چاشنی اینترنت و فضای مجازی در زندگی طی دهه‌های اخیر، بسیار غلیظ‌تر شده است. کارشناسان معتقدند این غلظت ممکن است در آینده بسیار بیشتر شود. از همین رو مشاغل هم وارد فاز جدیدی شده‌اند و افراد به سمت تخصص‌ها و فعالیت‌های پولسازی می‌روند که اگر دو دهه پیش به یک انسان بالغ آن‌ها را توضیح می‌دادیم، حسابی تعجب می‌کرد! حال یکی از این مشاغل بسیار پر رونق و پر تقاضا یوتیوبر شدن است. یوتیوب به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم استریم ویدیو در جهان، بازاری بکر و داغ را برای تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی راه‌اندازی کرده است. در این مقاله از سایت ماهان نت ( مرجع خرید اینترنت پرسرعت ) می‌خواهیم بگوییم چگونه یوتیوبر شویم و پول خوبی از این راه دربیاوریم.

یوتیوبر کیست ؟

قبل از اینکه به آموزش یوتیوبر شدن بپردازیم باید بگوییم افرادی که یوتیوبر خطاب می‌کنیم چه کسانی هستند. در واقع یوتیوبرها همان واینرهایی هستند که ویدیوهای ساخته شده توسط خودشان را در کانال یوتیوب‌شان منتشر کرده و به تناسب میزان سابسکرایبر و ویو از یوتیوب درآمد کسب می‌کنند. این تخصص با استناد به بسیاری از نظرسنجی‌ها یکی از پرتقاضاترین مشاغل جهان هستند.

چگونه یوتیوبر شویم ؟

خب می‌رویم س اصل مطلب! یک یوتیوبر باید در قدم اول هم با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد، هم با حوزه تخصصی‌ای که می‌خواهد در موردش تولید محتوا کند و هم یک هنرمند واقعی باشد! با نگاهی گذرا به این نکات مستقیم و بدون گریز می‌رویم سراغ ریزه‌کاری‌ها و مراحل یوتیوبر شدن.

 تعریف موفقیت

اول از همه، موفقیت را برای خودتان تعریف کنید. درآمد بالا به تنهایی موفقیت نیست. روی چیزی که برای شما رضایت به همراه می آورد تمرکز کنید، چه افزایش بازدید ویدیوها باشد، چه بالا رفتن تعداد دنبال کنندگان یا کسب درآمد.

انتخاب موضوع

یوتیوب دنیایی از محتواست. باید موضوع خاصی را برای کانال خود انتخاب کنید که با علایق و اهداف کلی شما همخوانی داشته باشد. (آموزشی، سرگرم کننده یا الهام بخش)

مقاله مرتبط : آموزش ساخت کانال یوتیوب 

سعی کنید با شخصیت خودتان ویدیوها را منحصر به فرد کنید. روی یک زیرمجموعه از موضوع کلی تمرکز کنید و در آن به اصطلاح “استاد” شوید. همواره خود واقعیتان را نشان دهید تا مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند.

برنامه ریزی برای شروع

حالا که موضوع خود را انتخاب کردید، برنامه ای برای راه اندازی کانال داشته باشید. شبیه یک برنامه تجاری با آن برخورد کنید و برای اطمینان از رسیدن به استانداردهای تعیین شده، هر چند وقت آن را مرور کنید.

فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید، مثل تهیه تجهیزات باکیفیت برای ساخت ویدیو (دوربین، میکروفون، نورپردازی و نرم افزار ضبط صدا).

برنامه ریزی برای یوتیوب

همچنین مشخص کنید چه کسانی در کانال با شما همکاری خواهند کرد. تایم لاینی واقع بینانه برای انتشار ویدیوها تنظیم کنید و موضوعات جذابی را برای ساخت محتوا جمع آوری نمایید.

ظاهری آراسته برای کانال

از آنجا که یوتیوب یک پلتفرم بصری است، به زیبایی کانال خود اهمیت بدهید. عکس پروفایل و بنر پس زمینه کانال باید با ابعاد صحیح انتخاب شوند. برای لوگو و تمایز آن از ابزارهای آنلاین کمک بگیرید. در نهایت، نامی جذاب برای کانال خود انتخاب کنید و سبک بصری خاص خودتان را در تمام ویدیوها به کار ببرید.

سئو کانال یوتیوب

یکی از مزایای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ که هر یوتیوبری باید از آن بهره ببرد، سئو شدن کانال و محتوای یوتیوب اوست. برای مثال از کلمات کلیدی مناسب برای عنوان، توضیحات و حتی اسکریپت ویدیوهای خود استفاده کنید. تحقیق کلمات کلیدی را با ابزارهایی مانند Ahrefs  یا Google Keyword Planner  انجام دهید تا ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند و بر اساس آن ویدیو بسازید.

برای درک ترندهای داغ، به بحث های جاری در فضاهایی مانند Quora  توجه کنید، Google Trends  را دنبال کنید و در گروه های مرتبط شبکه های اجتماعی فعال باشید.

از تجزیه و تحلیل یوتیوب خود استفاده کنید تا ببینید با چه کلماتی کانال شما را پیدا می کنند و بر اساس آن موضوعات بیشتری را برای ساخت ویدیو انتخاب کنید.

 روتین تولید محتوا داشته باشید

مهم نیست چند مقاله در مورد موفقیت در یوتیوب بخوانید تا پاسخی برای پرسش چگونه یوتیوبر شویم بدست آورید، در این مسیر همیشه به این نکته بر خواهید خورد: برای دیدن هر نوع موفقیتی باید تداوم داشته باشید.

مهم نیست چه نوع محتوایی تولید می کنید، می خواهید از نظر زمان بندی و نوع ویدیوها باثبات باشید. یک برنامه زمانی برای انتشار ویدیوها تعیین کنید و سعی کنید به آن پایبند باشید. انتشار مداوم ویدیوها در یک روز و زمان خاص، نه تنها به مخاطبان شما می گوید چه زمانی منتظر محتوای جدید باشند، بلکه به شما برنامه ای برای کار و پایبندی می دهد.

ثبات همچنین به معنای اطمینان از محتوای باکیفیت و همسو با برند شماست.

در ویدیوهایتان صریح باشید

برای توضیح دادن چیزی که می توانید (و قصد دارید) به مخاطب خود در ۳۰ ثانیه نشان دهید، به ۵ دقیقه مقدمه چینی احتیاج ندارید.

صراحت در ویدیوها

مردم وقت ندارند که شما وقتشان را تلف کنید، پس مستقیم سر اصل مطلب بروید. به خصوص اگر ویدیوهای آموزشی درست می کنید، رسیدن به اصل مطلب در اسرع وقت ضروری است.

در مورد جایگاه خود مطلع باشید

وقتی برای مخاطبانتان محتوا ارائه می‌کنید، می خواهید به عنوان فردی با دانش در حوزه کاری خود دیده شوید. این شامل پیگیری آخرین اخبار مربوط به جایگاه و همکاران شما می شود.

ارتباط مناسب با مخاطبان

در ادامه پاسخ به سوال چگونه یوتیوبر شویم و توضیح مراحل باید بگوییم، مشترکین شما نقش مهمی در موفقیت کانال شما دارند، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. این فراتر از فقط پاسخ دادن و لایک کردن نظرات آنهاست.

برگزاری لایو استریم یوتیوب راهی عالی برای تعامل با مخاطبان شماست.

اهمیت ارتباط با مخاطب

فراتر از یوتیوب، شما باید با جامعه خود در سایر شبکه های اجتماعی نیز ارتباط برقرار کنید. استفاده از چندین پلتفرم نه تنها به شما امکان می دهد مخاطبان جدیدی را جذب کنید، بلکه نشان می دهد که در دسترس هستید و نسبت به جامعه خود متعهد هستید.

استفاده از پلتفرم YouTube Analytics

از پلتفرم یوتیوب آنالیتیکس خود استفاده کنید تا بفهمید ویدیوهای شما چه عملکردی دارند. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه کسانی ویدیوهای شما را تماشا می کنند و حتی بهتر روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید. همچنین با تحلیل ها متوجه می شوید چرا یک ویدیو نسبت به ویدیوی دیگر عملکرد بهتری داشته است و می‌یابید که واقعا باید ما چگونه یوتیوبر شویم . در کل،  تحلیل یوتیوب ابزاری قدرتمند است که باید از آن برای بهبود کانال خود و موفقیت های بیشتر در آینده استفاده کنید.

تحلیل داده یوتیوب با یوتیوب آنالیتیکس

آیا با این راه ها یوتیوبر شدن امکان پذیر است ؟

قطعا خیر! یوتیوب هم مانند هر شغل دیگری، همانطور که بالاتر اشاره شد نیاز به تداوم و علاقه دارد. اگر شما هزینه زیادی برای این کار کنید ولی استمرار یا عشق را نداشته باشید به هیچ‌جا در این مارکت نخواهید رسید. به این دلیل در این مقاله بجای اینکه بپرسیم برای یوتیوبر شدن چه چیزهایی لازم است ، می‌پرسیم چگونه یوتیوبر شویم. در واقع این متن، آموزش صفر تا صد یوتیوبر شدن نیست اما مواردی را ذکر می‌کند که با همان هم می‌توانید به درآمدهای کلانی از طریق یوتیوب برسید. پس استمرار را با چاشنی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ، تسلط بر روی حوزه مورد نظر محتوا و هنرمند بودن را به کار بگیرید تا راه و چاه و نحوه یوتیوبر شدن برای شما روشن‌تر شود.

ماهان نت؛ سرعتی که سلیقه یوتیوبرهاست

در نهایت باید به یک نکته اساسی هم توجه کنیم. یکی از پاسخ‌های مهم به پرسش چگونه یوتیوبر شویم این است: برخورداری از اینترنت حرفه‌ای! ماهان نت با ارائه اینترنت پر سرعت خانگی و اینترنت سازمانی یک مسیر با سرعت نور را در اختیار یوتیوبرهایی که به دنبال درامدهای میلیونی می‌گردند، ایجاد می‌کند. با مراجعه به راه‌های ارتباطی زیر با مسئولین فروش و پشتیبانی ماهان نت ارتبط بگیرید:

حساب لینکدین mahannet

پیج اینستاگرام ماهان نت

شماره تماس اختصاصی ۱۵۱۴

سوالات متداول

چطور یوتیوبر شویم و از این طریق درآمد کسب کنیم؟

برای اینکه بتوانید از طریق یوتیوب به طور مستقیم درآمد کسب کنید، باید حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا در سال گذشته داشته باشید.

راه دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب، داشتن 1000 مشترک با 10 میلیون بازدید معتبر از Shorts عمومی در 90 روز گذشته است.

بعد از رسیدن به هر یک از این دو شرط، می‌توانید برای برنامه مشارکت یوتیوب درخواست دهید و کانال خود را پولی کنید.

چگونه با کمترین امکانات یوتیوبر شویم ؟

شانس این اتفاق بسیار کم است. در واقع امکاناتی همچون وب کم، میکروفن و اینترنت باکیفیت شانس یک یوتیوبر را نسبت به رقبا افزایش می‌دهد. پس برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق باید مانند هر شغل دیگری سرمایه‌ای کافی و معقول را به عنوان سرمایه اولیه کنار گذاشته و موفقیت از طریق امکانات کم را از ذهن خود بیرون کنید.

0/5 (0 نظر)