ناسا یکی از پیشرفته‌ترین سازمان‌های فناورانه روی کره زمین است و به همین دلیل، بسیاری از مردم کنجکاو هستند که بدانند سرعت وای‌فای ناسا چقدر است. در این مقاله از سایت ماهان نت، نگاه دقیق­تری به شبکه پرسرعت اینترنت ناسا خواهیم انداخت. پر سرعت ترین اینترنت جهان ناسا است که سرعتی برابر ۹۱ گیگابیت بر ثانیه تخمین زده شده است.

سرعت اینترنت ناسا چقدر است

کاوش در فضا با سرعت نور: نگاهی به شبکه پر سرعت اینترنت ناسا

در کاوش فضایی، زمان اهمیت زیادی دارد. هر ثانیه و هر قطعه داده ارزشمند است. ناسا این موضوع را بهتر از هر کسی درک می­کند و به همین دلیل است که این سازمان یکی از پیشرفته­ترین و پرسرعت­ترین شبکه­های اتصال به اینترنت را در جهان ساخته و نگهداری می­کند تا ارتباط و انتقال داده لحظه‌ای را بین تاسیسات و فضاپیماهای مختلف خود امکان پذیر سازد.

این شبکه به سرعت بالا، قابلیت اطمینان و امنیت مشهور است و آن را به ابزاری ضروری برای مأموریت‌های گوناگون این سازمان تبدیل کرده­است.

سرعت اینترنت ناسا چقدر است؟

اینترنت ناسا چیست؟ از نظر سرعت اینترنت، ناسا از سریع ترین اتصالات اینترنتی در جهان برخوردار است. طبق گفته ناسا، شبکه این سازمان می­تواند داده­ها را با سرعتی معادل ۹۱ گیگابیت بر ثانیه (Gbps) انتقال دهد. این سرعت بسیار بیشتر از سرعت متوسط اینترنت در ایالات متحده است که حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps) می­باشد.

اگر به دنبال پرسرعت ترین اینترنت ایران هستیدخرید اینترنت فیبر نوری ماهان نت را به شما پیشنهاد می کنیم

چرا اینترنت ناسا چنین سرعتی دارد؟

سرعت اینترنت ناسا برای انتقال حجم عظیمی از داده‌ها، مانند تصاویر و داده‌های علمی، بین تاسیسات مختلف ناسا و همچنین به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و سایر فضاپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دستیابی به این سرعت بالا، ناسا بسته به موقعیت تاسیسات و مأموریت‌های خود، از ترکیبی از کابل‌های فیبر نوری و ارتباطات ماهواره‌ای استفاده می‌کند. شبکه فیبر نوری ناسا از کابل‌های فیبر نوری اختصاصی تشکیل شده­است که برای اتصال تاسیسات ناسا و انتقال داده با سرعت بالا به کار می‌رود.

اینترنت ناسا، پیچیده­ترین شبکه اینترنت دنیا

ناسا با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و یک شبکه فیبر نوری پرسرعت به چنین سرعت اینترنتی بالایی دست می‌یابد. شبکه اینترنت ناسا از چندین جز تشکیل شده است، از جمله:

شبکه فضایی دوردست (DSN)

این شبکه‌ای از آنتن‌های بزرگ است که در سه مکان در سراسر جهان (کالیفرنیا، اسپانیا،استرالیا) قرار دارد و از مأموریت‌های فضایی دوردست پشتیبانی ارتباطی می‌کند. DSN یک سیستم جهانی است که برای برقراری ارتباط با فضاپیماهایی که از زمین دور هستند، استفاده می‌شود. این مجموعه‌های آنتن دارای آنتن‌های تخصصی با بهره بالا هستند که قادرند داده‌ها را با سرعت بسیار بالا حتی در فواصل زیاد ارسال و دریافت کنند.

مقالات مفید : بهترین سایت تماشای آنلاین فیلم

شبکه نزدیک به زمین (NEN)

شبکه نزدیک به زمین (NEN) از مأموریت‌های نزدیک به زمین، مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، پشتیبانی ارتباطی می‌کند. NEN شبکه‌ای از آنتن‌هایی است که در تاسیسات مختلف ناسا قرار دارد و امکان برقراری ارتباط لحظه‌ای با فضاپیما و ایستگاه فضایی بین‌المللی را فراهم می‌سازد.

شبکه فضایی (SN)

شبکه فضایی (SN) یک سیستم مبتنی بر فضا است که خدمات ارتباطی را برای مأموریت‌های مدار پایین زمین ارائه می‌دهد. SN از دو ماهواره ردیابی و انتقال داده تشکیل شده است که لینک پر سرعتی بین فضاپیما و زمین برقرار می‌کنند و امکان برقراری ارتباط لحظه‌ای و انتقال داده را فراهم می‌آورند.

سرعت اینترنت ناسا به طور باورنکردنی سریع است و تقریبا سرعتی 13.000 برابر اتصال متوسط اینترنت خانگی دارد. تمامی این اجزا بایکدیگر کار می‌کنند تا شبکه ارتباطی یکپارچه ناسا را تشکیل دهند و خدمات اینترنتی سریع و قابل اعتمادی را برای تمام مأموریت‌های ناسا فراهم کنند.

اموزش وصل شدن به اینترنت ناسا

سریع‌ترین اینترنت ثبت شده

سریع‌ترین سرعت اینترنتی که تاکنون ثبت شده، توسط دانشمندان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT) ژاپن در سال ۲۰۲۲ به دست آمد. آن‌ها رکورد جهانی قبلی ۱۷۸ ترابیت بر ثانیه (Tbps) را که توسط دانشمندان کالج لندن در سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود، شکستند و با افزایش رکورد سرعت اینترنت به ۳۱۹ ترابیت بر ثانیه (Tbps) بر روی مسافت ۳,۰۱ کیلومتر، اینترنت فوق پرسرعت را به سطح جدیدی رساندند.

چین سریع‌ترین شبکه اینترنتی جهان را راه‌اندازی می‌کند

چین توسعه پیشرفته‌ترین شبکه اینترنتی جهان را آغاز کرده است. این شبکه با ارائه سرعت‌هایی چندین برابر سریع‌تر از شبکه‌های موجود، انقلابی در تجارت، فناوری و امنیت ایجاد خواهدکرد. این شبکه که به گفته شرکت تولیدکننده فناوری چینی، هواوی، توانایی انتقال ۱.۲ ترابیت (یا ۱,۲۰۰ گیگابیت) در ثانیه را دارد، می‌تواند در عرض تنها یک ثانیه، داده‌ای معادل ۱۵۰ فیلم را انتقال دهد.

در حالی که این سرعت‌ها هنوز در حد تئوری هستند و بعید است در آینده نزدیک به خانه‌های مصرف‌کنندگان برسند، توسعه یک سرویس اینترنتی قوی‌تر و سریع‌تر پیامدهای قابل توجهی برای بخش‌های مختلف از جمله بهبود عملیات تجاری، انتقال سریع‌تر اطلاعات، مزیت در معاملات سهام و ملاحظات مربوط به امنیت ملی دارد.

مقاله مرتبط: علت کند شدن اینترنت گوشی سامسونگ

رکورد سرعت اینترنت در جهارن برای چه کشوری است؟

طبق گزارش شاخص جهانی تست سرعت، میانگین سرعت اینترنت در جهان از مارس ۲۰۲۳،  ۹۸.۲2 مگابیت بر ثانیه است. بر اساس نتایج بدست­آمده، کشورهایی که از سریع ترین سرعت اینترنت برخوردارند به شرح زیر هستند:

۱۰ کشور برتر با سریع ترین سرعت اینترنت همراه (مگابیت بر ثانیه) – (۲۰۲۱):

  • امارات متحده عربی – ۲۳۸.۰۶
  • کره جنوبی – ۲۰۲.۶۱
  • نروژ – ۱۷۷.۷۲
  • قطر – ۱۷۲.۱۸
  • چین – ۱۶۵.۳۸
  • کویت – ۱۵۷.۱۸
  • عربستان سعودی – ۱۵۵.۹۷
  • قبرس – ۱۴۴.۶۴
  • بلغارستان – ۱۴۲.۲۷
  • سوئیس – ۱۳۵.۷۰
خرید اینترنت ADSL

۱۰ کشور برتر با سریع ترین سرعت اینترنت پهن باند (مگابیت بر ثانیه) – (۲۰۲۱):

  • موناکو – ۲۶۱.۸۲
  • سنگاپور – ۲۵۵.۸۳
  • هنگ کنگ (چین) – ۲۵۴.۷۰
  • رومانی – ۲۳۲.۱۷
  • سوئیس – ۲۲۹.۹۶
  • دانمارک – ۲۲۷.۹۱
  • تایلند – ۲۲۵.۱۷
  • شیلی – ۲۱۷.۶۰
  • فرانسه – ۲۱۴.۰۴
  • کره جنوبی – ۲۱۲.۵۷
وصل شدن به اینترنت ناسا

سخن پایانی

فناوری ارتباطات فضایی عمیق ناسا جزء جدایی‌ناپذیر اکتشافات فضایی است و به ناسا این امکان را می‌دهد تا با فضاپیماهایی که میلیون‌ها مایل دورتر هستند، ارتباط برقرار کند. ناسا از طریق شبکه فضایی عمیق (Deep Space Network) و دیگر فناوری‌های پیشرفته ارتباطی، قادر است داده‌های علمی ارزشمندی را دریافت کند و فرامین لازم را به فضاپیماها ارسال نماید. این امر به پیشبرد درک ما از جهان هستی کمک شایانی می‌کند. با ادامه تلاش‌های ناسا برای گسترش مرزهای کاوش فضایی، احتمالا در سال­های پیش رو شاهد افزایش سرعت اینترنت ناسا و پیشرفت در شبکه­های ارتباطی این سازمان خواهیم بود.

خرید اینترنت گیمینگ

ماهان نت و سرعت باورنکردنی اینترنت

امروزه اینترنت تاثیر عمیقی بر زندگی انسان­ها دارد و اتصال راحت و سریع به آن می­تواند شرایط آسان­تری را برای انجام امور روزمره در اختیار انسان قراردهد.

ماهان نت؛ ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایران، با بیش از دو دهه تجربه است. محصولات پرطرفدار ماهان نت همانند  td lte ،  و سایر راهکارهای سازمانی و خرید اینترنت adsl  هستند. با خرید این سرویس‌ها می­توانید بهترین خدمات اینترنتی را با بالاتری سرعت تجربه کنید!

در انتهای مقاله سرعت اینترنت ناسا هستیم؛ برای خرید، مشاوره و یا پشتیبانی صفحه اینستاگرام ماهان نت، شماره تماس ۱۵۱۴ و اکانت رسمی ماهان نت در لینکدین در دسترس شماست.

سوالات متداول

آیا می­توان به اینترنت ناسا متصل شد؟

خیر، در اموزش وصل شدن به اینترنت ناسا باید گفت که امکان اتصال مستقیم به اینترنت ناسا وجود ندارد. اتصالات اینترنتی ناسا شبیه به اینترنت معمول خانگی نیست؛ اینترنت رایگان ناسا وجود ندارد ناسا از یک شبکه اختصاصی و تخصصی برای ارتباطات داخلی و ارتباط با ایستگاه فضایی استفاده میکند.

معایب اینترنت ماهوا­ره­ای چیست؟

به دلیل نبودن زیرساخت­های کاملا مناسب در اینترنت ماهواره­ای این نوع اینترنت معایبی دارد. از جمله معایب آن میتوان به تاثیرپذیری از وضعبت جوی، ناسازگاری با وی­پی­ان ها و ضعف در ارسال سیگنال اشاره کرد.