صدها آنتی ویروس در بازار وجود دارد و همه آنها ادعا می‌کنند بهترین محافظت را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهند. اما در این مقاله از سایت ارائه دهنده اینترنت ماهان نت برترین نرم افزارهای آنتی ویروس موجود در بازار را آزمایش کردیم و تنها تعداد کمی از آنها به اندازه کافی قدرتمند، امن و موثر هستند که بتوان آنها را جزء بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۴ به حساب آورد. پس تا انتها همراه ما باشید.

رده بندی بهترین آنتی ویروس های جهان

امروزه اکثر آنتی ویروس‌ها فراتر از یک اسکنر ویروس عمل می‌کنند – آنها همچنین با ویژگی‌هایی ارائه می‌شوند که محافظت بیشتری را به ارمغان می‌آورند، مانند فایروال شبکه، محافظت در برابر فیشینگ، شبکه خصوصی مجازی (VPN)، مدیریت رمز عبور، کنترل والدین و همچنین محافظت‌های اختصاصی برای دستگاه‌های تلفن همراه.

خرید اینترنت قسطی ماهان نت

اما بسیاری از بهترین آنتی ویروس ‌ها دقیقاً طبق تبلیغات عمل نمی‌کنند – آنها نرخ تشخیص بدافزار ضعیفی دارند، سایت‌های مخرب را به طور مداوم مسدود نمی‌کنند و ویژگی‌های اضافی آنها به طرز بدی طراحی شده و عملاً بی‌فایده هستند (با وجود اینکه هزینه اضافی برای شما در بر دارند).

پس از برسی‌های بلندمدت اما تیم ماهان نت به لیست موجود در این مقاله رسید. نورتون در صدر قرار گرفت، که ۴ محصول آنتی ویروس عالی را فهرست کردیم. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد هر یک از آنها بیشتر بدانید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

Norton 360 ؛ بهترین آنتی ویروس برای اندروید و ویندوز

نورتون ۳۶۰ پیشنهاد یکی از بهترین آنتی ویروس ها حفاظت بی‌نظیر در برابر ویروس‌ها و بدافزارها را ارائه می‌دهد. این بسته امنیت اینترنتی که به خوبی ساخته و نگهداری می‌شود، به طور کامل اطمینان می‌دهد که تمام اطلاعات ایمن، خصوصی و محافظت شده باقی می‌مانند – و در تمامی سیستم‌عامل‌ها به خوبی عمل می‌کند. این انتخاب برتر برای کاربران خانگی است که به دنبال یک آنتی‌ویروس کامل و کاربرپسند با برخی از بهترین حفاظت‌های سایبری هستند، همه اینها با یک اشتراک سالانه با هزینه کم.

انتی ویروس نورتون ۳۶۰

نرم‌افزار آنتی‌ویروس نورتون از موتور اسکن منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که توسط تحلیل هیوریستیک و یادگیری ماشین قدرتمند شده است، این امکان را فراهم می‌کند تا به طور قادر به اسکن، پیدا کردن و حذف کردن تمامی نوع‌های جدید و پیشرفته‌ترین بدافزارها باشد. در طول تمامی آزمایش‌های من، این برنامه نرم‌افزاری درصد حفاظت ۱۰۰٪ را کسب کرد و به طور مداوم در تشخیص و جلوگیری از تهدیدات بهتر از آنتی‌ویروس‌های داخلی (مانند ویندوز دیفندر) عمل کرد.

ویژگی های آنتی ویروس نورتون

نورتون ۳۶۰ با مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌های اضافی همراه است – و همه آنها به راحتی قابل استفاده هستند و همانطور که وعده داده شده عمل می‌کنند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • فایروال امن.
  • مدیریتگر رمز عبور.
  • حفاظت از وبکم.
  • شبکه خصوصی مجازی (VPN) با داده نامحدود.
  • نظارت بر دارک وب.
  • ذخیره‌سازی ابری (۲۵۰ گیگابایت در نسخه ۳۶۰ با طرح لایف لاک سلکت).
  • مرورگر امن.
  • حفاظت در برابر رنسوم‌ور.
  • و بسیاری ویژگی‌های دیگر…

Bitdefender Total Security ؛ بهترین آنتی ویروس رایگان برای اندروید

Bitdefender یک موتور آنتی ویروس بسیار پیشرفته دارد که با استفاده از پایگاه داده‌های بزرگی از بدافزارها به همراه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، به طور موثر‌تری نسبت به رقبا در شناسایی و محافظت در برابر بدافزار عمل می‌کند.

مقالات مفید : طراحی لوگو با هوش مصنوعی

Bitdefender  تمام تهدیدات مخرب را از سیستم من حذف و پاک کرد، و به دلیل اینکه موتور آن به صورت ابری استفاده می‌شود، تمام اسکن‌های مخرب بر روی سرور ابری Bitdefender انجام می‌شود و بار سنگینی را از دستگاه شما برداشت می‌کند. با استفاده از Bitdefender، تاثیری تقریبا صفر بر عملکرد سیستم منتشر نشد، حتی در طول اسکن‌های گسترده و کامل دیسک.

اما Bitdefender تنها یک اسکنر ضد بدافزار نیست – این یکی از جامع‌ترین سوییت‌های امنیتی موجود است که حفاظت برتری برای هر دو کامپیوتر و تلفن همراه فراهم می‌کند و از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • محافظت وب.
  • بهینه‌ساز سیستم.
  • شبکه خصوصی مجازی (VPN) با محدودیت 200 مگابایت/روز در بیشتر طرح‌ها.
  • کنترل والدین.
  • مدیر رمز عبور.
  • محافظت وبکم.
  • محافظت در برابر رنسومر.

محافظت وب Bitdefender عالی است – محافظت ضد فیشینگ اکثر سایت‌های فیشینگ را در آزمایش‌های من مسدود کرد و من یک طرفدار بزرگ Safepay هستم که یک پنجره مرورگر امن و رمزنگاری شده برای بانکداری و خرید آنلاین است. به طور خاص، من عاشق محافظت چند لایه از رنسومر Bitdefender هستم که یک لایه محافظت داده را بر روی فایل‌های مهم شما اضافه می‌کند تا در هنگام حمله رنسومر، این فایل‌ها رمزگذاری نشوند.

آنتی ویروس Bitdefender Total Security

VPN Bitdefender  همچنین یکی از بهترین‌ها در بازار است و دسترسی سریع به سرورهای رمزنگاری شده در سراسر جهان را فراهم می‌کند – متأسفانه، برخلاف  VPN Norton، VPN Bitdefender  در تمام طرح‌های به جز گزینه‌های گران‌قیمتتر، محدودیت استفاده روزانه از داده رادارد.

مشابه یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس ها یعنی Norton، Bitdefender  تنظیمات پیشرفته‌ای برای کاربرانی که می‌دانند چگونه محافظت آنتی ویروس خود را سفارشی کنند، شامل می‌شود. شما می‌توانید تنظیمات اسکن سفارشی را برای بخش‌های خاصی از کامپیوتر خود تنظیم کنید، مانند اسکریپت‌ها، به اشتراک‌گذاری‌های شبکه، بخش‌های بوت و حتی فایل‌های جدید/تغییر یافته. تنظیمات پیشرفته Bitdefender  به افزایش شهرت آن به عنوان یکی از قدرتمندترین و قابل سفارشی‌سازی‌ترین موتورهای اسکن بدافزار در دسترس کمک می‌کند.

TotalAV ؛ بهترین آنتی ویروس آندروید و ویندوز

TotalAV دارای یک اسکنر ضد ویروس عالی و چند امکان اضافی بسیار خوب است که همه آنها در یک پنل کاربری بسیار ساده و قابل فهم قرار دارند – این برای کاربران مبتدی که نمی‌خواهند با منوها و تنظیمات پیچیده سر و کار داشته باشند، یک انتخاب بسیار عالی است. با این حال، TotalAV به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس ها  شامل بسیاری از گزینه‌های سفارشی‌سازی است که کاربران حرفه‌ای آن را تحسین خواهند کرد.

اسکنر ضد ویروس TotalAV سریع و قابل اعتماد است و درصد تشخیص بدافزاری نزدیک به کامل را داراست. این اسکنر 99% از تمام بدافزارهای آزمایشی من را از ویروس‌ها و تروجان‌ها تا رنسومرها شناسایی کرد، تنها چند فایل پیچیده را از دست داد که Norton و Bitdefender  توانستند آنها را شناسایی کنند.

علاوه بر این، Smart Scan TotalAV  با ترکیب وظایف روزانه نگهداری سیستم را ساده‌تر می‌کند و آنها را در یک اسکن ترکیب می‌کند. این شامل اسکن ضد ویروس، اسکن کوکی‌های ردیابی و پاکسازی دیسک است. من از مقدار زمانی که در اجرای این اسکن صرفه‌جویی کردم، قدردانی می‌کنم.

آنتی ویروس TotalAV

همچنین شما یک مجموعه کامل از ویژگی‌های امنیت اینترنتی اضافی دریافت می‌کنید. به طور خاص، بهینه‌ساز عملکرد TotalAV را دوست دارم (که می‌توانید جداگانه از Smart Scan اجرا کنید). در آزمایش‌های من، این ابزار بیشتر از رقبای دیگر فضای بیشتری را در کامپیوتر من پاکسازی کرد. همچنین، VPN TotalAV  را دوست دارم – این ابزTotalAV  یک اسکنر ويروس كشي عالی و چند امکان اضافی بسیار خوب دارد که همه آنها در یک پنل کاربری بسیار ساده و قابل فهم قرار دارند. این برنامه، یک گزینه بسیار عالی برای کاربران مبتدی است که نمی‌خواهند با منوها و تنظیمات پیچیده سر و کار داشته باشند، اما همچنین دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیاری است که کاربران حرفه‌ای آن را تحسین خواهند کرد.

اسکنر ضد ویروس TotalAV سریع و قابل اعتماد است و نرخ تشخیص بدافزار نزدیک به کامل را داراست. این اسکنر توانست ۹۹% از بدافزارهای آزمایشی مرا از جمله ویروس‌ها، تروجان‌ها و رنسومرها شناسایی کند، با تمامیت بجز چند فایل پیچیده‌تر که توسط نورتون و بیتدیفندر شناسایی شدند.

وب‌شیلد TotalAV از شما جلوگیری می‌کند تا به وب‌سایت‌های خطرناک دسترسی پیدا کنید. این کار با مقایسه وب‌سایت‌های بازدید شده توسط شما با فهرست سیاه وب‌سایت‌های ناامن انجام می‌شود و هر تطابقی را مسدود می‌کند. در آزمایش‌های من، این ویژگی بهتر از Chrome و Firefox عمل کرد و توانست وب‌سایت‌های خطرناکی را که این دو مرورگر از دست داده بودند، مسدود کند.

علاوه بر این، اسکن هوشمند TotalAV وظایف روزانه نگهداری را تسهیل می‌کند. این اسکن شامل اسکن ضد ویروس، اسکن کوکی‌های ردیابی و پاکسازی دیسک است. من از صرفه‌جویی زمانی که این اسکن را اجرا می‌کنم، رضایت دارم.

علاوه بر این، این برنامه از امکانات امنیت اینترنتی اضافی بسیاری برخوردار است. به خصوص، بهینه‌ساز عملکرد TotalAV را دوست دارم (که می‌توانید جداگانه از اسکن هوشمند اجرا کنید). در آزمایش‌های من، این ابزار بیشتر از رقبای دیگر فضای بیشتری را در کامپیوترم پاکسازی کرد. همچنین، ویژگی VPN TotalAV بسیار مناسب است – این VPN  امن است، با سایت‌های پرطر

McAfee Total Protection ؛ حفاظت آنلاین بینظیر

McAfee Total Protection  دارای مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌های امنیت اینترنتی است، شامل محافظت در برابر بدافزارها، محافظت در برابر فیشینگ، مدیر رمز عبور، شبکه افتخاری و نظارت و پوشش در برابر سرقت هویت. و همه این ویژگی‌ها به راحتی قابل استفاده هستند و به خوبی کار می‌کنند.

توانایی عالی مک‌آفی در محافظت در برابر ویروس‌ها به تنهایی آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند؛ زیرا در طی سری آزمایش‌های من، در برابر تمام نمونه‌های بدافزار، نرخ شناسایی صد درصدی را داشت. مک‌آفی تهدیدات ساده و پیشرفته از جمله ویروس‌ها، تروجان‌ها، جاسوس افزارها، کلیدچین‌ها و روتکیت‌ها را شناسایی، مسدود و حذف کرد.

محافظت در برابر فیشینگ نیز در مک‌آفی عالی است و از دسترسی من به سایت‌های فیشینگ شناخته شده و صفحات وب خطرناک جلوگیری کرد. این برنامه بیشترین تعداد سایت‌های خطرناک را شناسایی کرد و عملکرد خود را بهتر از محافظت‌های داخلی مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس و محافظت وب از اکثر آنتی‌ویروس‌های رقیب به نمایش گذاشت.

علاوه بر این، حفاظت در برابر کلاهبرداری در مک‌آفی شما را از طریق هشدار درباره لینک‌های خطرناک در ایمیل‌ها، پیامک‌ها، رسانه‌های اجتماعی و مرورگرهای وب محافظت می‌کند. من از سرعتی که لینک‌های مخرب را به سرعت تشخیص داد و از سایت‌های خطرناک پیشگیری کرد، راضی بودم و از این طریق برای اجتناب از سایت‌های خطرناک آسان شد.

انتی ویروس مک افی

ویژگی اسکن وای‌فای در برنامه تلفن همراه نیز بسیار عالی است. این ویژگی شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید را بررسی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا رمزگذاری آن کافی است تا اطلاعات شما در امان باشد یا خیر. من آن را در هنگام حرکت مفید یافتم؛ زیرا مرا به ضعف‌McAfee Total Protection  دارای یک مجموعه عالی از ویژگی‌های امنیت اینترنتی است که شامل محافظت در برابر بدافزارها، محافظت در برابر فیشینگ، مدیریت رمزعبور، شبکه افتخاری و نظارت و پوشش در برابر سرقت هویت می‌شود. و تمامی این ویژگی‌ها با استفاده آسان و مطابق با وعده‌های خود عمل می‌کنند.

محافظت در برابر فیشینگ نیز عالی است و مک‌آفی جلوگیری می‌کند تا به سایت‌های شناخته شده فیشینگ و صفحات وب خطرناک دسترسی پیدا کنید. آن تعداد زیادی از سایت‌های خطرناک را شناسایی کرده و از محافظت داخلی مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس و محافظت وب بیشتری نسبت به رقبا بهره‌برداری می‌کند.

علاوه بر این، محافظت در برابر تقلب در مک‌آفی شما را از طریق هشدار درباره لینک‌های خطرناک در ایمیل‌ها، پیامک‌ها، رسانه‌های اجتماعی و مرورگرهای وب محافظت می‌کند. من توجه کردم که مک‌آفی به سرعت لینک‌های مخرب را شناسایی کرد و از سایت‌های خطرناک هشدار داد، که این امر به راحتی اجتناب از سایت‌های خطرناک را فراهم کرد.

ویژگی اسکن وای‌فای در برنامه آنتی ويروس گوشي نیز بسیار عالی است. این ویژگی شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید را بررسی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا رمزگذاری آن کافی است تا اطلاعات شما در امان باشد یا خیر!

جمع‌بندی؛ مهمترین تهدیدهایی که آنتی ویروس رفع شان می‌کند

در اینجا رایج ترین انواع بدافزارهایی که آنتی ویروس ها از آنها محافظت می کنند، آورده شده است:

ویروس ها: نوعی بدافزار که می تواند خود را تکثیر کند و تغییرات غیرمجاز (و مخرب) در رایانه شما ایجاد کند. این موارد توسط بهترین آنتی ویروس ها به طور قابل اعتمادی شناسایی و قرنطینه می شوند.

برنامه های بالقوه ناخواسته PUP ها PUP:  ها نوعی نرم افزار هستند که می توانند تنظیمات مرورگر شما را تغییر دهند و صفحه نمایش شما را پر از تبلیغات کنند. آنها لزوماً مخرب یا غیرقانونی نیستند، اما تمایل به آزاردهنده و مزاحم بودن دارند.

نرم افزارهای تبلیغاتی (Adware): اگر شاهد افزایش تبلیغات هستید، عامل آن می تواند نرم افزارهای تبلیغاتی باشد. این نوع بدافزار شما را در انبوهی از تبلیغات غرق می کند. آنها حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستید می توانند با دستگاه شما تداخل ایجاد کنند، باعث ناامیدی شوند و داده ها را جمع آوری کنند.

جاسوس افزار (Spyware): یک اصطلاح کلی برای بدافزارهایی است که برای به دست آوردن اطلاعات حساس در مورد قربانی طراحی شده اند. در بهترین حالت، یک آلودگی با جاسوس افزار می تواند منجر به تبلیغات با هدف گیری بسیار دقیق شود. اما اغلب وضعیت بسیار بدتر است، جایی که کی لاگرها (نوعی جاسوس افزار) رمز عبور و سایر اطلاعات شخصی را برای فروش به اشخاص ثالث سرقت می کنند.

تروجان ها: به طور بالقوه خطرناک ترین نوع بدافزار، تروجان ها ویروس هایی هستند که در ابتدا به نظر برنامه های عادی می رسند. اما پس از برآورده شدن شرایط خاص، آنها شروع به رفتار مخربانه می کنند، خود را در سراسر شبکه شما تکثیر می کنند، داده ها را می دزدند و به دستگاه ها آسیب می رسانند.

کرم ها: کرم ها ویروس هایی هستند که به طور خودکار گسترش می یابند و همه چیز را که می توانند آلوده می کنند. بر خلاف تروجان ها، آنها بلافاصله باعث آسیب می شوند. این می تواند شامل خراب کردن فایل ها، سیستم عامل یا ارسال پیام های آزاردهنده هرزنامه باشد.

باج افزار: نوعی بدافزار که فایل ها را برای باج گیری رمزگذاری می کند – باج افزار پیامی را با دستورالعمل هایی در مورد آنچه باید برای به دست آوردن مجدد کنترل دستگاه خود انجام دهید، نمایش می دهد. بهترین دفاع یک آنتی ویروس با قابلیت رفع باج افزار (مانند بیت دیفندر) است که روند رمزگذاری را متوقف می کند، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که مجرمان سایبری حتی در صورت پرداخت، کنترل را رها کنند.

روتکیت ها: روتکیت ها نوعی بدافزار به خصوص خطرناک هستند که می توانند امتیازات سرپرستی را به دست آورند و تغییرات اساسی در رایانه ها ایجاد کنند.

سوء استفاده های مرورگر: یک آنتی ویروس خوب (مانند موارد موجود در این لیست) به طور خودکار فعالیت مشکوک را در مرورگر شما شناسایی می کند و از هکرها برای استفاده از آسیب پذیری ها برای تغییر تنظیمات مرورگر شما یا انجام سایر اقدامات مخرب جلوگیری می کند.

تلاش های فیشینگ: فیشینگ روشی است که مجرمان برای سرقت اطلاعات شخصی و تصاحب حساب ها استفاده می کنند. بهترین آنتی ویروس ها برای شناسایی تلاش های فیشینگ مبتنی بر وب، معمولاً از طریق پایگاه داده وب سایت های مخرب ساخته شده اند.

چرا انتخاب حرفه ای ها ماهان نت است؟

ماهان نت به عنوان ارائه دهنده بهترین راهکارهای ارتباطی درون سازمانی در کشور افتخار این را دارد که از جدیدترین خدمت خود در ابن زمینه رونمایی کند. شبکه خصوصی مجازی ماهان نت VPN می‌تواند دفاتر مرکزی سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را یکپارچه و امن به صورت لایه 2 ( VPLS  مخفف Virtual Private LAN Service ) ولایه 3 با یکدیگر متصل کند. این شبکه مستقل از اینترنت بوده و قابلیت اتصال نقاط موردنظر مشتری را در سریع‌ترین زمان دارا است.

با استفاده از راهکار شبکه خصوصی مجازی، تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها، ارگان‌ها و کسب‌وکارهایی که دارای شعب متعدد یا اتوماسیون اداری و پرسنل دورکار و یا دارای ناوگان حمل و نقل هسنتد، می‌توانند در سراسر کشور بر بستر فناوری‌های مختلف مانند ADSL2+ ، VDSL ، TD-LTE ، FD-LTE  و Wireless Network به صورت پهنای باند اختصاصی و یا Fiber Optic  به یکدیگر متصل شوند.

حال برای خرید و یا سفارش این محصول و محصولات دیگری همچون اینترنت گیمینگ و پشتیبانی خدمات دیگر ماهان نت می‌توانید از طریق اینستاگرام ماهان نت، اکانت رسمی لینکدین ماهان نت و شماره اختصاصی ۱۵۱۴ اقدام کنید.

سوالات متداول

ویروس و بدافزارها چه هستند؟

ویروس و بدافزار اصطلاحاتی هستند که برای تهدیداتی به کار می‌روند که به دستگاه‌ها آسیب می‌زنند، اطلاعات را سرقت می‌کنند یا به گونه‌ای باعث ایجاد مزاحمت برای کاربر می‌شوند. ویروس‌ها شکل نرم‌افزار مخرب خود تکثیرشونده را به خود می‌گیرند، در حالی که بدافزار اصطلاحی کلی‌تر است که هر نرم‌افزاری را که برای ایجاد آسیب طراحی شده است را شامل می‌شود. انواع مختلفی از بدافزار و ویروس وجود دارد که در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و برای رسیدن به اهداف مخرب گوناگون به روش‌های متفاوتی عمل می‌کنند. قربانیان بدافزار و ویروس می‌توانند با مشکلاتی از بمباران شدن با تبلیغات گرفته تا سرقت اطلاعات مالی و شخصی حیاتی مواجه شوند.

در نهایت، ویروس‌ها و بدافزارها تله‌های دیجیتالی هستند که توسط مجرمین برای کسب درآمد یا ایجاد مزاحمت برای دیگران کار گذاشته می‌شوند. آنها اشکال مختلفی به خود می‌گیرند و همه آنها مضر هستند.

یک آنتی ویروس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک آنتی ویروس خوب باید در عین حال که کاربرپسند است، از شما در برابر تهدیدات دیجیتالی متعدد محافظت کند. در اینجا خلاصه‌ای از ویژگی‌های کلیدی برای جستجو آمده است:

ویژگی‌های ضروری:

شناسایی و حذف بدافزار: در برابر انواع مختلف بدافزار موثر باشد.

محافظت لحظه‌ای: از آلودگی‌ها قبل از اینکه باعث آسیب شوند، جلوگیری می‌کند.

به‌روزرسانی‌های منظم: با تهدیدات جدید همگام باشد.

سهولت استفاده: دارای رابط کاربری و راه‌اندازی آسان باشد.

تاثیر کم روی سیستم: بدون کند کردن دستگاه شما به طور روان عمل کند.

ویژگی‌های پیشرفته:

فایروال: ترافیک شبکه را برای مسدود کردن دسترسی‌های غیرمجاز کنترل می‌کند.

وی‌پی‌ان: امنیت و حریم خصوصی را به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

مدیر رمز عبور: به مدیریت رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد کمک می‌کند.

کنترل والدین: از فعالیت‌های آنلاین کودکان محافظت می‌کند.

محافظت در برابر سرقت هویت: از اطلاعات شخصی و مالی محافظت می‌کند.

ابزارهای بهینه‌سازی سیستم: به حفظ عملکرد دستگاه کمک می‌کند.

پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات: از داده‌های مهم در برابر از دست رفتن محافظت می‌کند.