جیمیل خود را فراموش کردم! رمز جمیلمو فراموش کردم!  رمز جیمیل فراموش کردم چیکار کنم! جملات ساده‌ای که ممکن است هر روز بشنوید. فراموشی رمز جیمیل و نام کاربری اتفاقی است که ممکن است برای همه ما پیش آمده باشد. اگر برای بازیابی و دریافت کدهای تایید مشکل دارید، می‌توانید از روش بازیابی جیمیل از طریق تلفن همراه استفاده کنید. درصورتی که به شماره تلفن همراه خود نیز دسترسی نداشته باشید باز هم می‎توانید بدون شماره تلفن همراه جیمیل خود را بازیابی کنید. در این مقاله از سایت خرید اینترنت ماهان نت ، قصد داریم تا بازیابی رمز جیمیل از طریق پیامک ( بازیابی گذرواژه جیمیل ) و بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن  را به شما آموزش دهیم.

بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن

بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن ( پیداکردن رمز جیمیل )

گوگل برای حفظ حریم شخصی روش‌های مختلفی را برای تایید هویت در نظر گرفته است. Google همچنین مسیرهای مختلفی مانند شماره تلفن همراه، ایمیل پشتیبانی، سوالات امنیتی و مسیرهای دبگر را نیز برای بازیابی رمز عبور شما فراهم می‌کند. یک شماره تلفن بازیابی یا آدرس ایمیل به شما کمک می‌کند رمز عبورتان را درصورتی که رمز عبورتان را فراموش کردید، شخص دیگری از حساب شما استفاده می کند یا به دلیل دیگری حساب شما قفل شده است، بازنشانی کنید. برای بازیابی رمز جیمیل از طریق پیامک شما حتما هنگام ساخت اکانت گوگل باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده باشید تا از این طریق بتوانید بازیابی رمز Gmail را بصورت کامل انجام دهید. در ادامه برای آشنایی با مراحل بازیابی جیمیل ( بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن ) همراه ما باشید:

  • ابتدا وارد صفحه اکانت Google شوید.
  • روی گزینه Security بزنید.
  • گزینه Recovery phone را انتخاب کنید. شماره همراه خود را ویرایش یا حذف کنید و آن را تغییر دهید.
  • در این مرحله کد بازیابی جیمیل فراموش شده برای شما پیامک شده و می‌توانید وارد حساب خود شوید.
بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن

مقاله مرتبط: ساختن جیمیل جدید

بازیابی رمز جیمیل فراموش شده از طریق پیامک ( بازیابی جیمیل با شماره تلفن )

برای بازیابی رمز جیمیل از طریق پیامک می‌توانید به روش زیر نیز عمل کنید:

  • وارد صفحه حساب کاربری جیمیل خود شوید.
  • گزینه Forgot password را انتخاب کنید.
  • در قسمت بعد باید آخرین پسوردی را که به خاطر دارید وارد کنید و گزینه next را بزنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.
  • در این بخش جیمیل از شما می‌خواهد که برای دریافت کد تایید، ابتدا شماره تلفنی که برای پشتیبانی اضافه کردید را تایید کنید.
  • بعد از تایید شماره همراه منتظر بمانید تا کد پیامک برای شما ارسال شده و آن را در کادر مورد نظر وارد کنید.
  • گزینه next را بزنید. رمز جدید را انتخاب کنید.
  • در این مرحله بازنشانی رمز جیمیل شما بطور کامل انجام شده است.
بازیابی رمز جیمیل فراموش شده از طریق پیامک

بازیابی رمز جیمیل بدون شماره تلفن

اگر بنا به دلایلی تمایل ندارید که از طریق تلفن یا ایمیل بازیابی، جیمیل خود را بازیابی کنید می‌توانید بدون شماره تلفن همراه از طریق مراحل زیر اقدام نمایید. توجه داشته باشید که این روش حدود 2 الی 3 روز زمان لازم دارد؛ بنابراین اگر سریعا به جیمیل خود نیاز دارید این روش مناسب نخواهد بود.

  • برای شروع فرآیند بازیابی گذرواژه، به صفحه بازیابی حساب Google وارد شوید.
  • آدرس جیمیل یا نام کاربری مرتبط با حسابی که می‌خواهید بازیابی کنید را در صفحه بازیابی حساب Google وارد کنید. این به گوگل کمک می‌کند تا حساب شما را پیدا و شناسایی کند.
  • سپس روی next بزنید.
  • بعد از این مرحله سه گزینه به شما نشان داده خواهد شد:
  1. Enter your password: رمز عبور خود را وارد کنید.
  2. Get verification email on recovery email: ایمیل تأیید را در ایمیل بازیابی دریافت کنید.
  3. Try another way to sign in: روش دیگری را برای ورود به سیستم امتحان کنید.

بازیابی جیمیل بدون شماره تلفن همراه ( بازیابی گذرواژه جیمیل بدون شماره )

  • برای بازیابی جیمیل بدون شماره تلفن همراه و ایمیل بازیابی گزینه آخر یعنی «Try another way to sign in» را انتخاب کنید.
  • اگر با حساب خود در یک دستگاه دیگر وارد شده اید یک اعلان دریافت می‌کنید و می‌توانید روی گزینه «yes» زده و هویت خود را برای ورود در سیستم جدید تایید نمایید. در صورتی که از همان نام کاربری یا جیمیل روی دستگاه دیگر استفاده نمی‌کنید؛ نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.
  • مجددا بر روی گزینه «Try another way to sign in» کلیک کنید.
  • طبق گفته گوگل، اگر در 72 ساعت گذشته وارد حساب جیمیل خود در هیچ دستگاه دیگری نشده باشید، یک لینک بازیابی گذرواژه به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. منتظر بمانید تا ایمیل وارد شود. در طول این مدت، اغلب پوشه اسپم یا سطل زباله خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایمیل فیلتر نمی‌شود.
  • پس از دوره انتظار 72 ساعته، ایمیلی از گوگل با لینک بازیابی گذرواژه دریافت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک دستگاه وارد حساب جیمیل شما شده است. ایمیل را باز کنید و روی لینک «Get started» کلیک کنید. شما به وب سایتی هدایت خواهید شد که در آنجا می‌توانید با انجام این کار گذرواژه خود را تغییر دهید. برای تغییر گذرواژه در حساب جیمیل خود، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
بازیابی جیمیل بدون شماره تلفن همراه

ایمن‌سازی حساب Google هک شده یا به خطر افتاده

اگر فعالیت مشکوکی در حساب Google، جیمیل یا سایر محصولات Google خود مشاهده کردید، ممکن است فرد دیگری بدون اجازه شما از آن استفاده کند. اگر فکر می‌کنید حساب Google یا جیمیل شما هک شده است، مراحل زیر را برای کمک به شناسایی فعالیت مشکوک، بازگشت به حساب کاربری و ایمن‌سازی بیشتر آن دنبال کنید.

  • وارد حساب گوگل خود شوید.
  • فعالیت حساب خود را بررسی کنید.
  1. برای این کار بعد از ورود به حساب از قسمت سمت چپ گزینه «security» را انتخاب کنید.
  2. سپس روی گزینه «Review security events» بزنید.
  3. اگر فعالیت مشکوکی پیدا کردید که از طرف شما نبود گزینه «No, it wasn’t me» را انتخاب کرده و مراحل بعدی را برای ایمن‌سازی حساب خود دنبال کنید.
  4. اگر شما این فعالیت را انجام داده‌اید گزینه «Yes» را انتخاب کرده و در صورتی که همچنان معتقدید شخص دیگری از حساب شما استفاده می‌کند باید هک شدن حساب خود را بررسی کنید.
  • بررسی کنید کدام دستگاه‌ها از حساب شما استفاده می‌کنند
  1. به حساب Google خود بروید.
  2. در پنل ناوبری سمت چپ، «Security» را انتخاب کنید.
  3. در پنل «Your devices» ، «Manage devices» را بزنید.
  4. دستگاه‌های ناشناخته را بررسی کنید. اگر دستگاهی را پیدا کردید که نمی‌شناسید گزینه «Don’t recognize a device?» را انتخاب کنید. سپس، مراحل روی صفحه را برای ایمن‌سازی حساب خود دنبال کنید.
  5. اگر تمام دستگاه‌ها را می‌شناسید، اما همچنان معتقدید که شخص دیگری از حساب شما استفاده می‌کن؛ بررسی کنید که آیا حساب شما هک شده است.

نتیجه گیری

حتی بهترین ما گاهی ممکن است گذرواژه‌های خود را فراموش کند. جیمیل برای بسیاری از ما در اینترنت امروز به عنوان یک شناسه ثانویه تبدیل شده است و به عنوان پلتفرم اصلی ما برای ارتباطات شخصی و حرفه‌ای عمل می‌کند. از دست دادن دسترسی به حساب جیمیل ما می‌تواند یک تجربه ناراحت‌کننده باشد، زیرا توانایی شما را برای ارتباط با مخاطبین و دسترسی به ایمیل‌ها و داده‌های مهم مختل می‌کند.گاهی اوقات، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود وقتی با مشکلاتی در رسیدن به شماره تلفن یا ایمیل بازیابی مرتبط با حساب خود مواجه می‌شوید. در این مقاله سعی کردیم چند روش مفید ترفندهایی را برای بازیابی رمز جیمیل به شما معرفی کنیم تا به سرعت بتوانید به ایمیل و داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

ماهان نت پیشرو در ارتباطات

از دست دادن دسترسی به حساب جیمیل می‌تواند یک تجربه ناراحت کننده باشد زیرا بخشی از اطلاعات ما در این برنامه وجود دارد. با این حال در صورت فراموشی رمز عبور جایی برای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید از طرق مختلفی باز یابی جیمیل یا رمز جیمیل ( بازیابی گذرواژه جیمیل ) را انجام دهید.

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند اینترنت ADSL و سایر راهکارهای سازمانی و اینترنت خانگی هستند. با خرید این سرویس‌ها می‌توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله بازیابی رمز جیمیل از طریق پیامک هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

چگونه شماره تلفن جیمیل را عوض کنیم؟

از طریق مسیر  Settings app> <Google Manage your Google Account < Ways we can verify it’s you < Recovery phone ، یک شماره برای بازیابی جیمیل با شماره تلفن همراه اضافه کنید.

بازیابی با ایمیل بازیابی به چه صورت است؟

بعد از ورود به صفحه بازیابی و وارد کردن ایمیل یا نام کاربری گزینه Forget password را زده و از گزینه‌های پیشنهادی برای بازیابی جیمیل  ( بازیابی گذرواژه جیمیل ) گزینه ایمیل بازیابی را انتخاب کنید.