چگونه ای مسیج ایفون را فعال کنیم؟ iMessage یک ابزار پیام‌رسانی محبوب و پلتفرم ارتباطی اصلی برای اکثر کاربران گوشی‌های آیفون است. اگر بخواهید با دوستان خود روی آیفون، آی‌پد یا مک تماس بگیرید، iMessage راهی بی‌عیب و نقص برای کاربران iOS برای برقراری ارتباط است. در این مقاله از سایت ماهان نت ، به شما خواهیم گفت که iMessage چیست و چگونه ای مسیج را فعال کنیم . برای خرید اینترنت  TD LTE کلیک کنید.

iMessage چیست ؟

iMessage یک سرویس پیام‌رسانی فوری اختصاصی اپل است که ارتباط را از طریق ویژگی‌های پیشرفته بهبود می‌بخشد. برخلاف SMS (سرویس پیام کوتاه) و MMS (سرویس پیام‌رسانی چندرسانه‌ای) که به اپراتور موبایل شما متکی هستند، iMessage از طریق اتصال به اینترنت کار می‌کند. می‌توانید از iMessage از طریق داده‌های سلولی یا اتصال Wi-Fi استفاده کنید. محدودیت‌های SMS یا MMS برای iMessage اعمال نمی‌شود.

علاوه بر ارتباط در زمان واقعی، iMessage به شما امکان می‌دهد:

  • عکس‌ها، ویدیوها، گیف‌ها و سایر انواع رسانه را به اشتراک بگذارید.
  • به پیام‌ها واکنش نشان دهید.
  • پیام‌های صوتی ضبط و ارسال کنید.
  • مکان خود را به اشتراک بگذارید.
  • پیام‌های افراد ناشناس را فیلتر کنید.

رنگ پیام‌های خروجی ای مسیج آبی است، در حالیکه پیام‌های خروجی اس ام اس و چند رسانه‌ای با رنگ سبز در برنامه نشان داده می‌شوند.

اگر نمی‌توانید از هات اسپات گوشی‌تان استفاده کنید، مقاله هات اسپات آیفون را بخوانید!

چگونه ای مسیج را فعال کنیم؟ ( فعال کردن ای مسیج ایفون )

برای فعال کردن ای مسیج ابتدا نیاز دارید که چند ویژگی را در تلفن همراه خود بررسی کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که سیستم IOS شما به‌روزرسانی است و به شما امکان می‌دهد حداکثر بهره را از iMessage ببرید. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، روی دانلود و نصب ضربه بزنید. به‌روز نگه داشتن iOS تضمین می‌کند که iMessage روان و کارآمد عمل می‌کند.

برای فعال کردن ای مسیج در دومین گام، باید با Apple ID خود وارد سیستم شوید و iCloud را به درستی تنظیم کنید. Apple ID شما برای فعال‌سازی و همگام‌سازی iMessage در بین دستگاه‌ها بسیار مهم است. به تنظیمات بروید و بخش Apple ID را بررسی کنید تا مطمئن شوید وارد شده‌اید. همچنین، تنظیمات iCloud خود را با پایین رفتن به iCloud در تنظیمات تأیید کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام‌ها فعال است تا iMessage‌ها بین دستگاه‌های اپل شما همگام‌سازی شوند.

در گام بعدی برنامه تنظیمات را روی آیفون خود باز کنید. پایین بروید و «پیام‌ها» را انتخاب کنید. این قسمت برای همه تنظیمات پیام‌رسانی شما، از جمله iMessage است. در اینجا می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای سفارشی کردن تجربه پیام‌رسانی خود مدیریت کنید.

خرید اینترنت قسطی ماهان نت

هنگامی که در منوی پیام‌ها هستید، سوئیچی با عنوان iMessage در نزدیکی بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. این سوئیچ را به موقعیت “روشن” بکشید تا iMessage را فعال کنید.

تلفن شما فعال‌سازی را تأیید می‌کند و باید سوئیچ سبز رنگ را مشاهده کنید که نشان می‌دهد iMessage فعال است. در زیر این گزینه، می‌توانید اولویت‌هایی مانند هشدار رسیدن پیام، تنظیم شماره تلفن‌ها یا آدرس‌های ایمیل مرتبط با حساب iMessage خود را تنظیم کنید. این تنظیمات به شما امکان می‌دهد نیازهای iMessage خود را تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که نیازهای ارتباطی شما برآورده می‌شود.

چگونه ای مسیج را فعال کنیم؟

چگونه اس ام اس را به ای مسیج تبدیل کنیم؟

مراحل فعال کردن ای مسیج ایفون را در ادامه می‌بینید. همانطور که گفته شد پیام‌های ای مسیج در تلفن‌های آیفون به رنگ آبی و پیام‌های SMS به رنگ سبز هستند. توجه به این نکته ضروری است که ارسال پیام از طریق ای مسیج فقط به گوشی‌های IOS امکان پذیر است و برای ارسال پیام به گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید باید از طریق SMS اقدام کنید. اگر فعال کردن ای مسیج را طبق مراحل بالا انجام داده‌اید، دیگر نیازی نیست که برای تبدیل SMS به iMessage کار خاصی انجام دهید. با فعال کردن ای مسیج در سیستم عامل IOS پیام‌های شما بصورت ای مسیج ارسال خواهد شد و همانطور که گفته شد از طریق رنگ پیام می‌توانید نحوه ارسال پیام خود را تشخیص دهید.

برای ردیابی گوشی ایفون کلیک کنید!

چجوری سین ای مسیج رو فعال کنیم؟

برای ” چگونه سین ای مسیج را فعال کنیم؟ ” مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد Settings گوشی شوید.
  2. روی بخش Messages ضربه بزنید.
  3. حالا دکمه مربوطه به بخش Send Read Receipts را در وضعیت روشن یا خاموش قرار دهید.
  4. به یاد داشته باشید که اگر این دکمه در وضعیت خاموش باشد، شخص مقابل از خواندن پیام‌های ارسال شده توسط شما باخبر نخواهد شد.

امیدوارم بتوانید پاسخ سوال “چگونه سین ای مسیج را فعال کنیم” را پیدا کرده باشید.

فرستادن  عکس با ای مسیج

  1. وارد اپلیکیشن Messages شوید.
  2. روی آیکن دوربین ضربه زده و پایین نگه دارید.
  3. همانطور که انگشت‌تان را روی دوربین نگاه داشته‌اید، آن را به سمت بالا بکشید.
  4. سپس آن را رها کنید تا عکس گرفته شود.
  5. عکسی که گرفتید در اپلیکیشن به شما نشان داده می‌شود.
  6. در صورتیکه عکس را دوست داشته باشید با ضربه روی گزینه send آن را ارسال کنید.
فرستادن  عکس با ای مسیج

چالش های ای مسیج

یکی از مشکلات ای مسیج فعال نشدن آن است. در این صورت چه باید کرد؟ عدم فعال شدن iMessage می تواند ناامید کننده باشد. اولین قدم بررسی اتصال اینترنتی شما است، زیرا iMessage به Wi-Fi یا داده‌های تلفن همراه نیاز دارد. مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید و یکبارiMessage  را در تنظیمات پیام‌ها خاموش و روشن کنید. اگر این کار جواب نداد، مطمئن شوید که Apple ID شما به درستی تنظیم شده است. همچنین می‌توانید تلفن خود را راه‌اندازی مجدد کنید تا این مشکل برطرف شود.

از دیگر مشکلات ای مسیج، ارسال نشدن پیام‌هاست. اگر در ارسال یا دریافت پیام مشکل دارید، مطمئن شوید که iMessage فعال است و اتصال شبکه شما پایدار است .سپس صحت اطلاعات تماس گیرنده و فعال بودن iMessage گیرنده را بررسی کنید. گاهی اوقات، جابجایی بین SMS/MMS و iMessage  می تواند به شناسایی اینکه آیا مشکل از سرویس یا اتصال اینترنتی شما است کمک کند.

برای اطلاع از جدیدترین ترفندهای واتساپ کلیک کنید!

مزایای استفاده از ای مسیج

استفاده از iMessage مزایای زیادی دارد. این برنامه به شما امکان می دهد با پیام‌های فوری، ارسال تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا، ارتباط برقرار کنید و از ایموجی‌های مختلف یا استیکرها استفاده کنید. از آنجایی که این برنامه پیش‌فرض پیام‌ها برای دستگاه‌های اپل است، نیازی به نصب چیزی برای استفاده از آن ندارید. iMessage همچنین از چت‌های گروهی پشتیبانی می‌کند، جایی که می‌توانید به طور همزمان با چندین دوست یا عضو خانواده ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند افکت‌های پیام، رسیدهای خواندن پیام و همگام‌سازی در دستگاه‌های اپل استفاده کنید. اگر پروتکل‌های رمزگذاری پیام اپل را نیز اضافه کنید، یک تجربه ارتباطی بسیار بهبود یافته خواهید داشت.

مزایای استفاده از ای مسیج

نتیجه گیری از مقاله فعال کردن ای مسیج ایفون

iMessage یکی از روش‌های برقراری ارتباط است که در چند سال گذشته بسیار مورد استقبال کاربران آیفون قرار گرفته است. این پلتفرم بصورت تخصصی برای محصولات شرکت اپل طراحی شده است. کاربرانی که از گوشی‌های آیفون با iOS 5 و بالاتر استفاده می‌کنند، می‌توانند به iMessage دسترسی پیدا کنند و با سایر کاربران از طریق این پیام‌رسان به جای SMS ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که روش ارتباط از طریق iMessage بااینترنت انجام می‌شود، اگر فرد دریافت‌کننده پیام به اینترنت متصل نباشد، پیام در یک سرور ذخیره می‌شود و زمانی که گوشی گیرنده به اینترنت متصل شد، پیام برای او ارسال می‌شود. همانطور که ذکر شد، این سرویس پیام‌رسانی مخصوص سیستم‌عامل‌های تولید شده توسط اپل است و کاربران سیستم‌عامل‌های دیگر مانند اندروید و ویندوز نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اگر یک کاربر گوشی IOS پیامی را از طریق سرویس iMessage به کاربر گوشی اندرویدی ارسال کند، پیام به صورت یک SMS معمولی برای او ارسال می‌شود.

ماهان نت و سرعت در ارسال پیام و راهنمای فعال کردن ای مسیج ایفون

همانطور که گفته شد در فناوری ای مسیج بجای استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه شما از طریق وای فای یا داده‌های سلولی امکان برقراری ارتباط خواهید داشت؛ بنابراین استفاده از یک وای فای پرسرعت می‌تواند در ارسال بهتر پیام‌ها و محتواهای رسانه‌ای شما موثر باشد.

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند اینترنت td lte ، ADSL و سایر راهکارهای سازمانی و اینترنت خانگی هستند. با خرید این سرویس‌ها می¬توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله چگونه ای مسیج را فعال کنیم هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

01چرا برخی شماره‌ها به عنوان "ثبت نشده در ای مسیج" فهرست شده‌اند؟

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما به یک حساب iMessage مرتبط نیست. این ممکن است به این دلیل باشد که فرد از یک دستگاه غیر اپل استفاده می‌کند یا iMessage را روی دستگاه اپل خود تنظیم نکرده است. اگر سعی کنید پیامی برای آنها ارسال کنید، دستگاه شما به پیام‌های SMS پیش‌فرض خواهد شد.

02" show subject field" در iMessages به چه معناست؟

گزینه ” show subject field” به شما امکان می‌دهد یک خط موضوع را در iMessages خود مانند ایمیل‌ها بگنجانید. این ویژگی می‌تواند برای دسته‌بندی یا روشن کردن محتوای پیام‌های شما، به‌ویژه در چت‌های گروهی مفید باشد.