آستانه مصرف منصفانه (FUP) چیست؟

با غیر حجمی شدن سرویس‌های اینترنت حتماً اصطلاح آستانه مصرف منصفانه را بسیار شنیده‌اید.

سرویس‌های غیرحجمی اینترنت پرسرعت +۲ADSL و اینترنت نامحدود ماهان‌نت، با رعایت آستانه مصرف منصفانه (FUP) به کاربران عرضه می‌شوند. آستانه مصرف منصفانه در واقع به حداکثر میزان تبادل ترافیک مجاز (شامل ارسال و دریافت ترافیک) در یک ماه گفته می‌شود. بر این اساس، کاربران می توانند به اندازه‌ نیمی از حجم سرویس را برای ترافیک بین‌الملل و کل حجم سرویس را برای ترافیک داخلی استفاده کنند. گفتنی است این عزیزان می‌توانند از ترافیک بین‌الملل و داخلی، به‌صورت ترکیبی نیز استفاده کنند. مهم ترین ویژگی سرویس هایی که دارای آستانه مصرف منصفانه هستند این است که بعد از اتمام حجم ترافیک خریداری شده، اینترنت مشترک قطع نمی شود بلکه از سرعت اینترنت کاسته می شود.

برای اطلاع از وبسایت‌های داخلی که ترافیک آن‌ها برای مشترکان ماهان‌نت به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود به صفحه «ترافیک داخلی» مراجعه بفرمایید.

پس از رسیدن به آستانه مصرف منصفانه، سرعت سرویس‌ به حد قانونی که در مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات درج شده است، محدود می‌شود. اما مشترکان همچنان می‌توانند با خرید حجم ترافیک دلخواه، به سرعت اصلی سرویس خود بازگردند.

سرویس‌های ADSL ماهان‌نت تا سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه عرضه می شوند که برای مشاهده لیست سرعت‌ها و تعرفه‌ها می‌توانید به صفحه تعرفه‌ سرویس‌های غیرحجمی ماهان‌نت مراجعه فرمایید.

درصورتی‌که به استفاده از سرویس‌های غیرحجمی علاقه‌مند نبودید، به شما اینترنت TD-LTE ماهان‌نت را با سرعت بالاتر پیشنهاد می‌کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آستانه مصرف منصفانه، اینترنت غیر حجمی ADSL2+ و اینترنت TD-LTE ماهان نت ، با شماره تلفن ۱۵۱۴ تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 نظر)