وای‌فای میهمان: اینترنت برای میهمانان

حضور اینترنت پرسرعت و موبایل‌های هوشمند در زندگی مردم به قدری گسترش پیدا کرده که در ایام نوروز و دید و بازدید‌ها هم حتما به آن نیاز خواهد بود و بسیاری از میهمان‌ها به دنبال رمز وای‌فای هستند. شما می‌توانید به‌راحتی رمز وای فای را روی یک کاغذ یا جایی یادداشت کنید و در اختیار همه قرار بدهید و یا این‌که به هر فرد به صورت جداگانه اعلام کنید، اما راه دیگری نیز به نام «اکسس پوینت میهمان» وجود دارد که به‌واسطه آن، رمز وای فای شما را کسی نمی‌فهمد. برای دیدن قیمت اینترنت ضربه بزنید.

مزیت اکسس پوینت میهمان

از مزایای اکسس پوینت برای میزبان این است که یک شبکه به صورت جداگانه در اختیار شما قرار داده می‌شود تا همه دستگاه‌های شما به دور از شبکه میهمان به راحتی بتوانند از اینترنت استفادده کنند. برای مثال شبکه‌هایی مانند هارد یا شبکه عمومی (Shared) جدا از شبکه میهمان فعالیت می‌کند. این به این معنی است که به میهمان تنها دسترسی به اینترنت داده می‌شود و امکان دسترسی به چیز دیگری را ا طریق اینترنت نخواهد داشت.

باتوجه به نوع سخت‌افزاری (مودم) که شما مورد استفاده قرار می‌دهید، می‌توانید میزان پهنای باند و ترافیک مصرفی میهمانان را نیز محدود و مدیریت کنید، مدت زمان اتصال را مشخص کنید و حتی سایت‌هایی که می‌توانند مشاهده کنند یا نمی‌توانند را تعیین نمایید. اما با همه این اوصاف شما خودتان در شبکه اصلی هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

مزیت داشتن دو شبکه

این‌که یک شبکه برای خود و شبکه برای میهمان تعریف کنید، به شما اجازه می‌دهد تا هر کدام از شبکه‌ها را برای ترفیع نیازهای مشخصی تنظیم نمایید. برای مثال، شبکه میهان را خاموش کنید اما شبکه میزبان همچنان فعالیت داشته باشد. از دیگر مزایای انتخاب شبکه میهمان این است که می‌توانید یک رمز بسیار ساده برای آن انتخاب کنید تا فراموش نشود، همچنین دیگر نگران اتمام ترافیک مصرفی توسط میهمانان و حجم بالای دانلود و در نتیجه آن کندی سرعت نخواهید بود.

اگر تصمیم گرفتید برای شبکه میهمان رمز عبور تعریف نکنید، باید مراقب باشید همسایه‌ها به شبکه دسترسی پیدا نکنند، چرا که در آن صورت ممکن است حجم مصرفی برای میهمان توسط افرادی که نمی‌خواهید، تمام شود.

مقاله مفید: بهترین اینترنت adsl

چگونگی تنظیم اکسس پوینت میهمان

تنظیمات انواع روترهای مختلف باهم تفاوت دارد، اما اصول کلی هر مودم مشترک است. اگر روتر شما امکان ایجاد شبکه میهمان را ندارد، باید از یک اکسس پوینت دیگر استفاده شود. برای اطلاع از اینکه روتر شما این قابلیت را دارد یا خیر، می‌توانید به دفترچه راهنکای مودم خود رجوع نمایید. اما به خاطر داشته باشید روترها و سخت‌افزارهای جدید دارای امکاناتی مانند چندین شبکه وای فای، اعمال محدودیت پهنای باند، محدودیت زمان استفاده و غیره هستند.

امکان دیگری نیز برای مخفی کردن نام شبکه (SSID) وجود دارد که برای راه‌‌اندازی شبکه مهمان به کار شما  احتمالاً نیاید.

برای خرید اینترنت پرسرعت خانگی ضربه بزنید.

0/5 (0 نظر)