خطای مودم اینترنت +ADSL2 در حالت اتصال بریج (Bridge)

راهنمای خطای مودم اینترنت +ADSL2 در حالت اتصال بریج (Bridge)

یکی از روش‌های اتصال مودم به اینترنت پرسرعت +ADSL2، ساخت اتصال بریج (Bridge) یا کانفیگ دستی مودم است که می‌تواند شما را به‌صورت مستقیم به سرویس‌دهنده متصل کند. اتصال بریج (Bridge) زمانی قابل انجام است که تنها یک سیستم از اینترنت استفاده کند. در این صورت می‌توان مودم را به‌صورت بریج (Bridge) به اینترنت متصل کرد.

در واقع بریج (Bridge) به معنای پل است و در شبکه برای اتصال دو شبکه سازگار (از نظر پروتکل و سیستم عامل) انجام میشود. مزیت این کار تبدیل یک شبکه به دو شبکه (بیسیم و اترنت) مجزا و کاهش ترافیک شبکه است.

اگر اتصال مودم به اینترنت به‌صورت بریج (Bridge) را تجربه کرده باشید، شاید با خطاهای مختلفی برخورد کرده باشید که هر کدام به‌صورت یک شماره معمولاً 3 رقمی ظاهر می‌شود. در این مطلب، می‌خواهیم چند مورد از خطای مودم اینترنت +ADSL2 در حالت اتصال Bridge را بررسی کنیم و راه‌حل رفع هر کدام را آموزش دهیم.

خطای مودم 691 – اتصال بریج (Bridge)

این حالت زمانی پیش می‌آید که نام کاربری یا رمز عبور را به اشتباه وارد کرده باشید. در این صورت خطای مودم 619 میگیرید و اتصال بریج (Bridge) اجرا نمیشود.

خطای مودم 678 – اتصال بریج (Bridge)

این خطای مودم دلایل متعددی میتواند داشته باشد که در ذیل به برخی از آنها اشاره میکنیم:
  • تنظیم همزمان PPPOE روی مودم و ویندوز (هنگامی که PPPOE روی مودم تنظیم شده و اتصال PPPOE بخواهد بر روی ویندوز نیز تنظیم شود این مشکل رخ میدهد.)
  • تنظیم همزمان PPPOE روی مودم و ویندوز
  • نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق USB به کامپیوتر وصل شود.
  • اشتباه وارد کردن تنظیمات مودم مانند تنظیمات مربوط به پارامتر VIP/VCI.
  • وصل نبودن خط تلفن به پورت line مودم.
  • بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت +ADSL2 هم میتواند یکی از دلایل مشکل باشد که در این حالت باید با پشتیبانی شرکت سرویس‌دهنده تماس بگیرید و کد خطای مودم را برای پشتیبان بخوانید.

خطای مودم 769 – اتصال بریج (Bridge)

این خطای مودم زمانی رخ میدهد که کارت شبکه در سیستم شما نصب نباشد یا بنا به دلایلی فعال نباشد. در این حالت پیشنهاد میشود قبل از انجام هر کاری، در ابتدا از بخش Internet Setting کانکش شبکه را بررسی کنید. اگر فعال نیست، ابتدا آن را فعال کنید و اگر وجود نداشت، یک اتصال بریج (Bridge) بسازید.

خطای مودم 650 – اتصال بریج (Bridge)

این خطای مودم در بیشتر مواقع زمانی رخ می‌دهد که اتصال بریج (Bridge) از PPP over ATM استفاده کند. در این حالت ابتدا تنظیمات مودم را به PPPOE یا PPP over Ethernet تغییر دهید و اگر موفق نشدید با پشتیبانی سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید.

خطای مودم 619 – اتصال بریج (Bridge)

وقتی با نام کاربری قبلی بخواهید اتصال جدیدی از نوع PPPOE  بسازید به این خطای مودم برخورد میکنید. اکثر مواقع علت این خطا میتواند ناشی از فعال بودن پراکسی روی سیستم کاربر باشد. پس قبل از انجام هر کاری ابتدا اتصال سیستم خود را بررسی کنید و از فعال نبودن پراکسی مطمئن شوید.

در هر صورت اگر همه تنظیمات را بررسی کردید، اما همچنان خطای بریج (Bridge) دریافت کردید، بهتر است با شماره پشتیبانی شرکت سرویس‌دهنده اینترنت خودتان تماس بگیرید.

مزایا و معایب اتصال مودم در حالت PPPOE و Bridge

اتصال بریج (Bridge)

مزایا و معایب اتصال مودم در حالت PPPOE و Bridge

حالت اتوماتیک یا به اصطلاح (PPPOE)
  • امنیت بالا.
  • اشکال‌یابی سخت.
  • ثبت نام کاربری و رمز عبور در مودم.
  • امکان اتصال همزمان چند کامپیوتر با هم از طریق یک مودم به اینترنت.
  • برای ارتباط با شبکه تورنت به سایت های خاص نیاز دارد.
حالت کانفیک دستی یا به اصطلاح بریج (Bridge)
  • در حالت Bridge نام کاربری و رمز عبور در سیستم عامل و روی اتصال ویندوز ثبت میشود.
  • فقط یک سیستم با روش Bridge به اینترنت متصل میشود.
  • اتصال Bridge به دلیل ارتباط مستقیم امنیت پایینی دارد.
  • برخلاف حالت اول، در بریج (Bridge) اشکال‌یابی آسان.