دونیت کردن (Donate) یا انعام دیجیتال به یک روش ساده برای حمایت مالی از سازندگان محتوا در فضای آنلاین است. شما می‌توانید با پرداخت مبالغ کوچک تا بزرگ، از هنرمندان، استریمرها،وبلاگ‌نویسان، و هرکسی که محتوای مفید و کاربردی ارائه می‌دهد، قدردانی و حمایت کنید. هدف از دونیت چیست ؟ دونیت‌ها به سازندگان کمک می‌کند که تا با انگیزه بیشتری به کارشان ادامه دهند. در این شیوه حمایتی شما با برنامه هایی مانند یوتیوب و توییچ و … به حمایت تولید کننده مورد نظر خود بپردازید. با شرکت ارائه دهنده اینترنت ماهان نت همراه باشید.

انواع دونیت چیست ؟

انواع دونیت کردن چیست؟ دونیت کردن به 4 شکل عرضه می‌شود که هرکدام بر اساس برنامه و پلتفرم خود متفاوت است.

1.   دونیت نقدی یا مستقیم

در این نوع دونیت شما می‌توانید به صورت مستقیم مبلغ حمایتی را از طریق سیستم های پرداختی مانند پی پال یا کارت بانکی به صاحب محتوا پرداخت کنید.

2.   دونیت مجازی یا دونیت استریم چیست ؟

بعضی از این برنامه‌ها از ارزهای دیجیتال برای دونیت کردن استفاده می‌کنند.مثلا در برنامه توییچ با خرید بیتکوین و اهدا به استریمر‌ها به آن ها کمک کنید.

3.   مشترک شدن

برخی از پلتفرم‌ها مانند یوتیوب و توییچ امکان اشتراک گذاری و پرداخت ماهیانه دارند. که مشترکین ویژه این تولیدکنندگان با پرداخت مبلغی به محتوای ویژه آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

4.   حمایت از طریق پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی

سایت‌هایی مانند Patreon و Ko-fi به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهند که از طریق حمایت‌های منظم و ماهیانه یا پرداخت‌های یکباره از طرف مخاطبان خود درآمد کسب کنند. این نوع دونیت معمولاً به شکل پاداش‌های مختلف برای حامیان ارائه می‌شود.

برای استریم و تولید محتوا نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارید که به راحتی محتوای خود را دانلود و آپلود کنید پیشنهاد ما به شما اینترنت گیمینگ ماهان نت است.

دونيت كردن چيست

دونیت در یوتیوب چیست ؟

در یوتیوب شما به چهار طریق می‌توانید دونیت کنید. در ادامه مطلب دونیت چیست به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1.   Super Chat

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا در طول پخش زنده (Live Stream) مبلغی را اهدا کنند. پیام‌های دونیت شده به صورت برجسته و با رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شوند و مدت زمان بیشتری در بالای چت باقی می‌مانند، که باعث جلب توجه بیشتر از سوی سازنده محتوا می‌شود.

2.   Super Stickers

مشابه Super Chat، اما به جای پیام، کاربران می‌توانند استیکرهای انیمیشنی خریداری کنند و در چت زنده نمایش دهند. این استیکرها نیز به صورت برجسته نمایش داده می‌شوند.

3.   عضویت در کانال (Channel Memberships)

کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهیانه به عضویت کانال‌های یوتیوب درآیند. اعضا معمولاً به محتواهای اختصاصی، اموجی‌های مخصوص، و نشان‌های ویژه دسترسی دارند که نشان‌دهنده حمایت آنها از سازنده محتوا است.

4.   لینک‌های دونیت خارجی

برخی از سازندگان محتوا لینک‌های خارجی به پلتفرم‌های دونیت مانند Patreon یا PayPal را در توضیحات ویدیوها یا پخش زنده خود قرار می‌دهند. این لینک‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت مستقیم به آنها دونیت کنند.

برای کسب درآمد از طریق دونیت کردن یکی از راه های آن کسب درآمد از طریق بازی است که پیشنهاد می شود محتوای چگونه گیمر شویم را مطالعه بفرمایید.

دونیت در یوتیوب چیست

دونیت اینستاگرام چیست ؟

شما می‌توانید با قرار دادن لینک توییچ پی پل و یا سایر پلتفرم‌های دونیت کردن از دنبال کنندگان خود بخواهید که شما را بابت تولید محتوای ارزنده حمایت کنند.

چگونه دونیت کنیم ؟

برای انجام دونیت (حمایت مالی) در پلتفرم‌های مختلف، بسته به پلتفرم مورد نظر، مراحل خاصی وجود دارد. در زیر به چگونگی انجام دونیت در چند پلتفرم رایج اشاره می‌کنم:

برای دونیت کردن در پلتفرمهای مختلف، هرکدام مراحل خاصی داردند. که به چگونگی انجام هرکدام می‌پردازیم.

·       یوتیوب

در هنگام استریمر و در بخش چت یوتیوب روی ایکون دلار کلیک کنید و گزینه super chat و یا super sticker انتخاب کنید. مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و از طریق روش‌های موجود پرداخت را انجام دهید.

·       مشترک شدن

به کانال یوتیوب فرد مورد نظر بروید و در بخش جوین دکمه سابسکرایب را کلیک کنید و یکی از گزینه‌های اشتراک رو انتخاب کنید و پرداخت کنید.

·       توییچ (Twitch)

توییچ دو راه برای دونیت کردن در پیش روی شما قرار داده است. که در ادامه مقاله دونیت چیست به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • دونیت مستقیم
  1. به پروفایل استریمر مورد نظر بروید.
  2. لینک دونیت (معمولاً در بخش اطلاعات پروفایل یا در چت) را پیدا کنید.
  3. روی لینک کلیک کنید و به صفحه پرداخت هدایت شوید.
  4. مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و پرداخت را انجام دهید.
  • Bits
  1. در طول پخش زنده، به بخش چت بروید.
  2. روی آیکون بیت (Bits) کلیک کنید.
  3. تعداد بیت‌هایی که می‌خواهید اهدا کنید را انتخاب کنید.
  4. پرداخت را تکمیل کنید.

·         اینستاگرام

  • به بیوگرافی پروفایل سازنده محتوا بروید.
  • لینک‌های خارجی مانند PayPal یا Patreon را پیدا کنید.
  • روی لینک کلیک کنید و به صفحه پرداخت هدایت شوید.
  • مبلغ مورد نظر خود را وارد کرده و پرداخت را انجام دهید.

در هنگام استریم کردن و یا انجام محتواهای آنلاین باید ضبط ضدا انجام دهید اما میکروفون خوب نیاز هست پس حتما محتوای بهترین میکروفون استریم را مطالعه کنید.

دونیت اینستاگرام چیست

اموزش ساخت لینک دونیت رایگان

اگر در ایران هستید و می‌خواهید لینک دونیت بسازید می‌توانید از طریق سایت‌های واسطه و یا سایت‌های ایرانی برای اینکار استفاده کنید. این سایت‌ها برای انجام این کار یک مقدار درصد به عنوان مزد کار برمی‌دارند که در صورت تمایل می‌توانید از این اشتراک‌ها استفاده کنید.

سایت دارمت

یک از سایت ساخت لینک دونیت سایت دارمت است. شما میتوانید با ورود به سایت دارمت و تکمیل اطلاعاتی مانند مشخصات فردی و شماره تلفن و تایید آن در آن حساب کاربردی ایجاد کنید و لینک دونیت خود را به اشتراک بگذارید.

خرید اینترنت گیمینگ

زرین پال

یکی از امکاناتی که زرین‌پال برای افراد فراهم کرده است ساخت لینک دونیت برای دریافت حمایت مالی از مخاطبان است. در حقیقت پس از ساخت لینک دونیت و دریافت درگاه حمایت مالی اختصاصی، فرد پذیرنده می‌تواند با اشتراک گذاری لینک دریافتی با سایرین، یا قرار دادن آن در استریم‌های خود، نسبت به دریافت حمایت‌ مالی اقدام نماید.

ماهان نت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت گیمینگ

ماهان نت یکی از ارائه‌دهندگان اینترنت در ایران است که به خاطر ارائه خدمات اینترنت پرسرعت، اینترنت adsl، اینترنت td lte و به ویژه برای گیمینگ، شناخته شده است. اینترنت پرسرعت گیمینگ به معنای ارائه اتصالات اینترنتی با تأخیر (Latency) کم و سرعت بالاست که برای تجربه بازی‌های آنلاین و استریم کردن محتوای ویدیویی بسیار مهم است. ویژگی‌های کلیدی اینترنت پرسرعت گیمینگ ماهان نت به شرح زیر است:

ویژگی‌های اینترنت پرسرعت گیمینگ ماهان نت

  1. سرعت بالا
  2. پینگ و تأخیر پایین
  3. پایداری اتصال
  4. پشتیبانی از بازی‌های آنلاین
  5. بسته‌های اینترنت مخصوص گیمینگ

ممنون از اینکه تا پایان محتوای دونيت كردن چيست با ماهان نت همراه بودید.

01دونیت چیست؟ donate چیست

دونیشن چیست دونیت به معنای حمایت مالی داوطلبانه از سازندگان محتوا، خیریه‌ها یا پروژه‌ها است. کاربران می‌توانند مبالغی را به عنوان پاداش یا حمایت مالی اهدا کنند، بدون اینکه انتظار بازگشت یا جبران داشته باشند.

02چگونه می‌توانم از سازندگان محتوا دونیت کنم؟

برای دونیت کردن، می‌توانید از لینک‌های ارائه‌شده توسط سازندگان محتوا در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. این لینک‌ها معمولاً به پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مانند PayPal، Ko-fi، Patreon، یا Buy Me a Coffee منتهی می‌شوند.

03آیا دونیت باید مبلغ خاصی داشته باشد؟

خیر، مبلغ دونیت معمولاً به اختیار شماست و می‌تواند کم یا زیاد باشد. برخی از پلتفرم‌ها حداقل مبلغی برای دونیت تعیین می‌کنند، اما در بیشتر موارد، شما می‌توانید مبلغ دلخواه خود را وارد کنید.