یکی از ویژگی‌هایی که گوگل در آخرین به‌روزرسانی خود ارائه کرده است، قابلیت safe search یا جستجوی ایمن است. جستجوی ایمن چیست ؟ این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که نتایج جستجوی گوگل خود را مدیریت کنید. این در این مقاله از سایت خرید اینترنت ماهان نت ، قصد داریم تا بگوییم که safe search چیست ، چگونه جستجوی ایمن گوگل را فعال کنیم و یا چگونه خاموش کردن جستجوی ایمن ( خاموش کردن safe search ) را انجام دهیم؟ چگونه جستجوی ایمن قفل شده را باز کنیم؟

safe search چیست ؟ خاموش کردن جستجوی ایمن یعنی چه؟

SafeSearch قابلیتی در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ، گوگل تصاویر، بینگ، یوتیوب و گوگل مپ است که برای مدیریت و فیلتر کردن محتوای صریح و نامناسب از نتایج جستجو طراحی شده است. هدف آن ایجاد یک تجربه آنلاین امن و مناسب برای خانواده، به ویژه در محل کار، با کودکان یا در محیط‌هایی است که می‌خواهید از تصاویر گرافیکی، خشونت، برهنگی یا سایر مطالب بالقوه توهین‌آمیز اجتناب کنید. شما  می‌توانید SafeSearch را برای موارد زیر فعال کنید:

  • حساب‌های شخصی
  • مرورگرها
  • دستگاه‌ها و حساب‌های کودکان از طریق برنامه Family Link
  • دستگاه‌ها و شبکه‌های محل کار
  • دستگاه‌ها و شبکه‌های مدرسه

خاموش کردن جستجوی ایمن چگونه است؟

روش‌های مختلفی برای خاموش کردن جستجوی ایمن در مرورگرهای مختلف یا حتی سیستم اندروید و IOS وجود دارد. شما تنها با انجام دادن چندگام ساده می‌توانید به سوال نحوه چگونه قفل جستجوی ایمن را باز کنیم جواب دهید.

چگونه جستجوی ایمن را خاموش کنیم؟

اگر به دنبال این هستید که “چگونه جستجوی ایمن قفل شده را باز کنیم؟ ” با ما همراه شوید.

روش‌های بسیاری برای بستن سایت‌های غیراخلاقی در گوگل، از جمله تغییر DNS، فعال کردن فیلتر و تغییر تنظیمات مرورگر وجود دارد. بهترین و ساده‌ترین روش برای خاموش کردن جستجوی ایمن ، تغییر تنظیمات مرورگر سیستم است. برای خاموش کردن جستجوی ایمن گوگل ( خاموش کردن safe search )  مراحل زیر را انجام دهید:

1.وارد مرورگر Chrome شوید.

2. روی سه نقطه در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

3. سپس در نوار سمت چپ گزینه Privacy and security را انتخاب کنید و روی گزینه security کلیک کنید.

چگونه جستجوی ایمن را خاموش کنیم در گوگل

4. در تب Use secure DNS، حالت with را به cloudflare تغییر دهید.

چگونه جستجوی ایمن را خاموش کنیم

چگونه safesearch را غیر فعال کنیم اندروید !

چگونه جستجوی ایمن را در گوشی سامسونگ غیرفعال کنیم؟

در این قسمت از مقاله به معرفی نحوه چگونه جستجوی ایمن را در گوشی سامسونگ غیر فعال کنیم می‌رسیم:

1.مرورگر کروم را باز کنید و از سه نقطه Setting را انتخاب کنید.

2.وارد Privacy and Security شوید.

چگونه جستجوی ایمن را غیر فعال کنیم اندروید فارسی

3.گزینه Use Secure DNS را انتخاب کنید.

4.حالا برای خاموش کردن جستجوی ایمن در اندروید گزینه Choose Another Provider را بزنید.

چگونه جستجوی ایمن را در گوشی سامسونگ غیر فعال کنیم

5.از لیستی کشویی cloudeflareرا انتخاب کنید. خاموش کردن جستجوی ایمن ( خاموش کردن safe search )  با موفقیت انجام شد.

لیستی کشویی cloudeflare

مقاله مرتبط: قفل کودک گوگل

نحوه خاموش کردن جستجوی ایمن آیفون ( خاموش کردن safesearch در ios )

برای خاموش کردن جستجوی ایمن در دستگاه آیفون خود از برنامه گوگل استفاده کنید:

  • برنامه گوگل را روی گوشی آیفون یا خود باز کنید.
  • روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
خاموش کردن جستجوی ایمن در آیفون
  • روی ” تنظیمات” کلیک کنید.
چگونه جستجوی ایمن آیفون را غیر فعال کنیم
  • گزینه “safe search” را انتخاب کنید.
چگونه Safe Search را خاموش کنیم
  • گزینه “off” را فعال کنید.
چگونه جستجوی ایمن را خاموش کنیم

فعال کردن SafeSearch در یوتیوب

شما می‌توانید SafeSearch یوتیوب را روی کامپیوتر خود با دنبال کردن این مراحل فعال کنید:

  1. بخش کودکان را باز کنید.
  2. پروفایل کودک را از بخش بالای پنجره انتخاب کنید.
  3. بخش اینترنت را باز کنید.
  4. تنظیمات را از منو انتخاب کنید.
  5. مطمئن شوید که سوئیچ کنترل فعالیت وب روشن است. اگر خاموش است، آن را روشن کنید.
  6. با استفاده از دکمه SafeSearch در یوتیوب، این ویژگی را روشن یا خاموش کنید.

چگونه جستجوی ایمن گوگل را فعال کنیم ؟

صرف نظر از اینکه از چه مرورگری یا دستگاهی استفاده می‌کنید فرآیند زیر یکسان است. کافی است به تنظیمات خود بروید و آن را فعال کنید. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر، Google SafeSearch را روی دسکتاپ خود فعال کنید:

1.پس از ورود به حساب Google خود، به صفحه اصلی گوگل بروید.

2.در گوشه پایین سمت راست روی تنظیمات و سپس تنظیمات جستجو کلیک کنید.

جستجوی ایمن چیست

3.تیک کنار گزینه Turn on SafeSearch را در زیر فیلترهای SafeSearch بزنید.

4.برای تأیید تغییرات خود روی ذخیره کلیک کنید.

چگونه جستجوی ایمن گوگل را فعال کنیم ؟ صرف نظر از اینکه از چه مرورگری یا دستگاهی استفاده می‌کنید فرآیند زیر یکسان است. کافی است به تنظیمات خود بروید و آن را فعال کنید. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر، Google SafeSearch را روی دسکتاپ خود فعال کنید: 1. پس از ورود به حساب Google خود، به صفحه اصلی گوگل بروید. 2. در گوشه پایین سمت راست روی تنظیمات و سپس تنظیمات جستجو کلیک کنید.

جستجوی ایمن چگونه کار می‌کند؟

جستجوی ایمن یک فیلتر هوشمند است که به شما کمک می‌کند جستجوهای آنلاین خود را تمیز و ایمن نگه دارید. این فیلتر با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری هوشمند و بازخورد کاربران، محتوای آنلاین شما را فیلتر می‌کند. جستجوی ایمن با حذف محتوایی که توسط ارائه دهنده موتور جستجو به عنوان توهین‌آمیز علامت‌گذاری شده است، عمل می‌کند. متن، تصاویر یا ویدیوهایی با محتوای صریح یا مواردی که ممکن است برای سن کاربر مناسب نباشد، در این دسته قرار می‌گیرند. هنگامی که این گزینه فعال است، نتایج جستجو به طور خودکار هر محتوایی که توسط موتور جستجو به عنوان صریح یا مبتذل علامت‌گذاری شده است، فیلتر می‌شوند.

الگوریتم جستجوی ایمن موارد را به سه گروه ایمن، متوسط یا صریح تقسیم می‌کند. شما می‌توانید فیلتر را سفارشی کرده و میزان سختگیری آن را تنظیم کنید. جستجوی ایمن تصاویر و ویدیوهای گرافیکی را تشخیص می‌دهد و وب‌سایت‌های حاوی محتوای صریح را مسدود می‌کند. فعال کردن جستجوی ایمن نتایج جستجوی شما را تغییر می‌دهد تا نتایج صریح بر اساس این قوانین خاص پنهان شود. با این حال، این الگوریتم کامل نیست و باید با سایر ابزارهای ایمنی برای ایمن نگه داشتن فرزندان شما در فضای آنلاین تکمیل شود.

خرید اینترنت ADSL

آیا با خاموش کردن جستجوی ایمن خطری ایجاد می‌شود ؟

به خاطر داشته باشید که خاموش کردن جستجوی ایمن ( خاموش کردن safesearch ) شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. جستجوهای آنلاین شما ممکن است نتایج نامناسب یا واضحی را نشان دهد، بنابراین پیش از خاموش کردن جستجوی ایمن باید از خطرات آن آگاه باشید :

  • تمام نتایج برای شما آشکار می‌شود : خاموش کردن جستجوی ایمن به این معنی است که تمام نتایج جستجو از جمله مطالب خشن یا غیراخلاقی برای شما آشکار خواهد شد. در نتیجه، اگر SafeSearch در یک موتور جستجو غیرفعال شود، ممکن است با محتوای نامناسب یا نامطلوب مواجه شوید. اگر کودکان به آن دستگاه دسترسی داشته باشند، می‌توانند ناخواسته چیزهایی را پیدا کنند که صریح یا مخصوص بزرگسالان است.
  • مسائل مربوط به حریم خصوصی: هنگام خاموش کردن جستجوی ایمن به حریم خصوصی نیز توجه کنید. برخی از نتایج صریح ممکن است شامل اطلاعات حساس باشد که نمی‌خواهید دیگران آن را ببینند یا بدانند.
  • وب سایت‌های مضر: SafeSearch علاوه بر محافظت از شما در برابر محتوای صریح، از بازدید از وب سایت‌های مضر نیز محافظت می‌کند. با خاموش کردن جستجوی ایمن ممکن است نتایج جستجو برای وب سایت‌های تقلبی، خطرناک یا مخرب را مشاهده کنید.
  • اطلاعات نادرست: شما می‌توانید با کمک SafeSearch از منابع اطلاعاتی مشکوک جلوگیری کنید. اگر آن را خاموش کنید، می‌توانید وب سایت‌های غیرقابل اعتماد یا فریبنده را مشاهده کنید. بنابراین، بهتر است برای ایمن و مطلع ماندن هنگام مرور اینترنت، سراغ خاموش کردن جستجوی ایمن نروید!

مقاله مفید: امنیت سایبری

safesearch چیست

نتیجه گیری از مقاله خاموش کردن safesearch

فیلتر جستجوی امن، آن دسته از محتواهایی که شامل مسائل غیراخلاقی و خشونت‌آمیز هستند را در نتایج نمایش نمی‌دهد، هدف اصلی این تنظیمات محافظت از کودکان در فضای مجازی یا محدود کردن دسترسی به محتوای غیراخلاقی در محل کار یا مدرسه است. جستجوی ناامن فعال توسط گوگل مدت‌ها پیش برای فیلتر کردن نتایج غیراخلاقی برای کودکان و نمایش نتایج سفید برای افراد زیر ۱۳ سال ایجاد شد، اما اکنون به طور خودکار روی تمام مرورگرها فعال است. بر اساس موارد فوق، کنترل گوگل برای کودکان به راحتی امکان‌پذیر است و مسدود کردن سایت غیر اخلاقی در گوگل با این ویژگی فراهم شده است. اگر قفل کودک گوگل هنوز برای فرزند شما فعال نشده است، می‌توانید به راحتی آن را فعال کنید.

مقاله مرتبط: سرویس های گوگل

ماهان نت و جستجوی ایمن

از آنجایی که دسترسی جوانان به محتواهای نامناسب و غیراخلاقی می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد، گوگل که محبوب‌ترین موتور جستجو در ایران و جهان است، سعی کرده است ویژگی جدیدی به نام حالت جستجوی امن را ارائه دهد. تا دسترسی افراد با سن کمتر به برخی محتواها محدود شود. با این حال ممکن است راه‌هایی برای دور زدن این موضوع نیز وجود داشته باشد.

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند اینترنت ADSL و اینترنت TD LTE و سایر راهکارهای سازمانی و اینترنت خانگی هستند. با خرید این سرویس‌ها میتوانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله خاموش کردن جستجوی ایمن هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

آیا استفاده از VPN جستجوی امن را غیرفعال می‌کند؟

جستجوی امن معمولا دسته‌های محتوا را به یک سری آی پی خاص اعمال می‌کند و به همین دلیل هرگونه تغییر در آی پی می‌تواند باعث غیرفعال شدن آن شود. بنابراین استفاده از vpn در اکثر موارد جستجوی امن گوگل را غیرفعال می‌کند.

چرا جستجوی امن گوگل خاموش نمی‌شود؟

چند دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید. مسائلی مانند استفاده از آنتی‌ویروس‌ها، سیستم عامل، شبکه‌های وای‌فای عمومی شما را برای خاموش کردن جستجوی ایمن به دردسر بیاندازد.

چگونه جستجوی ایمن قفل شده را باز کنیم؟

برای باز کردن قفل جستجوی ایمن، این مراحل را دنبال کنید:

  1. وارد گوگل شوید: صفحه جستجوی گوگل را باز کنید.
  2. به تنظیمات بروید: روی تنظیمات (در پایین صفحه یا منوی کناری) کلیک کنید.
  3. تنظیمات جستجو را باز کنید: گزینه تنظیمات جستجو را انتخاب کنید.
  4. SafeSearch را غیرفعال کنید: در بخش SafeSearch، گزینه فیلتر کردن نتایج بزرگسالان را خاموش کنید.
  5. ذخیره کنید: تغییرات را با کلیک بر روی ذخیره تأیید کنید.

این کار، فیلترهای جستجوی ایمن را غیرفعال می‌کند و نتایج گسترده‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.