عموماً برای مصرف مقدار مشخصی داده، نرخ مشخصی توسط اپراتورها تعیین می شود و در صورت استفاده از اینترنت، از اعتبار یا از قبض ماهیانه کسر می شود. در این مورد گفته می شود که اینترنت آزادانه استفاده می شود و به این معنی است که شما بسته فعال ندارید. بدی اینترنت آزاد چیست ؟ استفاده طولانی مدت یا زیاد از اینترنت در حالت رایگان یا زمانی که بسته فعال نیست هزینه های زیادی را به کاربران تحمیل می کند. حال چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟ با سایت خرید اینترنت ماهان نت همراه باشید.

در اپراتورهای مختلف چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟

مشتریان همراه اول می توانند با شماره گیری #113*100* و ایرانسل با شماره گیری #1*3*2*3*555* اینترنت رایگان خود را غیرفعال کنند.

اینترنت آزاد چیست

در همراه اول چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟

برای غیرفعال کردن اینترنت آزاد همراه اول ، شماره گیر گوشی خود را باز کنید و کد #113*100* را شماره گیری کنید. پس از این، منتظر پیامک اطلاع رسانی و موفقیت آمیز بودن عملیات باشید. در صورت نیاز به فعال سازی اینترنت آزاد همراه اول می توانید این طرح را مجددا فعال کنید. برای این کار کد #114*100* را شماره گیری کرده و منتظر پیامک و موفقیت آمیز بودن عملیات باشید. راه دیگر برای انجام این کار استفاده از برنامه همراه من است. این روش زمانی می‌تواند مفید باشد که می‌خواهید از راه دور اتصال اینترنت رایگان را برای سایر افرادی که به سیم‌کارت‌هایشان دسترسی ندارید، غیرفعال کنید. برای انجام این کار، برنامه همراه من را باز کنید و روی بخش Services در پایین صفحه ضربه بزنید. اینترنت آزاد را انتخاب کنید و آن را غیرفعال کنید.

غیر فعال سازی اینترنت آزاد همراه اول

در ایرانسل چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟

برای فعال سازی اینترنت آزاد ایرانسل باید طرح کنترل مصرف رایگان را فعال کنید. پیشنهاد می شود برای این کار از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید زیرا به نظر می رسد استفاده از کد دستوری برای این کار محدودیت ماهیانه دارد یا ممکن است پیامک او را دریافت نکنید. در حالی که غیرفعال کردن آن از طریق برنامه فقط محدودیت روزانه دارد.

برای این کار اپلیکیشن ایرانسل من را باز کنید و روی لوگوی ایرانسل در بالا ضربه بزنید. سپس روی فایل ضربه بزنید و سپس روی برنامه کنترل استفاده رایگان ضربه بزنید. اما اگر به اپلیکیشن ایرانسل من دسترسی ندارید، می توانید از کد دستوری #1*3*2*3*555* برای فعال سازی طرح نظارت رایگان استفاده کنید. در صورت نیاز به استفاده موقت و بدون بسته از اینترنت، این طرح را با کد *555*3*4*1# غیرفعال کنید.

مقاله مرتبط: کد انتقال اینترنت از گوشی به گوشی دیگر

با رایتل چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟

متاسفانه رایتل کد یا روش خاصی برای جلوگیری از مصرف رایگان اینترنت در نظر نگرفته است اما با استفاده از روشی در گوشی های اندرویدی می توان تنظیماتی را انجام داد که پس از رسیدن میزان مصرف به حد مجاز درج شده روی بسته، اتصال اینترنت گوشی را به صورت خودکار غیرفعال کند.

برای این کار به کمک این آموزش ابتدا باید تاریخ خرید بسته اینترنت را با تاریخ شروع محاسبه حجم گوشی خود هماهنگ کنید تا حجم محاسبه شده توسط گوشی به حجم محاسبه شده و گزارش شده توسط گوشی نزدیک شود.

پس از تعیین روز محاسبه، باید محدودیت مصرف اینترنت را روی گوشی خود تنظیم کنید تا با رسیدن به آن، اینترنت به طور خودکار در گوشی شما غیرفعال شود.

مقاله مرتبط: برنامه تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت

در گوشی های سامسونگ چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟

تنظیمات گوشی را باز کرده و وارد قسمت Connections شوید. در صفحه بعدی، روی استفاده از داده ضربه بزنید. سپس گزینه Billing Cycle and Data Warning را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به این قسمت باید اینترنت سیم کارت شما فعال باشد.

گزینه Set data limit را فعال کنید تا گزینه Data limit خارج شود. سپس حجم بسته را از این قسمت سقف وارد کنید. همچنین می توانید واحد آن را از گیگابایت به مگابایت تغییر دهید.

سامسونگ چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم

در گوشی های شیائومی چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ؟

اپلیکیشن Security را باز کنید و گزینه Data usage را در پایین صفحه انتخاب کنید. سپس با حرکت دادن مستطیل آبی، سیم کارت مورد نظر را انتخاب کرده و روی Set data usage limit ضربه بزنید.

قطع کردن اینترنت آزاد در گوشی شیائومی

تنظیم تاریخ محاسبه مصرف اینترنت در شیائومی

در صفحه بعد گزینه Monthly data limit را انتخاب کرده و محدودیت حجم بسته را وارد کنید. همچنین می توانید واحد آن را از گیگابایت به مگابایت تغییر دهید.

استفاده از اینترنت موبایل را در گوشی های شیائومی محدود کنید

لطفاً توجه داشته باشید که باید مقدار حد مصرف را کمی کمتر از حد مجاز اعلام شده توسط اپراتور وارد کنید. برای مثال اگر بسته 2 گیگابایتی خریداری کرده اید در این قسمت 1.95 یا کمتر را وارد کنید زیرا احتمال خطا در محاسبه مصرف دیتا باید در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، می توانید از این روش برای دو اپراتور دیگر استفاده کنید و در عوض نرخ اینترنت آزاد را غیرفعال کنید.

ماهان نت دارنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور

ماهان نت یکی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در ایران است. این شرکت خدمات متنوعی از جمله اینترنت پرسرعت ADSL، VDSL، TD-LTE و خدمات اینترنت بی‌سیم را ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌ها و خدمات ماهان نت عبارتند از:

  1. اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL: ماهان نت خدمات اینترنت ADSL و VDSL با سرعت‌های مختلف را برای کاربران خانگی و تجاری ارائه می‌دهد.
  2. TD-LTE: این شرکت خدمات اینترنت بی‌سیم TD-LTE را نیز برای کاربران فراهم می‌کند که نیازی به خط تلفن ثابت ندارد.
  3. خدمات پشتیبانی: ماهان نت خدمات پشتیبانی فنی و مشتریان را به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته ارائه می‌دهد.
  4. پوشش گسترده: ماهان نت سعی دارد خدمات خود را در سراسر کشور گسترش دهد و به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشد.
  5. طرح‌ها و بسته‌های متنوع: این شرکت بسته‌ها و طرح‌های متنوعی با حجم‌ها و سرعت‌های مختلف ارائه می‌دهد تا نیازهای مختلف کاربران را برآورده کند.

ممنون که تا پایان محتوای چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم با ماهان نت همراه بودید.

سوالات متداول اینترنت آزاد چیست

  1. منظور از مصرف اینترنت آزاد چیست؟

عموماً برای مصرف مقدار مشخصی داده، نرخ مشخصی توسط اپراتورها تعیین می‌شود و در صورت استفاده از اینترنت، از اعتبار یا از قبض ماهیانه کسر می‌شود. در این مورد گفته می‌شود که اینترنت آزادانه استفاده می‌شود و به این معنی است که شما بسته فعال ندارید. بنابراین استفاده طولانی مدت یا زیاد از اینترنت در حالت رایگان یا زمانی که بسته فعال نیست هزینه های زیادی را به کاربران تحمیل می کند.

  1. قطع مصرف اینترنت آزاد همراه اول و قطع مصرف اینترنت آزاد ایرانسل چگونه است؟

مشتریان همراه اول می توانند با شماره گیری *100*113* و ایرانسل با شماره گیری *1*3*2*3*555* اینترنت رایگان خود را غیرفعال کنند. در حال حاضر مشتریان رایتل کد دستوری خاصی ندارند و باید از روش دیگر تهیه شده در این مقاله برای غیرفعال کردن بسته استفاده کنند.