.ViLTE چیست ؟فن آوری های مبتنی بر شبکه های تلفن همراه مانند ViLTE (Video over LTE) و برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت می‌شود. این برنامه تماس تصویری افلاین به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به اتصال به اینترنت، تماس های ویدیویی با کیفیتی را از طریق شبکه LTE برقرار کنید.

علاوه بر ViLTE، برخی از اپراتورهای مخابراتی ممکن است خدمات تماس ویدیویی ویژه ای را بر اساس شبکه تلفن همراه ارائه دهند. در این حالت، تماس های تصویری از طریق شبکه مخابراتی با استفاده از اعتبار یا نرخ های موجود در سیم کارت شما انجام می شود. با شرکت ارائه دهنده اینترنت ماهان نت همراه باشید.

قبل از استفاده از برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت

برای استفاده از برنامه تماس صوتی و تصویری رایگان، باید مطمئن شوید که دستگاه و شبکه تلفن همراه شما از ViLTE یا خدمات مشابه پشتیبانی می‌کنند. تلفن‌های جدیدتر معمولاً این فناوری را به‌طور پیش‌فرض دارند، اما ممکن است لازم باشد آن را از طریق تنظیمات دستگاه یا تماس با شرکت مخابراتی خود فعال کنید.

خرید اینترنت ADSL

مزایای برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت

مزایای فناوری ViLTE (Video over LTE) که امکان تماس صوتی رایگان بدون اینترنت را فراهم می کند، به شرح زیر است:

کیفیت تصویر بالا

استفاده از کدک H.264 به معنای افزایش کیفیت ویدیو و کاهش نیاز به پهنای باند است.

تأخیر کاهش یافته

ViLTE به طور خاص برای به حداقل رساندن تأخیر، که برای تماس‌های بلادرنگ مهم است، بهینه شده است تا از تماس‌های ویدیویی با کیفیت بالا اطمینان حاصل شود.

بدون نیاز به اینترنت

ViLTE از شبکه LTE برای برقراری تماس استفاده می کند و نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، که در مناطقی با دسترسی محدود به اینترنت یک مزیت بزرگ است.

مقاله مرتبط: اینترنت ملی چیست

مزایای برنامه تماس صوتی و تصویری رایگان

برای استفاده از برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت باید چه کرد؟

برای استفاده از ویژگی ViLTE (Video over LTE) و برقراری تماس ویدیویی بدون نیاز به اینترنت، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

نکته مهم: قبل از شروع، باید در نظر داشته باشید که هر دو طرف در تماس باید از یک اپراتور برای استفاده از این ویژگی استفاده کنند.

مرحله اول: پوشش شبکه را بررسی کنید

کاربر باید اطمینان حاصل کند که اپراتور مورد نظر در منطقه جغرافیایی خود پوشش VoLTE یا ViLTE را ارائه کرده است. این مشکل از طریق وب سایت اپراتور و یا تماس با پشتیبانی قابل بررسی است.

نحوه تماس تصویری با volte

مرحله دوم: فعال سازی از طریق اپراتور

ایرانسل: در این اپراتور قابلیت تماس تصویری به صورت پیش فرض و بدون نیاز به اینترنت فعال است و نیازی به انجام مراحل اضافی نیست.

سایر: کاربران این اپراتور باید ابتدا کد دستوری 10*2431 را از طریق گوشی خود شماره گیری کنند تا امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت فراهم شود.

شماره گیری کد دستوری

مرحله 3: راه اندازی تلفن

در این مرحله باید ویژگی های لازم را از طریق تنظیمات گوشی خود فعال کنید:

به تنظیمات گوشی خود بروید.

گزینه VoLTE را فعال کنید. این گزینه معمولاً در تنظیمات شبکه یا اتصالات قرار دارد.

همچنین گزینه تماس های ویدئویی اپراتور را فعال کنید.

با انجام این مراحل قابلیت ViLTE بر روی گوشی شما فعال می شود و بدون نیاز به اینترنت قادر به برقراری تماس های تصویری با کیفیت بالا خواهید بود.

تماس تصویری ViLTE

VoLTE چگونه کار می کند؟

VoLTE از کدک H.264 برای ارسال و دریافت ویدیو استفاده می کند. این کدک به دلیل کارایی بالا و توانایی در ارائه تصاویر با کیفیت بهتر، جایگزین کدک های قدیمی مانند 3G-324M شده است که در تماس های ویدیویی مبتنی بر 3G استفاده می شد.

پشتیبانی دستگاه

بسیاری از گوشی های هوشمند از برندهای مختلف مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی و همچنین گوشی های ساخت ایران از این فناوری پشتیبانی می کنند. کاربران این دستگاه ها می توانند بدون نیاز به اینترنت با سایر کاربران با گوشی های مشابه تماس تصویری با کیفیت بالا برقرار کنند.

با استفاده از ViLTE، کاربران می توانند. بدون نگرانی از پهنای باند اینترنت از تماس های ویدیویی روان و با کیفیت لذت ببرند.

نظز وزیر ارتباطات درباره تماس تصویری

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در سخنان اخیر خود با اشاره به ورود فناوری ViLTE (Video over LTE) به کشور، از اقدامات انجام شده برای راه اندازی این سرویس خبر داد. وی اعلام کرد: نرخ های مربوط به تماس تصویری از طریق ViLTE در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و پس از تصویب در هیئت وزیران به اپراتورها ابلاغ شده است.

زارع پور همچنین به یکی از چالش های راه اندازی این سرویس اشاره کرد و گفت: برای عملیاتی شدن کامل ViLTE، همکاری شرکت های سازنده تلفن همراه ضروری است. وی توضیح داد که برخی از تولیدکنندگان گوشی در ایران هنوز قابلیت ViLTE را در دستگاه های خود فعال نکرده اند. با وجود این چالش ها، این سرویس به صورت آزمایشی بر روی برخی از گوشی ها توسط یکی از اپراتورها راه اندازی شده است و مذاکراتی با شرکت های سازنده گوشی برای فعال سازی این قابلیت در حال انجام است.

زارع پور تاکید کرد: مشکل ایجاد این سرویس توسط اپراتورها برطرف شده و شریک اول این ارتباط را در کشور راه اندازی کرده است. اما با توجه به جدید بودن این فناوری، تعداد گوشی هایی که از ViLTE پشتیبانی می کنند در ایران محدود است. برخلاف فناوری VoLTE که توسعه یافته‌تر و گسترده‌تر شده است، آمار کامل و دقیقی از شیوع ViLTE در دسترس نیست که نشان از جدید بودن این فناوری در ایران دارد.

وزیر ارتباطات و تماس صوتی و تصویری رایگان

جمع بندی

ViLTE (ویدئو بر روی LTE) یک فناوری پیشرفته است که به کاربران تلفن همراه امکان می دهد. بدون نیاز به اتصال به اینترنت تماس های تصویری با کیفیت بالا برقرار کنند. این فناوری بر روی زیرساخت IMS (IP Multimedia Subsystem) کار می کند و از پروتکل های کنترلی مشابهی استفاده می کند. که در VoLTE (Voice over LTE) استفاده می شود.

ماهان نت و اینترنت پرسرعت

ماهان‌نت یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران است. که به عنوان یک سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) فعالیت می‌کند. این شرکت انواع خدمات اینترنتی مانند اینترنت پرسرعت ADSL، اینترنت فیبر نوری، اینترنت بی‌سیم (TD-LTE)، و خدمات مرتبط با شبکه و ارتباطات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها و خدمات ماهان‌نت:

  • اینترنت پرسرعت
  • اینترنت فیبر نوری
  • اینترنت بی‌سیم
  • پشتیبانی فنی
  • خدمات جانبی

ماهان‌نت به‌دلیل ارائه خدمات با کیفیت و پشتیبانی مناسب، توانسته است جایگاه مناسبی در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران پیدا کند. ممنون که تا پایان محتوای برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت با ما همراه بودید خوشحال میشیم نظرتان را برایمان کامنت کنید.

سوالات متداول درباره برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت

 ViLTE .1 چیست؟

ViLTE یک فناوری ارتباطی است که به کاربران اجازه می‌دهد. تماس‌های تصویری با کیفیت بالا را از طریق شبکه LTE و بدون نیاز به اینترنت برقرار کنند.

  1. آیا برای استفاده از ViLTE نیاز به اتصال اینترنت دارم؟

خیر، ViLTE از شبکه LTE برای برقراری تماس تصویری استفاده می‌کند و نیازی به اتصال اینترنت ندارد.

  1. چه گوشی‌هایی از ViLTE پشتیبانی می‌کنند؟

بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید از برندهای مطرح مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی و همچنین برخی گوشی‌های ساخت ایران از ViLTE پشتیبانی می‌کنند. با این حال، ممکن است نیاز باشد که قابلیت ViLTE در تنظیمات گوشی فعال شود.