بررسی دلایل قطع شدن اینترنت گوشی و ADSL

مشکلات اینترنت

دلایل قطع شدن اینترنت چیست؟ قطع شدن اینترنت برای بسیاری از کسانی‌ که کارهای خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند، قطعا آزاردهنده است. در واقع قطع شدن اینترنت می‌تواند به‌طورکل سرنوشت یک پروژه یا جلسه کاری مهم را تحت‌الشعاع قرار دهد. در این مقاله شما را با دلایل قطع شدن اینترنت مودم و قطعی اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل آشنا می‌کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با استفاده از آموزش‌هایی که در اختیار شما می‌گذاریم، مشکل قطعی اینترنت را رفع کنید.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر قطع اینترنت

قطع شدن اینترنت مودم، یکی از مهم‌ترین دلایل قطعی اینترنت

گاه برای ما پیش آمده است که مدتی بعد از خرید اینترنت و نصب مودم ADSL، برای اتصال به اینترنت دچار مشکل شویم. قطع شدن اینترنت مودم به عوامل مختلفی بستگی دارد. یعنی قطعی مودم می‌تواند هم به دلیل مشکل سخت‌افزاری هم نرم‌افزاری باشد. در اکثر مواقع این مشکلات بسیار ساده هستند و در عرض چند دقیقه یا چند ساعت حل می‌شوند؛ بنابراین اولین قدم برای حل مشکل قطعی اینترنت، عیب‌یابی و شناسایی دقیق قطع و وصل شدن مودم ADSL است. از عمده‌ترین دلایل قطع اینترنت مودم می‌توان به خرابی یا استفاده نکردن از Splitter، نوسان برق پورت USB، کم بودن SNR خط تلفن، ضعیف بودن آداپتور، نیم‌سوز شدن مودم و عبور کابل تلفن یا کابل شبکه از کنار کابل برق اشاره کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که هریک از مشکلات را چگونه حل کنید.

قطعی اینترنت به دلیل مشکلات سخت‌افزاری هم نرم‌افزاری

نصب اسپلیتر برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت مودم

یکی از دلایل مهمی که باعث قطع شدن اینترنت مودم می‌شود، جدا نکردن خط تلفن از اینترنت است. در این صورت اگر کسی با شما تماس بگیرد، احتمال دارد با افزایش جریان برق روی خط تلفن، مودم قطع یا ریست شود. برای حل این مشکل باید از Splitter استفاده کنید. با نصب اسپلیتر سیگنال تلفن از سیگنال اینترنت جدا می‌شود؛ بنابراین اگر بعد از خرید اینترنت تلفن ثابت، مودم با هر تماس تلفنی ریست می‌شود، راه‌حل مناسب برای رفع این مشکل نصب اسپلیتر است.

نوسان برق پورت USB یکی از دلایل قطع شدن اینترنت مودم

نوسان گاه‌و‌بی‌گاه برق پورت USB یکی دیگر از دلایلی است که حتی در صورت خرید بهترین اینترنت td-lte‌ می‌تواند باعث قطعی اینترنت مودم شود. اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟ پیشنهاد ما برای جلوگیری از نوسان برق پورت USB این است که ترجیحا از این وسیله برای اتصال مودم به کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده نکنید. در واقع بهتر است که از طریق شبکه وای فای به مودم وصل شوید.

نوسان برق پورت USB از دلایل قطع شدن اینترنت

کم بودن SNR خط تلفن مشکل رایجی که باعث قطع اینترنت مودم می‌شود

کم بودن عدد SNR، به این معنی است که سیگنال با نویز بیشتری به مودم می‌رسد. بالا بودن میزان نویز باعث می‌شود که سیگنال مودم ضعیف شود و حتی با داشتن اینترنت نامحدود خانگی، قطعی بسیاری را تجربه کنید. برای چک کردن SNR باید به بخش کنترل پنل مودم وارد شوید. با تایپ آی پی 192.168.1.1 در نوار جستجوی مرورگر، می‌توانید به کنترل پنل مودم دسترسی خواهید داشت. عدد SNR در پایین صفحه به شما نمایش داده می‌شود. اگر SNR عدد کمی را نشان می‌داد، برای دریافت پشتیبانی با شرکتی که اینترنت و مودم خود را از آن تهیه‌کرده‌اید، تماس بگیرید و منتظر بمانید که مشکل را برای شما برطرف کنند.

مقاله مرتبط: تنظیمات مودم tp link

برای تشخیص علت قطعی اینترنت از سلامت مودم مطمئن شوید

آیا تفاوت adsl و vdsl باعث قطع و وصل شدن اینترنت می‎شود؟ این دو سرویس و دلایل قطعی اینترنت در آن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ بنابراین اگر برای مودم اسپلیتر نصب کرده‌اید و SNR خط تلفن هم عدد پایینی را نشان نمی‌دهد، ممکن است خود مودم دچار مشکل شده باشد. برای این که بتوانید این موضوع را تشخیص دهید، به‌‌صورت موقت از یک مودم دیگر استفاده کنید. بعد از گذشت یک روز متوجه می‌شوید که آیا اینترنت مودم جدید هم قطعی دارد یا خیر؟  اگر در این مدت، مودم جدید برای اتصال به اینترنت مشکلی نداشت، احتمالا مودم شما خراب یا اصطلاحا نیم‌سوز شده است.

نیم‌سوز شدن مودم از دلایل قطعی اینترنت

قطعی اینترنت مودم به دلیل عبور کابل شبکه از کنار کابل برق

عبور کابل تلفن یا شبکه از کنار کابل برق، باعث ایجاد نویز روی کابل تلفن به دلیل تشکیل میدان الکتریکی در اطراف کابل برق می‌شود. در نتیجه اتصال شما به اینترنت با مشکل رو‌به‌رو خواهد شد؛ بنابراین اگر بعد از روشن کردن لامپ، قطع و وصل شدن اینترنت را تجربه می‌کنید، احتمالا، کابل شبکه از کنار کابل برق عبور کرده است. برای رفع مشکل باید از اپراتور عرضه کننده خدمات اینترنت درخواست کنید که سیم‌کشی شبکه یا تلفن را تغییر دهند.

رایج‌ترین دلایل قطع شدن اینترنت گوشی همراه اول و ایرانسل

قطع شدن اینترنت گوشی ایرانسل، همراه اول و سایر اپراتورها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قبل از بررسی این دلایل از اطرافیان پرس‌وجو کنید که آیا سایر کاربران هم برای اتصال به اینترنت با مشکل مواجه هستند؟ اگر پاسخ مثبت بود، احتمالا مشکل موقتی و از طرف اپراتور است؛ اما اگر سایر کاربران برای اتصال به اینترنت مشکلی ندارند، با چک کردن چند مورد می‌توانید علت قطع شدن اینترنت را پیدا کنید.

حجم بسته و مهلت استفاده از بسته اینترنت را چک کنید

یکی از دلایل قطع شدن اینترنت همراه اول و ایرانسل، تمام شدن حجم یا مهلت استفاده از بسته اینترنتی است؛ پس با‌توجه‌به اپراتور سیم‌کارت گوشی، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن یا وارد کردن کدهای دستوری، اینترنت مصرفی و سر رسید دوره را چک کنید. اگر حجم بسته یا مدت دوره به ‌پایان رسیده، با خرید بسته جدید، مشکل قطعی اینترنت گوشی برطرف خواهد شد.

برای خرید اینترنت همراه ضربه بزنید.

قطع شدن اینترنت به‌دلیل فعال کردن محدودیت استفاده از دیتا موبایل

در بعضی مواقع هنوز حجم بسته و طول دوره تمام نشده است اما اینترنت گوشی قطع می‌شود و امکان استفاده از دیتا موبایل به شما داده نمی‌شود. علت این مشکل می‌تواند، تعیین محدودیت برای استفاده از اینترنت دیتا باشد. زمانی‌که میزان مصرف از حد تعیین شده بگذرد، پیام هشدار برای کاربر ارسال می‌شود. این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال نیست. ممکن است افراد فراموش کرده باشند که این تنظیمات را فعال کرده‌اند یا تنظیمات قبلا توسط فرد دیگری روی گوشی فعال شده باشد. برای غیرفعال کردن محدودیت دیتا موبایل و وصل شدن اینترنت، به بخش تنظیمات (Setting) و Connection بروید و گزینه Data Usage را انتخاب کنید. سپس با کلیک روی عبارت Mobile Data Usage و غیرفعال کردن گزینه Set Data Mobile، اینترنت گوشی دوباره وصل می‌شود.

اعمال حدنصاب برای استفاده از اینترنت یکی از دلایل قطع اینترنت گوشی

با خدمات پشتیبانی ماهان نت، قطعی اینترنت را به حداقل برسانید

در این مقاله دلایل قطع شدن اینترنت و راه‌‌حل‌های ممکن برای رفع این مشکل را بررسی کردیم. این راه‌کارها بسیار ساده و کم هزینه هستند. با رعایت برخی نکات در زمان راه‌اندازی سرویس ADSL، می‌توانید قطعی اینترنت را به حداقل برسانید. برای خرید مودم و راه‌انداری سرویس ADSL می‌توانید از خدمات مختلف ماهان نت استفاده کنید. ماهان نت، انواع سرویس‌های TD-LTE و ADSL را عرضه می‌کند. مشتریان می‌توانند بعد از تهیه سرویس، برای حل مشکلات خود از خدمات پشتیبانی این شرکت به‌صورت کامل استفاده کنند. از طریق شماره سراسری ۱۵۱۴ می‌توانید با کارشناسان ماهان نت در تماس باشید.

0/5 (0 نظر)

نظرات کاربران