گوشی شماست. این اپلیکیشن می تواند میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن را تخمین زده و نمایش دهد.

Battery Doctor

لینک دانلود

بهترین برنامه خنک کننده گوشی ایفون

دمای بالا اصلا برای گوشی‌های هوشمند مسئله خوبی نیست و باعث ذوب شدن لحیم و اتصالات قطعات، مشکلات صفحه نمایش و ظرفیت باتری می‌شود. گوشی‌های هوشمند رده بالا نیز این مشکل مستثنی نیستند و ممکن است دچار این مشکل شوند. اما خوشبختانه برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به جلوگیری از آن کمک کنند.

مقاله مفید: دانلود قویترین نرم افزار ریکاوری عکس های پاک شده

1. Clean Master

کلین مستر یک برنامه خنک کننده ایفون است. این برنامه به دستگاه شما کمک می‌کند تا بدون تأثیر از برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه، خنک بماند.  برنامه خنك كننده گوشي ايفون رم را پاکسازی می‌کند، استفاده از CPU دستگاه شما را کاهش می‌دهد و به شما درباره فایل‌های تکراری روی دستگاهتان اطلاع می‌دهد. این برنامه به شما امکان می‌دهد که برنامه‌هایی که گرما تولید می‌کنند را بشانسید، آن‌ها را متوقف یا حذف کنید. اگر کاربر آیفون هستید،  این برنامه خنك كننده گوشي ايفون گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

Clean Master

لینک دانلود

2. Phone Cooler & Booster

این برنامه خنك كننده گوشي ايفون علاوه بر نظارت بر دما، ویژگی‌هایی مانند بهینه‌سازی فضای داده، بستن برنامه‌های استفاده نشده و آزاد کردن حافظه را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند به کاهش گرمای گوشی کمک کند.

Phone Cooler & Booster برنامه خنک کننده گوشی

لینک دانلود

3. Cpu cooler master

این برنامه خنك كننده گوشي ايفون از فن‌ها و سیستم‌های خنک‌کننده داخلی آیفون شما برای کاهش دمای دستگاه استفاده می‌کند. همچنین شامل گزینه‌ای برای غیرفعال کردن موقت برخی از اجزا برای کاهش تولید گرما است.

برنامه خنک کننده گوشی

لینک دانلود

چرا گوشی‌ها داغ می شوند؟

قبل از اینکه بهترین نرم افزار خنک کننده گوشی را بشناسیم و بفهمیم آیا برنامه های خنک کننده گوشی واقعا تاثیرگذارند یا خیر، لازم است بدانیم که چرا گوشی‌های ما گرم می‌شوند. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که گرم شدن گوشی امروزه به ویژه در گوشی‌های هوشمند پایین‌رده، یک مشکل بسیار رایج است. اما اکنون حتی گوشی‌های هوشمند سطح بالا نیز از این مشکل در امان نیستند. دلایل اصلی گرم شدن گوشی عبارتند از:

  • مصرف بالای پردازنده(CPU): در بیشتر موارد، زمانی که CPU درگیر فعالیت‌های پیچیده‌ای مانند بازی، پخش ویدیوی با کیفیت بالا یا انجام چندین کار است، بار پردازشی روی آن افزایش یافته و در نتیجه شروع به تولید گرما می‌کند.
  • شارژ بیش از حد: شارژ بیش از حد یکی دیگر از مشکلات اصلی در زمینه گرم شدن گوشی است. هنگامی که گوشی به طور مداوم بیش از حد شارژ می‌شود، باتری به دلیل کاهش توانایی دفع گرما گرم شده و در نتیجه گوشی بیش از حد گرم می‌شود.
  • مشکلات سخت‌افزاری: در بیشتر موارد، هنگامی که اجزای داخل گوشی شما به درستی کار نمی‌کنند، باعث می‌شود گوشی بیشتر از حد معمول گرم شود.
  • شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی نیز در گرم شدن گوشی نقش دارد. در یک روز آفتابی، قرار گرفتن طولانی مدت گوشی در معرض آفتاب می‌تواند باعث گرم شدن آن شود.
  • مشکلات تهویه: هنگامی که مسیر جریان هوا مسدود شود، دمای دستگاه بلافاصله شروع به افزایش می‌کند.

چگونه از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم؟

برای حفظ عملکرد گوشی هوشمند خود، لازم است اقداماتی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد انجام دهید. اما نگران نباشید، روش‌ها و مراحل زیادی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد وجود دارد.

  • استفاده از کاور با کیفیت خوب: استفاده از یک کاور با کیفیت خوب برای خنک شدن گوشی، مهم‌ترین مرحله است.
  • به‌روزرسانی منظم: مطمئن شوید که دستگاه و برنامه‌های گوشی به‌روزرسانی شده‌اند.
  • حذف فعالیت‌های پس‌زمینه: حذف فعالیت‌های پس‌زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • استفاده از شارژر اصلی: در بیشتر موارد، گرم شدن بیش از حد ناشی از استفاده از شارژرهای تقلبی است. بنابراین از استفاده از شارژر اصلی تلفن خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه تلفن خود را خنک کنیم ؟

اگر متوجه شدید که تلفن هوشمند شما بیش از حد گرم شده یا برای نگه داشتن آن احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید چند مرحله برای کاهش دما انجام دهید.

  • تلفن خود را از نور مستقیم خورشید دور کنید.
  • تمام برنامه‌های غیرضروری را ببندید
  • روشنایی صفحه را کاهش دهید
  • حالت مصرف باتری خود را تغییر داده و در حالت صرفه‌جویی قرار دهید.
  • قاب گوشی را بردارید.
  • دستگاه خود را از پایه خودرو خارج کنید
  • از برنامه های خنک کننده گوشی استفاده کنید.

آیا استفاده از برنامه های خنک کننده گوشی واقعا موثر است؟

وقتی گوشی شما شروع به گرم شدن می‌کند، اینجاست که برنامه های خنک کننده گوشی وارد عمل می‌شوند. شما می‌توانید تعداد زیادی از این برنامه ها را در برنامه‌های فروشگاهی پیدا کنید. اما سوال اینجاست که آیا باید از این برنامه ها استفاده کنیم؟ طبق ادعای اکثر این برنامه ها آن‌ها با روش‌های زیر گوشی هوشمند را خنک می‌کنند:

  • حذف فعالیت‌های پس‌زمینه
  • کاهش روشنایی
  • افزایش کارایی پردازنده

بنابراین اکنون سوال اصلی این است که آیا برنامه های خنک کننده گوشی افسانه هستند یا واقعیت؟ برنامه های خنک کننده گوشی طوری طراحی شده‌اند که با بستن همه برنامه‌های پس‌زمینه، یک راه‌حل موقت ارائه دهند، اما در واقع، این برنامه ها بیشترین آسیب را به دستگاه وارد می‌کنند. زمانی که آن‌ها یک برنامه را به زور می‌بندند، ممکن است واکنش معکوس داشته باشد، همچنین ممکن است مصرف باتری را افزایش داده یا به اجزای داخلی آسیب وارد کنند.

علاوه بر این، برنامه های خنک کننده گوشی فعالیت‌های واحد پردازش مرکزی (CPU) را محدود می‌کنند و این کار مشکلات و تهدیدات جدی برای خود دستگاه را به همراه دارد. که شامل پاسخ‌دهی بسیار کند دستگاه و ممکن است در هنگام کار با دستگاه برای شما بسیار سخت باشد.

نتیجه گیری

هر دستگاه الکترونیکی که گرم می‌شود، نیاز به استراحت دارد تا خنک شود. اما موبایل‌ها دستگاه‌هایی هستند که نمی‌توانیم استفاده از آن‌ها را متوقف کنیم چون هر لحظه به آن‌ها نیاز داریم. پس چه کاری می‌توانیم در شرایطی که گوشی‌هایمان خیلی داغ می‌شوند انجام دهیم؟ راه حل هوشمند استفاده از بهترین برنامه های خنک کننده گوشی است. دیگر خبری از داغ شدن بیش از حد نخواهد بود چون این برنامه ها به طور موثر با مشکلات ایجادکننده گرما مانند اپلیکیشن‌های مخرب، باتری ضعیف، دمای بالا، شارژ بیش از حد، استفاده بیش از حد و گاهی بدون هیچ دلیلی مقابله می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این برنامه ها ممکن است فعالیت‌های برنامه‌ها را به زور متوقف کنند اما در عوض ممکن است مشکلات دیگری برای دستگاه شما ایجاد کنند!

با ماهان نت سریع‌تر عمل کنید

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت هماننداینترنت td lte ، ADSL و سایر راهکارهای سازمانی و اینترنت خانگی و اینترنت گیمینگ هستند. با خرید این سرویس‌ها می توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله برنامه های خنک کننده گوشی هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

اثرات گرم شدن گوشی چیست ؟

گرم شدن زیاد گوشی می‌تواند باعث کاهش عملکرد کلی،کاهش عمر باتری، آسیب به اجزای داخلی و بطور کلی کاهش عمر دستگاه شود.

راه‌های جایگزین برای جلوگیری از گرم شدن گوشی چیست؟

راه‌های جایگزین برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد عبارتند از:

  • جلوگیری از نور مستقیم خورشید
  • استفاده از کاور با کیفیت خوب
  • بررسی تهویه مناسب
  • ریستارت کردن دستگاه