تلفن‎های هوشمند بخش عظیمی از مسائل روزانه ما را آسان می‌کنند و به همین علت در طول روز ممکن است حجم زیادی از داده‌ها و موضوعات شخصی در آن جابجا شود. با دانستن این مسئله حفظ اطلاعات شخصی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این مقاله از سایت ماهان نت ، قصد داریم تا شما را با چندین قفل برنامه گوشی و قفل برنامه سامسونگ آشنا کنیم تا به شما در حفظ حریم خصوصی کمک کند.

قفل برنامه گوشی

در عصر حاضر، تلفن‌های هوشمند بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما است. بسیاری از انسان‌ها از گوشی‌های هوشمند برای انجام کارهایی مانند تماس، پیام‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی، بازی، امور بانکی و … استفاده می‌کنند. انجام این طیف گسترده از کارها باعث می‌شود که این دستگاه‌ها اطلاعات شخصی زیادی را در خود جای بدهند و دسترسی‌های غیرمجاز ممکن است باعث آسیب‌های جدی شود. بنابراین، حفظ حریم و اطلاعات شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین قفل برنامه ها در سامسونگ کدام‌اند؟

برای قفل کردن برنامه ها در سامسونگ روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه چند روش برای قفل کردن برنامه ها در سامسونگ به شما معرفی خواهیم کرد:

مقالات مفید : بهترین برنامه ویرایش عکس چهره

قفل برنامه ها در سامسونگ با استفاده از Secure Folder

برای قفل کردن برنامه ها در سامسونگ روش‌های مختلفی وجود دارد اما یکی از آسان‌ترین روش‌های رمز گذاري برنامه‌ها استفاده از قابلیت Secure Folder است که روشی امن محسوب می‌شود. این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ قابلیتی منحصر بفرد است و از One UI 4 و بالاتر در دسترس کاربران قرار گرفته است. با این برنامه می‌توانید علاوه‌بر قفل کردن برنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و دیگر اسناد مهم خود را نیز مخفی کنید. برای استفاده از این ویژگی می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:
برنامه Secure Folder

  1. ابتدا به بخش تنظیمات گوشی سامسونگ خود رفته و وارد قسمت Security and privacy شوید.
  2. گزینه Secure Folder را انتخاب کنید.
  3. سپس، وارد حساب کاربری سامسونگ خود شده یا یک حساب جدید ایجاد کنید.
  4. در مرحله بعد، روش قفل كردن اپلیکیشن‌های خود را انتخاب کنید که می‌تواند الگو، پین، رمز عبور یا اثرانگشت باشد.
  5. پس از لمس کلید Next، دوباره روش قفل را انتخاب کرده و Confirm را بزنید.
  6. اکنون آیکون میان‌بر برنامه Secure Folder به فهرست برنامه‌های گوشی اضافه می‌شود.
  7. برنامه Secure Folder ایجادشده را باز کنید.
  8. آیکون و برنامه‌هایی را که می‌خواهید قفل‌کنید انتخاب و در نهایت، Add را لمس کنید.
  9. در نهایت برنامه‌هایی که انتخاب کرده‌اید، در Secure Folder ظاهر می‌شوند.

قفل برنامه ها در سامسونگ با استفاده از S Secure

اگر از گوشی‌های قدیمی سامسونگ استفاده می‌کنید یا تمایلی به استفاده از قابلیت secure folder ندارید این اپلیکیشن از بهترین قفل برنامه ها در سامسونگ است. با استفاده از راهنمای زیر می‌توانید برنامه‌های خود در سامسونگ را قفل کنید:

  1. ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید.
  2. از قسمت Lock Apps، روی setting ضربه بزنید و الگوی قفل نشان داده شده را دنبال و فرایند را تکمیل کنید.
  3. بعد از وارد کردن رمز عبور، روش قفل را مطابق میل خود روی پین، الگو یا پسورد تنظیم کنید.
  4. در مرحله بعد گزینه Add را از قسمت بالا، سمت راست اپلیکیشن انتخاب کرده و برنامه‌های دلخواه که قصد رمز گذاري دارید را اضافه کنید.

قفل برنامه ها در سامسونگ با استفاده از App lock pro

Applock Pro یک اپلیکیشن ویژه برای قرار دادن پسورد بر روی صفحه نمایش یا اپلیکیشن های اندروید است که در مارکت بزرگ گوگل پلی منتشر شده است. این نرم افزار با فناوری‌های خاص به کاربران خود این امکان را می‌دهد که به راحتی از حریم خصوصی خود محافظت کنند و از دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی آنها جلوگیری کنند. جدا از ویژگی‌های اصلی این ابزار، پس از نصب به یک محیط امن دسترسی خواهید داشت که با قرار دادن عکس‌ها و فیلم‌های خود در این محیط، آن را از گالری و در مکانی امن از آنها مخفی نگه دارید. انجام چندین روش مختلف برای قفل کردن برنامه‌ها وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها الگوها است. برای دانلود مستقیم قفل برنامه ها می‌توانید از برنامه‌های فروشگاهی مانند بازار، مایکت ، گوگل پلی و … استفاده کنید.

قفل برنامه ها در سامسونگ با استفاده از Norton

این نرم‌افزار آنتی‌ویروسی از بهترین برنامه قفل برنامه ها در گوشی‌های سامسونگ است. با این حال نورتون یک ویروس‌یاب معمولی نسیت و قابلیت‌های بسیار خوبی برای قفل برنامه های گوشی دارد. Norton App Lockیک برنامه قفل گالری با اثر انگشت نیز محسوب شده و کاربری بسیار ساده و رایگان دارد. از جمله قابلیت‌های جالب این برنامه این است که در صورتی که افراد غیر مجاز 3 بار رمز را اشتباه وارد کنند، می‌تواند از آن‌ها عکس بگیرد. برای قفل برنامه ها در سامسونگ با این اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه قفل برنامه ها Norton
  1. اپلیکیشن Norton را دانلود کرده و برای شروع تمام مجوزهای لازم را صادر کنید.
  2. بعد از این که یک الگو یا پین را تنظیم کردید، حساب کاربری گوگل خود را برای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی، انتخاب کنید.
  3. سپس، بر روی قفل کنار اپلیکیشن ضربه بزنید.
  4. اگر قصد دارید قفل تمام برنامه‌ها را به صورت یکجا فعال یا غیرفعال کنید، کافی است بر روی نشان قفل زرد رنگ در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

قفل برنامه ها در سامسونگ با استفاده از IVY AppLock

این برنامه یکی از بهترین برنامه قفل برنامه ها برای گوشی‌های اندرویدی است. این برنامه برخلاف اپلیکیشن‌های مشابه محیطی خلوت دارد و تنها استفاده از قابلیت‌های مهم را ارائه می‌دهد. با این اپلیکیشن شما می‌توانید قفل برنامه ها در سامسونگ را با استفاده از الگو، پین و رمزعبور بطور کامل انجام دهید. به منظور امنیت بیشتر قابلیت‌هایی مانند استفاده از الگوی نامرئی و کیبورد بهم‌ریخته نیز وجود دارد.

افزون بر این، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان فیلم‌ها و تصاویر شخصی را قفل کرد. همچنین این برنامه از اشخاصی غیرمجاز عکس می‌گیرد. با وجود این امکانات شاید بتوان این اپلیکیشن را یکی از بهترین و ساده ترین قفل برنامه ها در سامسونگ دانست.

مزایای قفل برنامه های گوشی چیست ؟

گاهی هدف از قفل کردن برنامه‌ها حفظ حریم شخصی نیست. قفل کردن برنامه‌ها می‌تواند گاهی برای این باشد که برنامه شما بصورت ناخواسته پاک نشود. از دیگر مزایای قفل برنامه‌های گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطمینان پیدا کردن از امنیت گوشی
  • جلوگیری از پاک شدن ناخواسته برنامه‌ها یا داده‌های مهم و ضروری
  • دسترسی محدود کودکان به اطلاعات و برنامه‌های گوشی
  • بررسی هرگونه فعالیت‌های مخرب بر روی تلفن همراه شما
  • اجتناب از دسترسی افراد غیرمجاز به گوشی در صورت مفقود شدن

نتیجه گیری

امروزه نقص امنیتی و لو رفتن اطلاعات گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سایر دستگاه‌های اندرویدی را تهدید می‌کند. به منظور محافظت از اطلاعات شخصی مانند عکس‌ها، ویدیوها، اسناد، ایمیل‌ها و سایر موارد شخصی بهتر است که به فکر بالا بردن امنیت گوشی خود باشید. اگرچه قابلیت secure folder سامسونگ به خوبی از برنامه‌های شما محافظت می‌کند، اما نسخه‌های قدیمی‌تر در دسترس دارید، می‌توانید از برنامه‌های دیگر استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین قفل برنامه سامسونگ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با خیالی آسوده‌تر از تلفن همراه خود دور شوید.

ماهان نت و حفظ حریم خصوصی

همانطور که گفته شد، قفل کردن برنامه‌ها و رمز گذاري روی آن‌ها اگر اطلاعات شخصی مهمی روی تلفن همراه شما وجود داشته باشد، بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد. با قفل برنامه های گوشی شما تا حد زیادی می‎توانید از این اطلاعات محافظت کنید.

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند اینترنت td lte ، ADSL و سایر راهکارهای سازمانی و اینترنت خانگی هستند. با خرید این سرویس‌ها می¬توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله قفل برنامه گوشی هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

چگونه قفل برنامه ها را باز کنیم؟

برای این منظور، ساده ترین راه این است که اپلیکیشنی را که می خواهید آنلاک را برای چند ثانیه فشار دهید. روی تنظیمات > بیومتریک و امنیت > پوشه امن > تنظیمات بیشتر ضربه بزنید. برای باز کردن قفل برنامه، باز کردن قفل را فشار دهید تا فرآیند تأیید شود.

آیا برای سیستم عامل ios نیز برنامه‌های امنیتی وجود دارد؟

بله، با اینکه سیستم IOS از امنیت خوبی برخودار است اما کاربران آیفون می‌توانند با استفاده از برنامه‌های دیگر یک لایه امنیتی بیشتر روی اطلاعات شخصی خود اضافه کنند.