آیا تا کنون برای شما پیش آمده که نیاز داشته باشید که تصاویر یک مقاله یا جزوه را به متنی با قابلیت ویرایش تبدیل کنید. گاهی شاید لازم داشته باشید که نسخه‌ای مکتوب از از تصاویر تهیه و بایگانی کنید. در این مقاله از سایت خرید اینترنت ماهان نت قصد داریم تا راه های تبدیل عکس به متن را بررسی کرده و انواع نرم افزارها را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار تبدیل عکس به متن فارسی

نرم افزار تبدیل عکس به متن ( معرفی بهترین ocr فارسی )

در زیر لیست 10 نرم‌افزار تبدیل عکس به متن در کامپیوتر که می‌توانند برای استخراج متن از تصاویر مورد استفاده قرار گیرند، آمده است:

  1. Adobe Acrobat Pro DC
    نرم‌افزاری قدرتمند برای اسکن و تبدیل تصاویر به متن قابل ویرایش.
  2. ABBYY FineReader
    یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای OCR که می‌تواند متن را از انواع مختلف فایل‌ها و تصاویر استخراج کند.
  3. Tesseract OCR
    نرم‌افزار متن‌باز و رایگان برای شناسایی متن از تصاویر و اسناد، با پشتیبانی از چندین زبان از جمله فارسی.
  4. Readiris
    نرم‌افزار OCR که قابلیت شناسایی متن‌های مختلف از جمله متون پیچیده و دست‌نویس را دارد.
  5. OmniPage
    نرم‌افزاری با قابلیت تبدیل اسناد و تصاویر به متن قابل ویرایش، با دقت بالا و پشتیبانی از چندین زبان.
  6. Microsoft OneNote
    نرم‌افزار یادداشت‌برداری مایکروسافت که قابلیت OCR برای استخراج متن از تصاویر را دارد.
  7. SimpleOCR
    یک نرم‌افزار OCR رایگان و ساده که می‌تواند متن را از تصاویر و اسناد استخراج کند.
  8. CuneiForm
    نرم‌افزار OCR رایگان و متن‌باز که برای شناسایی متن‌های چاپی از تصاویر و اسناد مناسب است.
  9. PDF-XChange Editor
    برنامه‌ای برای ویرایش و تبدیل فایل‌های PDF که قابلیت OCR برای شناسایی متن را دارد.
  10. Nitro PDF Pro
    نرم‌افزاری برای کار با فایل‌های PDF که شامل ویژگی‌های OCR برای تبدیل تصاویر به متن قابل ویرایش است.

این نرم‌افزارها به کاربران کمک می‌کنند تا متن را از تصاویر و اسناد به‌راحتی استخراج کنند و آن‌ها را به فرمت‌های قابل ویرایش تبدیل نمایند.

اگر به دنبال هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس هستید این محتوای ما را مطالعه فرمایید

هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن

هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن

هوش مصنوعي (AI) در زمینه‌های مختلفی تحولات چشمگیری ایجاد کرده است و یکی از کاربردهای قابل توجه آن در پردازش تصویر است. یکی از این وظایف، تبدیل متن به عکس هوش مصنوعی به عنوان تشخیص نوری کاراکتر (OCR) است، شامل استخراج متن از تصاویر و تبدیل آن به فرمت دیجیتالی قابل ویرایش است.

چندین وبسایت مبتنی بر این کار با هوش مصنوعی وجود دارند. یکی از این پلتفرم‌ها Google Cloud Vision است. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین، این پلتفرم به طور دقیق متن را از انواع مختلف تصاویر، از جمله اسناد اسکن شده، یادداشت‌های دست‌نوشته و حتی مواد چاپی استخراج می‌کند.

گزینه محبوب دیگر Amazon Textract است. این سرویس در مدیریت طرح بندی‌های پیچیده و استخراج متن از فرم‌ها، جداول و سایر اسناد ساختار یافته مهارت دارد.

معرفی پلتفرم Online OCR

برای کسانی که به دنبال یک تجربه کاربرپسند هستند، Online OCR یک گزینه مناسب است. این پلتفرم یک رابط ساده برای آپلود تصاویر و تبدیل آن‌ها به متن ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند قالب خروجی را سفارشی کرده و تنظیمات دقت تشخیص را برای رفع نیازهای خاص خود تنظیم کنند. NewOCR یک پلتفرم قابل توجه دیگر است که نتایج OCR با کیفیت بالا با پشتیبانی از چندین زبان ارائه می‌دهد.

از دیگر وبسایت های می توان به ABBYY FineReader اشاره کرد. این نرم افزار قدرتمند، علاوه بر تبدیل عکس به متن گوگل با گوشی، قابلیت‌های دیگری مانند ترجمه و ویرایش متن را نیز ارائه می‌دهد. همچنین، OCR.space یک پلتفرم آنلاین رایگان است که برای استفاده ساده و سریع طراحی شده است.

Photosonic یکی دیگر از وبسایت‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس است که بخشی از مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی Writesonic است. این ابزار پیام‌های متنی شما را به تصاویر زیبا تبدیل می‌کند. در کنار این وبسایت، Jasper Art نیز یک ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس قدرتمند است که می‌تواند تصاویر گرافیکی با وضوح بسیار بالا از متن شما تولید کند .

نرم افزار تبدیل عکس برای ویندوز

انواع نرم افزار تبدیل متن به عکس ( بهترین ocr فارسی )

علاوه بر هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن نرم افزارها و سایت‌های مختلف دیگری وجود دارد که از طریق آن‌ها تبدیل تصویر به متن به راحت‌ترین روش انجام خواهد شد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این نرم‌افزارها همراه ما باشید.

نرم افزار تبدیل عکس به متن اندروید ( ترنسلیت عکس به متن )

با توجه به رشد استفاده از هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و سرعت و راحتی استفاده از آن‌ها، نرم افزارهای موبایلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند با این حال هنوز استفاده از آن‌ها ممکن است برای برخی در دسترس‌تر و آسان‌تر از ابزارهای هوش مصنوعي باشد. در اینجا چند برنامه ای که عکس را به متن تبدیل کند معرفی خواهیم کرد.

ایبو

این نرم‌افزار قابل ویرایش فارسی بصورت رایگان به همراه ترجمه آنلاین تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافیست از متن موردنظر خود عکس گرفته و در نرم‌افزار آپلود کنید تا یک متن قابل ویرایش دریافت کرده و آن را به زبان دلخواه ترجمه کنید.

متن یار

متن‌یار یک برنامه تبدیل متن است که تصاویر دریافتی را پردازش نموده و متن موجود در آنها را استخراج می‌کند. در این برنامه، تکنولوژی تشخیص حروف به کار رفته‌است که متن یار را تبدیل به یکی از دقیق‌ترین ابزارهای موجود در بازار برای متن فارسی نموده است. این برنامه از یک اسکنر قوی جهت تشخیص محدوده کاغذ استفاده می‌کند و علاوه بر آن اجازه می‌دهد که گوشه‌های کاغذ را بعد از اسکن به دلخواه برش بدهید. استفاده از متن یار برای پردازش‌های ابتدایی رایگان است اما برای ادامه می‌بایست حساب خود را شارژ کنید. استفاده از این خدمات نیازمند ورود شما به سیستم با استفاده از شماره تلفن همراه است.

نرم افزار تبدیل عکس به متن فارسی ایفون

LiveScan بهترین نرم ‌افزار تبدیل عکس به متن فارسی ایفون و آیپد است و همچنین نسخه مک این برنامه نیز موجود است. این برنامه توسط Gentlemen Coders عرضه شده است.

علاوه بر نرم‌افزار liveScan یکی از  ویژگی‌های جدیدی که شرکت اپل در سیستم عامل‌های  iOS 15، iPadOS 15  و macOS Monterey معرفی کرده است، قابلیت «متن زنده» یا «live text» است. این ویژگی توانایی تشخیص متن‌ها در تصاویر را دارد و این متن‌ها را به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

تبدیل عکس به متن در تلگرام

در سال‌های اخیر، تبدیل عکس به متن با استفاده از فناوری OCR به طور قابل توجهی رشد کرده است. این فناوری بسیار محبوب و در عین حال ضروری است، به طوری که علاوه بر نرم‌ افزار های تبدیل عکس به متن، تعداد زیادی ربات تلگرامی نیز برای آن تولید شده است. ربات‌های تلگرامی تبدیل عکس به متن می‌توانند متن را از عکسی که به آن‌ها می‌دهید جدا کرده و آن را به صورت یک فایل متنی تحویل دهند.

Image_to_textBot

این ربات با آدرس Image_to_textBot@ می‌تواند متن موجود در تصاویر را تشخیص دهد. برای استفاده از این ربات، ابتدا باید یک زبان مشخص انتخاب کنید، یک تصویر PNG/JPG آپلود کنید و منتظر پردازش آن توسط ربات باشید. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید عکسی با پس‌زمینه سفید و نوشته‌های کاملا سیاه که دارای کنتراست بالایی است آپلود کنید.

Theimagebot

این ربات تلگرامی با آدرس @theimagebot می‌تواند از تصاویر شما متون را استخراج کند، به عکس‌ها واترمارک اضافه کرده یا آن‌ها را تار کند. تنها کافیست تا دکمه شروع را زده و از این ربات برای تبدیل عکس به متن استفاده کنید.

Image To Text

این ربات با آیدی @imageToText_bot یکی از انواع ربات‌های تبدیل عکس به متن است. نکته مهم درباره این ربات این است که دارای سهمیه خاصی برای استفاده روزانه است که پس از اتمام آن، دیگر امکان استفاده از ربات تا روز دیگر نیست.

در ادامه مقاله ” تبدیل عکس به متن ” تبدیل عکس به متن در گوگل را با هم یاد می‌گیریم.

تبدیل عکس به متن آنلاین گوگل

تبدیل عکس به متن آنلاین گوگل

اگر از گوگل درایو استفاده می‌کنید، می‌توانید تصاویر را به صورت رایگان تبدیل به متن کنید. Google Drive فناوری OCR را بصورت رایگان در اختیار شما می‌گذارد تا تصاویر خود با فرمت‌‌های مختلف مانند png، jpg یا هر فرمت دیگر را به متن تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید از این ویژگی برای تبدیل PDF به متن استفاده کنید. برای ” تبدیل عکس به متن آنلاین گوگل ” مراحل زیر را طی کنید :

  1. وارد Google Drive شوید.
  2. گزینه «new» را انتخاب کرده، «file uplode» را بزنید.
  3. تصویر یا فایلی را که قصد دارید به متن تبدیل کنید بارگذاری کنید.
  4. بعد از بارگذاری کامل، روی فایل راست کلیک کرده و گزینه «Google Docs» را بزنید.
  5. به این ترتیب تصویر یا فایل شما به متن تبدیل به عکس خواهد شد.

استفاده از Google Lens: تبدیل عکس به متن آنلاین رایگان ( تبدیل عکس به متن گوگل با گوشی)

  1. در گوشی‌های اندروید: اپلیکیشن Google Photos را باز کنید، عکسی که می‌خواهید متن آن را استخراج کنید انتخاب کنید، و سپس روی آیکون Google Lens کلیک کنید. متن شناسایی شده به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را کپی کنید. این راه روشی برای تبدیل عکس به متن گوگل با گوشی است.
  2. در وب‌سایت گوگل: به Google Photos بروید، عکسی که می‌خواهید متن آن را استخراج کنید را آپلود کنید و سپس روی آیکون Google Lens کلیک کنید.

همچنین می‌توانید از گوگل داکس برای تبدیل تصویر به متن استفاده کنید:

  1. به Google Drive بروید و فایل تصویری خود را آپلود کنید.
  2. روی تصویر راست کلیک کرده و “Open with” > “Google Docs” را انتخاب کنید.
  3. متن شناسایی شده در یک سند جدید Google Docs ظاهر خواهد شد.
بهترین نرم افزار فارسی

نتیجه گیری

تکنولوژی و فناوری روز به روز در حال گسترش است تا زندگی را برای انسان‌ها آسان‌تر کند. در عصر دیجیتال امروز از نرم‌افزارهای موبایلی گرفته تا ربات‌های تلگرامی همگی در خدمت انسان‌ها هستند. در کنار تمام این‌ها ابزارهای هوش مصنوعی نیز که در سال‌های اخیر محبوبیت چشمگیری داشتند، می‌توانند بسیار مفید باشند. این ابزارها مرزهای خلاقیت را جابجا کرده و می‌توان از آن‌ها برای تبدیل تصویر به متن یا متن به تصویر استفاده کرد.

ماهان نت و ابزارهای آنلاین

استقاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت انواع پروژه‌ها، سناریوها و سرگرمی‌های مختلف بسیار محبوبیت دارد. کاربردهای هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به متن و برعکس یکی از خدمات جدانشدنی برای هر پلتفرمی است. بدیهی است که برای استفاده از خدمات آنلاین نیازمند اینترنت خوب و پرسرعت هستیم تا در کمترین زمان به نتایج دلخواه خود برسیم.

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند اینترنت td lte ، ADSL و سایر راهکارهای سازمانی واینترنت خانگی هستند. با خرید این سرویس‌ها می¬توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله تبدیل عکس به متن هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن چگونه کار می‌کنند؟

ابزارهای هوش مصنوعی الگوریتم‌های مخصوص به خود را دارند که با تجزیه و تحلیل متون و استفاده از روش‌های مختلف عکس را به متن تبدیل می‌کنند.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی رایگان هستند؟

ابزارهای مختلفی با روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این ابزارهای بصورت کاملا رایگان یا نیمه رایگان در دسترس‌اند و برخی دیگر نیازمند تهیه اشتراک و پرداخت هزینه هستند.