شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ناخواسته پیام‌های واتساپ خود را پاک کرده یا بعد از جابجایی برنامه‌ها در گوشی‌تان تاریخچه پیام‌ها را از دست داده و به آن‌ها دسترسی نداشته باشید. در این شرایط شما نیاز دارید تا از طریق روش‌های مختلف بتوانید پیام‌های واتساپ خود ریکاوری کنید. در این مقاله از سایت ماهان نت، به شما خواهیم گفت که چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم بدون برنامه و نحوه برگرداندن پیام های واتساپ در گوشی های مختلف به چه صورت خواهد بود. در اینجا ” ساده ترین روش خواندن پیام های حذف شده واتساپ ” را برایتان می‌نویسیم.

نحوه برگرداندن پیام های واتساپ در گوشی های مختلف

چطور پیام های پاک شده واتساپ را برگردانیم ؟ برای پاسخ به این سوال، چندین نکته باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، برای بازیابی پیام‌های واتساپ، باید گزینه پشتیبان‌گیری چت را در منوی تنظیمات برنامه فعال کرده باشید، زیرا فقط می‌توانید پیام‌های واتساپ را از طریق یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید. در واقع، اگر نسخه پشتیبانگیری شده قدیمی‌تر از پیام حذف شده باشد، دیگر نمی‌توانید پیام حذف شده خود را بازیابی کنید.

اگر هنوز عملکرد پشتیبان‌گیری واتساپ را فعال نکرده‌اید، فقط به بخش تنظیمات بروید و سپس گزینه پشتیبان‌گیری چت«chat backup» را از بخش چت به حالت فعال تنظیم کنید. سپس، باید دوره زمانی مورد نظر برای پشتیبان‌گیری را انتخاب کنید. توصیه می‌شود یکی از گزینه‌های روزانه یا هفتگی را انتخاب کنید.

برنامه‌ها و سایت‌های زیادی برای بازیابی پیام واتساپ وجود دارد، اما متأسفانه این کار به سادگی ادعای این برنامه‌ها نیست! از آنجایی که پیام‌های واتساپ رمزگذاری شده‌اند، برنامه باید به کلید رمزگذاری شما دسترسی داشته باشد، که عملاً غیرممکن است. همچنین، استفاده از چنین ابزارهایی خطر افشای اطلاعات خصوصی شما را افزایش می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود که از چنین ابزارهایی استفاده نکنید. نیازی نیست برای بازگرداندن پیام‌های واتساپ از روش‌های ناامن و پرخطر استفاده کنید.

یکی از ترفندهای واتساپ برای بازگرداندن پیام های حذف شده واتساپ پشتیبان‌گیری از طریق Google Drive  یا iCloud است که در ادامه درباره هر دو این روش‌ها به شما توضیح خواهیم داد.

چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم بدون برنامه اندروید

  1. استفاده از Google Drive

واتساپ برای دستگاه‌های اندروید، ویژگی مفیدی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد چت‌های خود را در Google Drive پشتیبان‌گیری کنید و بعداً هنگام نصب مجدد برنامه، آن‌ها را بازیابی کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن برای بازیابی پیام‌های حذف شده آمده است:

  • واتساپ را باز کنید، روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید و «تنظیمات» را انتخاب کنید.
  • روی تنظیمات «چت‌ها» ضربه بزنید.
  • سپس، به پایین پیمایش کنید و «پشتیبان‌گیری چت» را انتخاب کنید.
  • تاریخ و زمان آخرین پشتیبان‌گیری را تأیید کنید.
  • واتساپ را از تلفن خود حذف نصب کنید و آن را از Google Play Store مجدداً نصب کنید.
  • واتساپ را باز کنید، شماره تلفن خود را تأیید کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
  • هنگامی که درخواست شد، برای بازیابی چت‌ها و رسانه‌ها از Google Drive، روی «بازیابی» ضربه بزنید.
بک اپ واتساپ Google Drive استفاده از گوگل درایو برای بک اپ واتساپ
  1. استفاده از پشتیبان‌گیری برنامه

واتساپ نسخه‌های پشتیبان محلی(Local Backup) از چت‌های شما را روی دستگاه اندروید ایجاد می‌کند. این نسخه‌های پشتیبان معمولاً به مدت هفت روز ذخیره می‌شوند. در اینجا نحوه بازیابی پیام‌ها از یک نسخه پشتیبان محلی آمده است:

  • به پوشه پایگاه داده واتساپ در مدیر فایل تلفن خود (معمولاً در /sdcard/WhatsApp/Databases واقع شده است) بروید.
  • فایل پشتیبان مورد نظر خود را از “msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt14” به “db.crypt14” تغییر نام دهید. اطمینان حاصل کنید که تاریخ با نسخه پشتیبان مورد نظر شما مطابقت دارد.
  • واتساپ را حذف نصب کنید و آن را از Google Play Store مجدداً نصب کنید.
  • واتساپ را باز کنید، شماره تلفن خود را تأیید کنید و هنگامی که درخواست شد روی «بازیابی» ضربه بزنید.
  • فرآیند بازیابی آغاز خواهد شد.
  • برای پایان دادن به تنظیم واتساپ روی تلفن خود با پیام‌های بازیابی شده، روی «بعدی» ضربه بزنید.
چگونه از واتساپ پشتیبانی بگیریم بازگردانی پیام در واتس اپ

بازگرداندن پیام های واتساپ در ایفون

  1. استفاده از iCloud

واتساپ برای آیفون به شما امکان می‌دهد چت‌های خود را در iCloud پشتیبان‌گیری کنید و آن‌ها را بعداً در هنگام نصب مجدد برنامه بازیابی کنید. با این حال، شما باید چت‌های خود را به طور منظم در iCloud پشتیبان‌گیری کنید. در اینجا نحوه بازیابی پیام‌های حذف شده در واتساپ برای آیفون با استفاده از iCloud را به شما نشان دادیم:

  • ابتدا مطمئن شوید که نسخه پشتیبان iCloud مورد نظر خود را برای بازیابی دارید. می‌توانید این را در واتساپ > تنظیمات > چت‌ها > پشتیبان‌گیری چت بررسی کنید. روی «همین حالا پشتیبان‌گیری کنید» ضربه نزنید؛ در غیر این صورت، چت‌های فعلی شما نسخه پشتیبان قبلی را جایگزین می‌کنند و نمی‌توانید پیام‌های حذف شده را بازیابی کنید.
  • اکنون باید واتساپ را از آیفون خود حذف کنید. روی نماد واتساپ در صفحه اصلی طولانی فشار دهید و «حذف برنامه» را انتخاب کنید.
  • سپس، App Store را باز کنید و WhatsApp را دوباره نصب کنید.
  • پس از نصب، برنامه را باز کنید، شماره تلفن خود را تأیید کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
  • هنگامی که درخواست شد، برای بازیابی چت‌ها و رسانه‌ها از نسخه پشتیبان iCloud خود، روی «بازیابی تاریخچه چت» ضربه بزنید.
  • پس از تکمیل بازیابی، روی دکمه «بعدی» و بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیم حساب را کامل کنید.

 

  • پیام‌های حذف شده واتساپ شما بازیابی خواهند شد.
  1. استفاده از نرم‌افزار خارجی

اگر نسخه پشتیبان iCloud ندارید یا رویکرد متفاوتی را ترجیح می‌دهید، برنامه‌های خارجی می‌توانند به شما در بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ از آیفون خود کمک کنند. برای بازگرداندن پیام های واتساپ در ایفون می‌توانید از نرم‌افزار Tenorshare UltData WhatsApp Recovery استفاده کنید. این برنامه رایگان نیست اما اگر بازگرداندن پیام‌ها ضروری بود می‌توانید اشتراک یک ماهه آن را به قیمت 36 دلار تهیه کنید و پیام‌های خود را بازیابی کنید. با Tenorshare UltData WhatsApp Recovery، می‌توانید قبل از پرداخت برای برنامه، پیام حذف شده را به صورت رایگان اسکن کنید و فقط در صورتی که پیام‌های مورد نیاز خود را پیدا کردید، برای بازیابی پرداخت کنید. در اینجا مراحل بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ در آیفون با استفاده از UltData WhatsApp Recovery به شما نشان داده شده است :

  • برنامه را دانلود کنید و مراحل نصب را طی کنید تا نصب برنامه کامل شود.
  • بعد از تکمیل شدن نصب گزینه «start now» را بزنید تا برنامه باز شود.
  • در تب خانه، مکانی را که می‌خواهید داده‌ها را از آن بازیابی کنید انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه شما روشن است و آن را به رایانه خود وصل کنید سپس دکمه شروع اسکن را فشار دهید.
  • منتظر بمانید تا برنامه دستگاه شما را کاملاً اسکن کند.
  • پس از دسترسی و پردازش فایل‌ها، برنامه چت‌های بازیابی شده و پیام‌های آن‌ها را ارائه می‌دهد. روی گزینه بازیابی کلیک کنید.
  • برای بازیابی پیام‌ها، باید ثبت نام کنید و هزینه‌های ماهانه یا سالانه را پرداخت کنید. اگر پیام‌ها برای بازیابی حیاتی هستند، می‌توانید هزینه بازیابی را پرداخت کنید. با این حال، اگر فقط با پیش‌نمایش پیام‌های حذف شده می‌توانید کار خود را مدیریت کنید، نیازی به پرداخت پول برای بازیابی ندارید.
استفاده از کلود برای بازیابی پیام در واتساپ بک اپ واتساپ با کلود

نتیجه گیری؛ پیام پاک شده واتساپ را چگونه برگردانیم ؟

حذف کردن تصادفی چت‌های واتساپ می‌تواند یک تجربه ناراحت کننده باشد. با این حال، واتساپ گزینه‌هایی برای بازیابی چت‌های حذف شده ارائه داده و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا پیام‌های از دست رفته خود را بازیابی کنند. ما در این مقاله سعی کردیم که به شما بگوییم که چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم و مجددا به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

ماهان نت و اینترنت بدون مرز

واتساپ یک پیام‌رسان پرمخاطب در سراسر جهان است که فرصت حذف پیام را هم برای کاربران خود فراهم کرده است. با این حال، مواقعی پیش می‌آید که شما نیاز داشته باشید پیام‌های حذف شده خود را بازگردانی کنید. برای این کار راه‌هایی وجود دارد که از طریق خود برنامه یا برنامه‌های خارجی بتوانید پیام‌های خود را بازیابی کنید.‌

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند اینترنت td lte ، ADSL و سایر راهکارهای سازمانی و اینترنت خانگی هستند. با خرید این سرویس‌ها می‌توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم بدون برنامه هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

چگونه پیام های حذف شده طرف مقابل واتساپ را برگردانیم؟

اگر پشتیبان‌گیری چت را فعال کرده‌اید، می‌توانید پیام‌های حذف شده خود را از آن نسخه پشتیبان بازیابی کنید. در اندروید: واتس‌اپ به‌طور پیش‌فرض از چت‌های شما در Google Drive پشتیبان‌گیری می‌کند، مگر اینکه آن را غیرفعال کرده باشید. در آیفون: واتس‌اپ در صورت فعال بودن مجدداً در iCloud پشتیبان‌گیری می‌کند.

ترفند خواندن پیام پاک شده واتساپ چیست؟

یکی از ساده ترین راه ها استفاده از پشتیبان گیری ابری است. WhatsApp به طور خودکار از تاریخچه چت شما هر روز ساعت 2:00 بامداد، از جمله پشتیبان گیری واتساپ شما، نسخه پشتیبان تهیه می کند. اگر این ویژگی را فعال کرده باشید، می توانید تاریخچه چت خود را بازیابی کنید و پیام های پاک شده را بدون هیچ مشکلی بازیابی کنید.

چگونه پیامهای پاک شده واتساپ را برگردانیم؟

شما باید از پیام‌هایتان حتما یکاپ گرفته باشید تا بتوانید در صورتی که آنها را پاک کردید، برگردانید. در مقاله روش‌های برگرداندن پیام را برای اندروید و آیفون را گفتیم.