پرایس اکشن به زبان ساده : معاملات پرایس اکشن (Price Action) به معنای هنر تحلیل و بررسی تغییرات قیمت در بازارهای مالی مانند سهام، فارکس، ارزهای دیجیتال و غیره است. در پرایس اکشن، تحلیل‌گران بدون استفاده از شاخص‌ها یا ابزارهای پیچیده، (عبارت کلیشه ای برای توصیف معاملات اکشن قیمت، “معاملات برهنه” است) صرفاً با مشاهده‌ی نمودار قیمت و الگوهای تشکیل شده بر روی آن، سعی در پیش‌بینی روند آینده‌ی بازار دارند. مفهوم پرایس اکشن چیست ؟این روش بر این اساس است که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل، در خود قیمت منعکس شده است. برخی از مفاهیم کلیدی در پرایس اکشن شامل حمایت و مقاومت، کندل استیک‌ها ، الگوهای نموداری، و تحلیل حجم معاملات می‌شود. پرایس اکشن به‌طور گسترده توسط تریدرهای حرفه‌ای استفاده می‌شود، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصمیمات سریع و مبتنی بر اطلاعات موجود در لحظه بگیرند.با شرکت ارائه دهنده اینترنت ماهان نت همراه باشید

پرایس اکشن به زبان ساده

به چه کسی معامله گر پرایس اکشن می گویند؟

معامله‌گری که از این استراتژی برای انجام معاملات خود استفاده می‌کند، معامله‌گر پرایس اکشن نامیده می‌شود. این معامله گران نمودار را به روشی ساده مشاهده می کنند که یک روش خوب و کارآمد برای معامله است. اگرچه این استراتژی روش خوبی برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی است، اما به تجربه زیادی نیز نیاز دارد تا معامله گر بتواند حرکات بازار را درک کند تا براساس آن تصمیم خرید یا فروش بگیرد.

برای انجام معاملات در بورس پیشنهاد ما به شما اینترنت بورس ماهان نت است.

دلیل محبوبیت پرایس اکشن چیست؟

سادگی نمودار یک عنصر حیاتی در عمل قیمت است. معامله گرانی که از اکشن قیمت برای انجام معاملات خود استفاده می کنند از عبارت Keep It Simple استفاده می کنند زیرا معتقدند که معامله گران دیگر نمودار را با اندیکاتورها، نوسانگرها و سایر ابزارها، کارشناسان و تحلیل ها درهم می ریزند و تجزیه و تحلیل بیش از حد توسط آنها کار معامله را سخت می کند.

به همین دلیل قیمت اکشن با نام‌های دیگری مانند تجارت چارت تمیز، تجارت برهنه، معاملات خام یا طبیعی نیز شناخته می‌شود زیرا از نمودار ساده در معاملات استفاده می‌کنند.

دلیل محبوبیت برایس اکشن چیست

مزایای تجارت پرایس اکشن چیست ؟

  • امکان استفاده مفید از بازه های زمانی گسترده تر را فراهم می کند.
  • این به شما کمک می کند تا ذهنیتی هدفمند و مبتنی بر بازار داشته باشید.
  • این به شما امکان می دهد تا نظم و انضباط مورد نیاز برای برتری در تجارت را بدست آورید.
  • با عمل قیمت، معامله گران به جای “نظارت” چند شاخص که می تواند تحلیلگر را گیج کند، نمودار واضحی در مقابل خود دارند.
  • به این ترتیب، معامله گران مجبور نیستند پازل موقعیت هایی را که چندین اندیکاتور همزمان نتایج متناقضی را نشان می دهند، حل کنند.

معایب معاملات پرایس اکشن چیست ؟

این استراتژی نیز مانند سایر استراتژی ها یک استراتژی کامل نیست و مانند سایر استراتژی ها، برخی از معاملات با زیان همراه خواهد بود. در عمل قیمت، برخی از معاملات نیز منجر به زیان خواهد شد.

خرید اینترنت ADSL

اگرچه عمل قیمت روی کاغذ عالی به نظر می رسد، مانند همه استراتژی ها، معایب خود را دارد.

یادگیری این استراتژی مستلزم زمان، مهارت و تجربه است.

باید در نظر داشته باشید که درک حرکت و قدرت بازارها همیشه تنها با نمودار امکان پذیر نیست و نوسانگرها و اندیکاتورها در این زمینه بسیار مثمر ثمر خواهند بود.

معایب پرایس اکشن چیست

روندهای اصلی بازار را شناسایی کنید

یکی از مهمترین نکات در معاملات پرایس اکشن، شناسایی روند اصلی بازار است. قیمت یک دارایی روند صعودی/پایینی دارد یا روندی ندارد و در نتیجه در محدوده خاصی متضرر می شود.

معامله در یک بازار پرطرفدار به احتمال زیاد موفق تر از بازار رنجوری است که در قیمت تثبیت می شود. به همین دلیل اگر بخواهیم شانس بیشتری برای کسب سود در بازار داشته باشیم باید در شناخت روند اصلی قیمت به خوبی آموزش ببینیم و تمرین کنیم.

مقاله مرتبط: ارز دیجیتال رایگان

روندها و اصطلاحات پرایس اکشن چیست ؟

یکی از مهمترین نکات روش پرایس اکشن این است که بتوان روند اصلی بازار را به درستی تشخیص داد.

روند ها به صورت کلی در سه جهت حرکت میکنند:

  1. صعودی
  2. نزولی
  3. خنثی
الگوهای پرایس اکشن

سطح پشتیبانی چیست؟

کمترین قیمت در موج نزولی ساپورت یا (سطح حمایت) نامیده می شود. حمایت به سطحی اشاره دارد که در آن میل به خرید به اندازه کافی قوی است تا بر فشار فروش غلبه کند. نتیجه رسیدن قیمت به سطح حمایت این است که شیب نزولی به صفر می رسد و قیمت دوباره افزایش می یابد.

در بیشتر موارد، سطح رطوبت را می توان با موج رو به پایین قبلی تشخیص داد. این سطوح می توانند در نهایت توسط قیمت شکسته شوند و پس از شکستن، قیمت به سطح پشتیبانی بعدی در مقابل خود منتقل می شود.

سطح پشتیبانی پرایس اکشن

سطح مقاومت چقدر است؟

مقاومت محدوده یا سطحی از قیمت است که در آن فشار از مصرف فراتر می رود و قیمت به کاهش خود ادامه می دهد. یک خط یا سطح مقاومت اغلب می تواند از روند صعودی قبلی شناسایی شود. سطح مقاومت مانند سدی است که از افزایش قیمت ها جلوگیری می کند. این سطح می تواند در نهایت توسط قیمت شکسته شود و پس از شکسته شدن، قیمت به سطح مقاومت بعدی در مقابل آن می رود.

سطح مقاومت پرایس اکشن

معاملات نوسانی چیست؟

معاملات نوسانی نوع جدیدی از معاملات است که در آن معامله‌گر سعی می‌کند از یک دارایی سود کوتاه‌مدت یا میان‌مدت کسب کند. در این روش معامله گر چند روز یا چند هفته در یک معامله می ماند تا به سود مورد نظر برسد. در این روش، معامله گر به دنبال روندی می گردد که به تازگی شروع شده است و بتواند مدتی در آن بماند و از آن سود ببرد.

scalp چیست؟

اسکلپ یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین روش های معاملاتی، پرایس اکشن است که در بازه های زمانی بسیار کم مانند (1 دقیقه و 5 دقیقه) و با سود کم برای هر پیپ مثلا 5 یا 10 پیپ و به تعداد انجام می شود. بالا لازم به ذکر است که یک معامله گر برای انجام معامله با استفاده از این روش نیاز به تسلط و تجربه کافی و از همه مهمتر سرعت عمل بالا دارد زیرا تصمیم برای ورود به معامله باید در زمان بسیار کوتاهی گرفته شود. به طور کلی این روش برای معامله گرانی که می توانند سریع تصمیم بگیرند مناسب است.

انواع الگوهای پرایس اکشن

به طور کلی انواع سبک های پرایس اکشن rtm به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

1- اکشن قیمت کلاسیک

این سبک را می توان به عنوان منشاء تحلیل اقدام قیمت در نظر گرفت. در سبک کلاسیک، افراد برای تعیین نقاط ورود یا خروج خود از مواردی مانند الگوهای شمعدانی، خطوط حمایت و مقاومت، خطوط روند، شکست ها و بازگشت ها و غیره استفاده می کنند.

2- عرضه و تقاضا

حمایت و مقاومت در قیمت اکشن کلاسیک معمولاً به نقاط قیمت خاصی اشاره دارد. این نقاط از قیمت های بالا و پایین قبلی یا نقاط تلاقی با خطوط روند به دست می آیند. پس از شکل گیری سبک عرضه و تقاضا در قیمت اکشن، دیدگاه‌های علاقه مندان به این سبک در نمودار قیمت تفاوت اساسی پیدا کرد. به گفته آنها تنها دو عنصر اصلی یعنی سطح عرضه و تقاضا در نمودار قیمت مهم است و رفتار قیمتی بین آنها تعیین کننده خواهد بود. زیرا قیمت عنصری افقی است و بر اساس خطوط روند مورب تعیین نمی شود.

3- پول هوشمند

Smart Money یک سبک جدید و پیشرفته از اقدامات قیمت است. در این سبک شما سعی می کنید رفتار بازیگران بزرگ را در نمودار قیمت مشاهده کنید. سپس شما معاملات خود را با پیش‌بینی نواحی قیمتی انجام می‌دهید که احتمال نگهداری و پر نکردن سفارشات با حجم بالا وجود دارد. مفاهیم اصلی پول هوشمند، عرضه و تقاضا، بلوک سفارش و انواع مختلف نقدینگی ناشی از فعال شدن توقف ضرر معامله‌گران خرده‌فروشی است.

ماهان نت و اینترنت پرسرعت برای ترید

ماهان‌نت یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) در ایران است که خدمات مختلفی در زمینه اینترنتadsl ، VDSL، TD-LTE و سرویس‌های پهنای باند اختصاصی ارائه می‌دهد. این شرکت به دلیل پوشش گسترده و کیفیت خدمات خود در بسیاری از مناطق ایران شناخته شده است.

از جمله ویژگی‌های مهم ماهان‌نت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنوع خدمات
  2. پشتیبانی مشتری
  3. پوشش گسترده
  4. طرح‌ها و بسته‌ها

سوالات متداول درباره پرایس اکشن چیست ؟

  1. پرایس اکشن چیست و چگونه کار می‌کند؟

پرایس اکشن به بررسی تغییرات قیمت در بازارهای مالی بدون استفاده از اندیکاتورها و ابزارهای پیچیده اشاره دارد. تریدرها از نمودار قیمت و الگوهای شمعی برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار آینده بازار استفاده می‌کنند.

  1. پرایس اکشن با چه ابزاری انجام می‌شود؟

ابزار اصلی پرایس اکشن نمودار قیمت و الگوهای شمعی است. تحلیل‌گران همچنین از سطوح حمایت و مقاومت، خطوط روند، و الگوهای نموداری برای تحلیل استفاده می‌کنند.

  1. چه تفاوتی بین پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال وجود دارد؟

پرایس اکشن بخشی از تحلیل تکنیکال است، اما در پرایس اکشن تمرکز بیشتر بر روی قیمت و حرکات آن بدون استفاده از شاخص‌ها (Indicators) است، در حالی که تحلیل تکنیکال معمولاً از شاخص‌ها و ابزارهای مختلف برای تحلیل بازار استفاده می‌کند.