در دنیای مدرن، که وابستگی ما به تلفن‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود، مشکلاتی مانند پریدن آنتن گوشی ، می‌تواند به مثابه کابوسی آزاردهنده باشد. این معضل، چه در هنگام مکالمه‌های مهم، چه موقع وب‌گردی و یا حتی در زمان استفاده از پیام‌رسان‌ها، می‌تواند به شدت آزاردهنده باشد.

اما جای نگرانی نیست!  در این مقاله از سایت ارائه‌دهنده اینترنت ماهان نت قصد داریم به بررسی علل و راه‌حل‌های پریدن آنتن گوشی اندروید و اپل بپردازیم تا بدون نیاز به تعمیرکار و هزینه‌های اضافی در خانه مشکل انتن‌دهی موبایل خود را حل کنید.

حل مشکل پریدن آنتن آیفون

اگر سوال شما این است که چگونه انتن گوشی ایفون را برگردانیم است باید بگوییم، ضعف آنتن در آیفون‌ها می‌تواند ناشی از نقص‌های متعدد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشد.  برای عیب‌یابی فیزیکی آنتن آیفون که احتمالاً معیوب شده است، باید گوشی را باز کنید. با این کار، هرگونه گارانتی موجود برای دستگاه از بین خواهد رفت. قبل از تلاش برای عیب‌یابی فیزیکی Iphone ، حتماً از عدم وجود سایر مشکلات احتمالی در دستگاه خود مطمئن شوید.

در ادامه به بررسی برخی از علل احتمالی ضعف آنتن در آیفون و راه‌حل‌های بالقوه برای رفع این مشکل در هر سری آیفونی که این مشکل را به صورت گسترده داشتند، می‌پردازیم.

برطرف کردن مشکل پریدن انتن ایفون ۱۳

وضعیت عدم سرویس در آیفون 13 به این معنی است که گوشی قادر به اتصال به اپراتور تلفن همراه نیست. به بیان ساده‌تر، سیگنال شبکه‌ی اپراتور شما به آیفون نمی‌رسد و آیفون صرفاً با نمایش وضعیت «بدون سرویس» شما را از این موضوع مطلع می‌کند. جای نگرانی نیست، زیرا راه‌هایی برای رفع مشکل عدم سرویس در آیفون 13 وجود دارد. این نگرانی قابل درک است، با این حال، خرابی سخت افزار به عنوان یک علت پریدن آنتن گوشی آیفون کمترین احتمال برای بروز این مشکل است.

مشکل پریدن آنتن آیفون ۱۳
  1. بررسی تنظیمات: اطمینان حاصل کنید که حالت هواپیما خاموش است، دیتای سلولار روشن است و اپراتور شبکه به درستی انتخاب شده است. همچنین تنظیمات تاریخ و زمان را بررسی کنید.
  2. بروزرسانی نرم افزار: سیستم عامل آیفون خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.
  3. تمیز کردن سیم کارت و درگاه سیم کارت: سيم كارت را خارج کرده و به آرامی درگاه سیم کارت را باد بگیرید تا گرد و غبار تمیز شود.
  4. بروزرسانی تنظیمات اپراتور: تنظیمات اپراتور را به صورت دستی بروزرسانی کنید.
  5. استفاده از سیم کارت دیگر: با سیم کارت دیگری از همان شبکه یا شبکه‌ای دیگر امتحان کنید تا مشکل از سیم کارت یا شبکه را تشخیص دهید.
  6. تماس با اپراتور: در صورت عدم رفع مشکل با سیم کارت‌های مختلف، با اپراتور خود تماس بگیرید تا از قطعی شبکه یا عدم سازگاری اطمینان حاصل کنید.

حل مشکل انتن ایفون ۱۴ و ۱۵

حتما مشکل آنتن‌دهی دو پرچمدار اخیر اپل را شنیده‌اید! بنابر اخبار پخش شده خرید، فروش و رجیستر موبایل‌های ایفون ۱۴ و ۱۵ ( تمام مدل‌ها ) داخل ایران ممنون شده و این بدان معنا است که دارندگان این دستگاه‌ها نمی‌توانند با خیال راحت از خدمات آنتن‌دهی و اتصال به اپراتورهای همراه بهره‌مند شوند. با این تفاسیر باید گفت هرگونه راهکار غیرقانی تحت عنوان  جدیدترین روش برگرداندن انتن ایفون ۱۴ موجب بروز مشکلات قانونی برای مالک دستگاه و نرم‌افزاری برای خود دستگاه خواهد شد!

مقاله مرتبط: پریدن آنتن گوشی

حل مشکل پریدن آنتن گوشی شیائومی

حل مشکل و علت پریدن آنتن گوشی شیائومی را در این بخش مرور می‌کنیم. راهکارهای زیر به صورت عمومی برای تمامی مدل‌های گوشي شيائومي سازگار است و توسط سایت پشتیبانی شیائومی منتشر شده است.

سازگاری سیم‌کارت

مدل گوشی خود را چک کنید و مطمئن شوید که از نوع سیم‌کارت استفاده شده پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، استفاده از سیم‌کارت در گوشی‌های قفل‌شده‌ی اپراتور خاص، ممکن است منجر به عدم دریافت سیگنال شود.

مقاله مرتبط: انتقال حجم اینترنت به خط دیگر

بررسی وضعیت سیم‌کارت

کد ##64663## را در صفحه‌ی شماره‌گیری وارد کنید تا وارد بخش عیب‌یابی سخت‌افزار شوید. گزینه‌ی “تست سیم‌کارت” را انتخاب کنید تا ببینید وضعیت سیم‌کارت “قرار داده شده” است یا خیر.

مشکل پریدن آنتن شیائومی
    • اگر سیم‌کارت وجود ندارد یا به درستی جا نشده، آن را تعویض کرده و مجدداً امتحان کنید. در صورت عدم شناسایی سیم‌کارت، بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا نصب مجدد سیستم‌عامل توصیه می‌شود. اگر همچنان مشکل برطرف نشد، به مرکز خدمات مجاز شیائومی مراجعه کنید.
    • اگر سیم‌کارت شناسایی می‌شود (یعنی مشکلی در درگاه سیم‌کارت وجود ندارد)، مراحل بعدی را دنبال کنید.

بررسی تنظیمات

  • تنظیمات > سیم‌کارت و شبکه‌ی تلفن همراه > تنظیمات سیم‌کارت > شبکه‌ی تلفن همراه > نوع شبکه‌ی ترجیحی > ترجیح ۴G.
  • تنظیمات > سیم‌کارت و شبکه‌ی تلفن همراه > سیم‌کارت مربوطه را انتخاب کنید > انتخاب اپراتور > انتخاب خودکار (این گزینه برای برخی سیم‌کارت‌ها وجود ندارد).

مقاله مرتبط: هنگ کردن گوشی

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر راه‌حل‌های بالا کارساز نبود، پیشنهاد می‌شود از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

تنظیم مجدد تنظیمات شبکه:  تنظیمات شبکه‌ی گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. توجه داشته باشید که این کار تمام تنظیمات شبکه‌ی شما را پاک می‌کند، بنابراین قبل از انجام آن از تنظیمات خود پشتیبان تهیه کنید.

تعویض سیم‌کارت:  سیم‌کارت خود را با سیم‌کارت جدیدی از همان اپراتور یا اپراتور دیگری تعویض کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا سیم‌کارت شما معیوب است یا خیر.

مقاله مرتبط: علت کند شدن اینترنت گوشی سامسونگ

نکات مهم در خصوص پریدن آنتن گوشی های شیائومی

قبل از انجام هرگونه تغییر در تنظیمات گوشی خود، از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید.

  • اگر از دانش فنی لازم برای باز کردن گوشی خود ندارید، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید.
  • اگر مشکل آنتن دهی فقط با یک سیم‌کارت خاص رخ می‌دهد، ممکن است مشکل از سیم‌کارت باشد.
  • اگر مشکل آنتن دهی فقط در یک مکان خاص رخ می‌دهد، ممکن است مشکل از پوشش شبکه در آن مکان باشد.

راهکار پریدن آنتن گوشی سامسونگ

بر اساس راهکار منتشر شده توسط کمپانی گوشي سامسونگ در خصوص پریدن آنتن گوشی های سامسونگ، می‌توان این مشکل را با چند حرکت ساده به احتمال ۹۰درصد حل کرد.

مشکل پریدن آنتن سامسونگ

بررسی حساب کاربری و خدمات

    • مطمئن شوید حساب کاربری شما فعال است و به محدودیت مصرف اینترنت برخورد نکرده‌اید.
    • اگر به تازگی تغییراتی در سرویس خود مانند تغییر اپراتور، ارتقا طرح یا تعویض گوشی انجام داده‌اید، با اپراتور خود تماس بگیرید تا از صحت اطلاعات در سمت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

بررسی پوشش شبکه

    • برخی از ویژگی‌های محیط اطراف مانند درختان و ساختمان‌ها می‌توانند بر آنتن‌دهی گوشی شما تأثیر بگذارند (این مورد بسته به اپراتور متفاوت است). اگر در فضای بسته هستید، به بیرون بروید و ببینید آیا سیگنال بهبود می‌یابد.
    • ممکن است خارج از محدوده‌ی پوشش شبکه‌ی اپراتور خود باشید یا آن‌ها با قطعی مواجه باشند.

راه‌اندازی مجدد سیم‌کارت

    • تنظیمات را باز کنید.
    • روی اتصالات ضربه بزنید.
    • روی مدیریت سیم‌کارت ضربه بزنید.
    • روی کلید کنار سیم‌کارت ۱ ضربه بزنید و سپس روی تأیید در هشدار، ضربه بزنید.
    • با ضربه مجدد روی کلید، سیم‌کارت را روشن کنید.

راه‌اندازی مجدد گوشی

    • راه‌اندازی مجدد، تمام برنامه‌های در حال اجرا را می‌بندد و باعث می‌شود گوشی دوباره به دکل‌های مخابراتی وصل شود.

بررسی تنظیمات عمومی

    • پنل تنظیمات سریع را با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین باز کنید و مطمئن شوید موارد زیر به درستی تنظیم شده‌اند:
      • حالت هواپیما خاموش باشد.
      • دیتای موبایل روشن باشد.
      • تماس Wi-Fi خاموش باشد.
    • سپس، تنظیمات را باز کرده و روی اتصالات ضربه بزنید.
    • روی شبکه‌های تلفن همراه، اپراتورهای شبکه و سپس روی انتخاب خودکار یا کلید کنار انتخاب خودکار ضربه بزنید. (ممکن است این گزینه برای تمام اپراتورها در دسترس نباشد).

بررسی سیم‌کارت فیزیکی

    • مطمئن شوید سیم‌کارت به درستی نصب شده و آسیب ندیده است. در صورت امکان، با یک سیم‌کارت فعال دیگر تست کنید. اگر سیم‌کارت دیگری ندارید، اپراتور شما ممکن است بتواند در این زمینه به شما کمک کند.

جمع‌بندی؛ آیا پریدن آنتن گوشی یکی مشکل غیرقابل حل است؟

به طور کلی پریدن آنتن انواع مدل‌های گوشی یک اتفاق غیرمترقبه به شمار می‌رود مگر اینکه یک مدل خاص به طور عمومی و سخت‌افزاری شامل این مشکل باشد. برای مثال سالها علت پریدن آنتن گوشی آیفون ۷ برای دارندگان این دستگاه‌ها در سرتاسر جهان یک مشکل عجیب بود. در نهایت اپل اعلام کرد دارندگان این دستگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های رسمی این کمپانی نسبت به تعویض دستگاه خود اقدام کنند.

ماهان نت ارائه دهنده پرسرعت‌ترین اینترنت همراه در ایران

ماهان نت یکی از ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت TDLTE در کشور می‌باشد. با پوشش‌دهی آنتن در سراسر کشور این اینترنت در کنار سایر ویژگی‌های ذاتی خود می‌تواند برای کمپرها، مسافرین همیشه کوله به پشت و ….. یک معامله برد برد تلقی شود. اگر شما هم به دنبال خرید اینترنت پرسرعت TDLTE هستید تا از شر پریدن آنتن گوشی خود ( اگر مشکل از طرف اپراتور باشد ) خلاص شوید، این پیشنهاد عالی است.

برای خرید، سوال و یا پشتیبانی، شماره تماس ۱۵۱۴، صفحه اینستاگرام ماهان نت و همچنینلینکدین ماهان نت در دسترس شماست.

سوالات متداول

علت پریدن انتن گوشی های اندرویدی و IOS چیست ؟

به طور کلی این مشکل یه از سوی اپراتور است، یا مرتبط به سخت‌افزار موبایل است یا نرم‌افزار آن! برای حل مشکل بهتر است ابتدا مطمئن شوید وضعیت سیم‌کارت و آنتن‌دهی اپراتور مناسب است و سپس در صورت ادامه وجود مشکل مطمئن شوید که ریستارت کردن و ریست کردن موبایل و سایر روش‌های ابتدایی نیز حلال نیستند تا در نهایت به سراغ تعمیرکار رفته و مشکل سخت‌افزاری آن را حل کنید.

برگرداندن انتن ایفون ۱۴ با اینترنت امکان پذیر است؟

به طور کلی تمام سری‌های دو پرچمدار آخر اپل یعنی آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ داخل ایران رجیستری نمی‌شوند و در صورت بهره‌گیری از راهکارهای غیرقانونی بازگردانی آنتن چه با اینترنت چه بدون اینترنت موبایل دچار معضلات نرم‌افزاری می‌شود.