سوالات متداول سرویس +ADSL2

سوالات متداول اینترنت پرسرعت +ADSL2 ماهان نت

اینترنت پرسرعت +ADSL2 یکی از مهمترین سرویس های ماهان نت است که به سبب زیر ساخت مناسب، با پوشش گسترده‌ای در اختیار متقاضیان به اینترنت پرسرعت +ADSL2 قرار میگیرد. در این قسمت تلاش کردیم به متداول‌ترین سوالات شما پاسخ دهیم.

انواع روش‌های ثبت‌نام به چه صورت است؟

میتوانید با تماس با شماره 87277(021)، یا ورود به سایت ماهان نت یا اپلیکیشن ماهان ‌نت اقدام به ثبت‌نام سرویس کنید.

نحوه بررسی محدوده پوشش‌دهی مخابرات به چه صورت است؟

ابتدا وارد سایت ماهان نت یا اپلیکیشن شده و در قسمت «مناطق تحت پوشش» شماره خط خود را وارد کنید تا وضعیت سرویس‌دهی به شما مشخص شود. بعد از آنکه از پوشش منطقه خودتان مطمئن شدید با ارسال مدارک برای ثبت نام سرویس اینترنت پرسرعت ماهان اقدام کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام چیست؟

کپی از آخرین قبض پرداختی و کپی کارت ملی صاحب خط نیاز میباشد.

آیا حجم ترافیک +ADSL2 به دوره بعد منتقل می‌شود؟

خیر. حجم مصرفی در انتهای همان دوره صفر می‌شود. اما اگر ترافیک اضافه خریداری کرده باشید، آن مقدار به دوره بعدی منتقل می‌شود و تاریخ انقضا ندارد.

با اتمام حجم ترافیک +ADSL2 پیش از پایان دوره چه میشود؟

درصورتی‌که حجم ترافیک زودتر از موعد تمام شود، از طریق سایت یا اپلیکیشن ماهان ‌نت می‌توانید اقدام به شارژ مجدد نمایید.

از چه طریقی ترافیک +ADSL2 بخریم؟

از طریق وارد شدن به پنل کاربری در سایت یا اپلیکیشن ماهان‌نت میتوانید به صورت آنلاین نسبت به شارژ ترافیک یا سرویس خود اقدام کنید. برای این کار به رمز دوم کارت بانکی و برای پرداخت‌های بیشتر 100 هزارتومان به رمز یکبار مصرف در تمامی کارت های بانکی نیاز دارید. رمز یکبار مصرف را میتوانید از طریق دستگاه خودپرداز بانک مبدا و یا مراجعه حضوری به بانک دریافت کنید.

اگر امکان انجام پرداخت به صورت آنلاین را ندارید، میتوانید با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت پرداخت کنید و با مراجعه حضوری به واحد امور مشترکین ماهان ‌نت یا تماس با واحد پشتیبانی ادامه کار را دنبال کنید.

تمدید سرویس +ADSL2 چگونه انجام میشود؟

  • پرداخت اینترنتی در سایت یا اپلیکیشن ماهان ‌نت، باهمراه داشتن رمز دوم کارت‌های شتاب
  • پرداخت غیراینترنتی با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت
  • مراجعه حضوری به واحد امور مشترکین ماهان‌نت

مراحل راه ‌اندازی سرویس +ADSL2 چیست؟

  • تماس با شماره 87277 (021) و ارتباط با واحد فروش
  • ثبت ‌نام آنلاین از طریق سایت یا اپلیکیشن ماهان ‌نت
  • حضور در دفتر نمایندگی شرکت ماهان ‌نت در سرار کشور

بعد از انجام مراحل بالا مراحل تخصیص پورت و ارسال خط برای مخابرات انجام میوشد (به‌ زودی خط‌ ثابت ماهان‌نت نیز قابل استفاده خواهد بود). بعد از رانژه شدن نیز برای هماهنگی نصب سرویس با شما تماس گرفته میشود و کارشناس نصب تبه منزل مشترک اعزام میشود.

زمان راه اندازی سرویس +ADSL2 چه قدر است؟

بعد از واریز وجه به حساب ماهان ‌نت، اگر خط مورد نظر بدهی نداشته باشد، برای رانژه شدن خط از سمت مخابرات به حداکثر ۳ روز کاری و بعد از آن برای نصب سرویس، حداکثر ۲ روز زمان لازم خواهد بود.

اصلاح رانژه کردن خط به چه معناست؟

هنگامی که شما درخواست اینترنت پرسرعت +ADSL2 می‎دهید، خط شما نیاز به «رانژه» شدن دارد. رانژه شدن خط به این معنی است که خط شما از سوییچ مخابرات جدا شده و به دستگاه‌هایی به‌نام DSLAM متصل می‌شود. البته برای این‌که خط شما همچنان امکان شماره‎گیری نیز داشته باشد، DSLAM دارای یک Splitter (جدا کننده) هم هست که خروجی آن مجدداً به سوییچ مخابرات متصل می‌شود تا شما هم‎زمان بتوانید Voice (صوت) و Data (داده) را روی خط تلفن خود داشته باشید.

مودم های سرویس +ADSL2 ماهان نت را از کجا تهیه کنیم؟

مودم های سرویس +ADSL2 ماهان نت در دو دسته کابلی و بیسیم قرار میگیرند و از معتبرترین برند‌ها و با گارانتی معتبر، در اختیار مشترکین قرار میگیرد. سازگاری این مودم‌ها با مراکز مخابراتی تحت پوشش ماهان ‌نت توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت تست و تایید شده است.

اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپلیتر (Splitter) به ابزاری برای جدا کردن صوت و داده گفته می شود. این قطعه یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن و مودم +ADSL2 دارد. این ابزار از اختلالات اینترنت و قطع و وصل شدن تلفن جلوگیری می‌کند.

شما میتوانید برای دسترسی سریع به بخش موردنظرتان از لینک های زیر استفاده کنید.