چطور سرعت اینترنت را در منزل بررسی کنید؟

اگر سرعت اینترنت شما پایین است، بهتر است از انتظار دست بردارید و به فکر راه چاره‌ای باشید. بررسی و تست سرعت اینترنت تنها چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد، اما به شما کمک می‌کند تا مشکل را بشناسید و دنبال راه‌حلی باشید.

بررسی تست سرعت اینترنت کار بسیار ساده‌ای است. شما به هیچ نرم‌افزار مجزایی نیاز ندارید، تنها چیزی که لازم دارید یک کامپیوتر (یا موبایل، تبلت و  لپ‌تاپ)  با یک مرورگر است. اما چند مورد دیگر نیز هست که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اطلاعات دقیق‌تری درمورد اتصال اینترنت خود دست پیدا کنید. ماهان‌نت در این مطلب تمام کارهایی که برای تست سرعت اینترنت در منزل نیاز دارید را توضیح داده است.

اما اگر بارها سرعت اینترنت را بررسی کرده اید و همیشه از آن ناراضی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از سرویسی با بیشترین سرعت اینترنت در دنیا استفاده کنید که همانطور که نام آن احتمالاً به گوشتان خورده، TD-LTE نام دارد. این سرویس نه تنها از قیمت پایینی برخوردار است، بلکه بیشترین سرعت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونه سرعت اینترنت را بفهمیم ؟

هر دوی این موارد باعث اختلال در سرعت اینترنت می‌شود و speedtest  به طور دقیق انجام نمی‌شود. در صورتی که ترافیک اصلی اینترنتی که دریافت و ارسال می‌کنید برای سنجش سرعت باشد، در تخمین سرعت دقت بیشتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که هر یک از این پروژه‌ها باندلی در حدود 100 مگابایت را دانلود می‌کند تا سرعت اینترنت شما را آزمایش کند. بنابراین حجم مدیریت اینترنت شما 100 مگابایت کاهش می‌یابد و متعاقبا، بیش از یک بار اسپيد تست اینترنت باعث پایان کار می‌شود. بهترین اینترنت برای مصارف خانگی و سازمانی اینترنتی است که سرعت بالایی داشته باشد و ترافیک بالای شبکه باعث اختلال سرعت آن نشود و قطعی نداشته باشد. پیشنهاد ما اینترنت شرکتی ماهان نت است.

سرعت نت

تست سرعت اینترنت من با PCMag

برنامه PCMag Speed Test یکی از دستگاه‌های تست سرعت اینترنت است که می‌توانید هر زمان که حتی در حالت قابل حمل از آن استفاده کنید. سایت PCMag جزو بهترین سایت تست سرعت اینترنت  در کشورهای مختلف از طریق اطلاعات به دست آمده از این برنامه تعیین می‌کند. هر زمان که شد می توانید به وب سایت آن بروید و با نشان دهنده سرعت اینترنت ، سرعت اینترنت adslتست کنید. (برای بهترین نتایج، VPN خود را خاموش کنید و هر چیزی را که در حال پخش است متوقف کنید)

اندازه گیری سرعت اینترنت

بهترین سایت تست سرعت اینترنت Ookla

سایت معروف Ookla Speedtest نیز زمان لازم را برای جابجایی اطلاعات بین رایانه شخصی شما و سرور در یک منطقه دیگر با توجه به ارتباط ISP محله شما محاسبه می کند.

نقاط قوت سرعت سنج وای فای Ookla

مزیت اصلی استفاده از Speedtest.net این است که می‌توانید یک رکورد در آنجا ایجاد کنید. با کمک این رکورد می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید سروری را برای آزمایش انتخاب کنید و آن را به عنوان سرور مناسب خود اختصاص دهید. بنابراین، هر بار که از این سایت بازدید می‌کنید، از یک سرور مشابه استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید به آزمایش‌های سرعت اینترنت خود برسید و متوجه شوید که اینترنت شما در طولانی مدت چگونه تغییر کرده است. این مؤلفه زمانی ارزشمند است که اینترنت را با سرعت متوالی نسبت به قبل خریداری کرده باشید. در حال حاضر باید متوجه شوید که واقعاً چگونه از قبل متفاوت است.

مقاله مرتبط: اینترنت 5g چیست؟

تست سرعت اینترنت من با Speedtest

سایت Speedtest بدون ثبت رکورد قابل استفاده است. می‌توانید از برنامه‌های آن در تلفن‌های اندروید و آیفون برای کنترل سرعت اینترنت استفاده کنید. این سایت دارای قابلیت‌های منحصر به فردی برای ویندوز، مکینتاش و گوگل کروم است. حتی یک اجرای استثنایی برای تلویزیون اپل دارد. این ابزار منطقه جغرافیایی شما را تشخیص می‌دهد و ابزار شما را به سرور Speedtest نزدیک می‌کند. شما باید به سادگی روی Go کلیک کنید. کل دوره نمایش سرعت اینترنت کمتر از یک لحظه طول می‌کشد و می‌توانید تست را به طور مداوم مشاهده کنید.

مزایای استفاده از بهترین سایت تست سرعت اینترنت

پس از انجام تست سرعت، سرعت دانلود و انتقال اینترنت خود را بر حسب مگابیت در ثانیه(Mbps) خواهید دید. با انتخاب در صفحه، می‌توانید این داده‌ها را در سازمان‌های بین فردی به اشتراک بگذارید. همچنین یک نماد زنجیره‌ای وجود دارد که می‌توانید برای دریافت اتصال تست سرعت روی آن ضربه بزنید و از آن در هر مکانی استفاده کنید. به عنوان مثال، به عنوان یک عکس یا اتصال به وب یا در هر صورت، اضافه کردن کد آن به یک صفحه از آن استفاده کنید.

نشان دهنده سرعت اینترنت

آماده تست سرعت اینترنت شوید

برای این‌که به بهترین نتیجه دست پیدا کنید، بهتر است در صورت امکان از اتصال سیم‌دار استفاده کنید (یعنی مودم را با کابل به سیستم خود متصل کنید)؛ در این صورت دیگر درخصوص تداخل‌ها و نوساناتی که موقع استفاده از وای‌فای رخ می‌دهد نگرانی نخواهید داشت. اگر تعداد دستگاه‌هایی که با سیم به شبکه وصل هستند زیاد است، با استفاده از اتصال مستقیم مودم به کامپیوتر سایر اتصال‌ها روی نمایش سرعت اینترنت بی‌تاثیر خواهند بود.

اما اگر برای اتصال به اینترنت مجبور هستید از وای‌فای استفاده کنید (برای مثال از تبلت، مک بوک و لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌کنید که خروجی اترنت ندارند)، سعی کنید دستگاه‌هایی مثل مایکرویو را خاموش کنید و سایر دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند را قطع کنید و چیزهایی که موجب تداخل می‌شوند را کاهش دهید.

روتر را با فاصله از سایر وسایل الکترونیکی مثل تلفن‌های بی‌سیم قرار دهید و برای چند دقیقه هر دستگاهی که به وای‌فای متصل است را خاموش کنید؛ مثلاً در لحظه تست سرعت اینترنت، دانلودهای گیگابایتی خود را متوقف کنید.

سپس Task Manager را باز کنید (با انتخاب همزمان کلیدهای Ctrl + Alt + Delete) و ببینید کامپیوتر شما در پس زمینه مشغول آپدیت نرم‌افزاری نباشد.

همه نرم‌افزارها و پنجره‌های باز را ببندید. اگرچه با این روش‌ها استفاده از پهنای ب اند شما به صفر نمی‌رسد، اما به صفر نزدیک می‌شود. اگر هم سیستم اجرایی شما در حال دانلود به روزرسانی‌ها هست، چاره‌ای جز این‌که صبر کنید و تست سرعت اینترنت را به بعد موکول کنید ندارید.

در آخر هم اگر هر مشکلی با اتصال کامپیوتر خود داشته باشید، بهتر است مودم را از برق بکشید و خاموش کنید، سپس بعد از چند دقیقه آن را روشن کنید و دوباره استفاده کنید.

اتصال سیستم را بررسی کنید

بهترین وبسایت برای بررسی سرعت اینترنت، سایت speedtest.net است و تنها چیزی که برای آن نیاز دارید اینترنت است که Adobe Flash را روی سیستم خود داشته باشید. اگر فلش ندارید و نمی خواهید نصب کنید هم سایت‌های زیادی هستند که برای نمونه می‌توانیم به speedtest.ir اشاره کنیم.

بعد از باز شدن سایت، روی دکمه سبز رنگ Begin Test کلیک نمایید تا سرعت دانلود و آپلود شما محاسبه شود. بسته به سرعت اینترنت شما ممکن است این محاسبه از چند ثانیه تا چند دقیقه زمان ببرد. اگر می‌خواهید بهترین اینترنت و بالاترین سرعت اینترنت را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنم مقاله پهنای باند اختصاصی چیست را بخوانید

سرعت اینترنت من

مشکلات را رفع کنید

اگر دیدید سرعت اینترنت شما مناسب است، اما سرعت باز شدن صفحات در مرورگرتان پایین آمده و یا واقعاً هر فایلی را با سرعت پایین دانلود می‌کنید، ممکن است تجهیزات شما با مشکل مواجه شده باشند. در صورت بروز این مشکلات می‌توانید با پشتیبانی ماهان‌نت  ۰۲۱۸۷۲۷۷ یا شماره کشوری ۱۵۱۴ تماس حاصل نمایید. تلاش کارشناسان ماهان‌نت همواره بر این بوده تا تجارب خود را بی‌دریغ در اختیار کاربران عزیز قرار دهند.

منبع: pcworld

پرسرعت ترین اینترنت را از ماهان نت بخواهید

ماهان نت ارائه دهنده پرسرعت ترین اینترنت ایران سرعتی معادل حداقل 40 مگ بر ثانیه دارد که به 80 مگ بر ثانیه هم می‌رسد. ماهان نت با تجربه 20 سال خدمات رسانی در حوزه اینترنت های خانگی و سازمانی بهترین سرعت و کیفیت و پشتیبانی را به کاربران خود عرضه میکند. برای دریافت آخرین اخبار دنیای اینترنت و اطلاع از تخفیفات و جشنواره‌های ما به پیج ایستاگرام ماهان نت سر بزنید.

سوالات متداول بهترین سایت تست سرعت اینترنت

چرا گاها در انجام تست سرعت اینترنت تضاد به‌وجود می‌آید؟

این تست سرعت اینترنت را با زدن یک بار دیگر روی دکمه Go انجام دهید. در هر تست، سرعت اینترنت تضادهای جزئی را در تضاد با تست‌های مختلف نشان می‌دهد که به دلیل اشغال بودن شبکه اینترنت در آن زمان خاص ایجاد می‌شود.

مزایای سرعت سنج Speedtest چیست و پگونه از آن استفاده کنیم؟

Speedtest به شما این امکان را می‌دهد که سرعت اینترنت خود را با سرعت اینترنت معمولی روی کره زمین مقایسه کنید. با فرض اینکه از بیش از یک ارتباط اینترنتی استفاده کرده اید (مثلاً از مودمی استفاده می‌کنید که با سیم کارت کار می‌کند و یک بار در خارج از خانه و در داخل خانه تست را مجدداً تکرار کرده‌اید) یا از طرف دیگر با فرض اینکه ارتباط برقرار کرده اید. با بیش از یک سرور، روی گزینه Channel کلیک کنید. روی Results کلیک کنید تا انتخاب کنید کدام سرورها  را محک بزنید.

چگونه با Speedtest باید مقایسه سرعت انجام دهیم؟

برای مقایسه سرعت اینترنت خود و کشورهای مختلف روی کره زمین، به قسمت Speedtest Worldwide Record بروید که سرعت اینترنت قابل حمل و ثابت معمولی را در مناطق مختلف کره زمین نشان می‌دهد. تعداد زیادی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نوعی Speedtest را روی سرورهای خود اجرا می‌کنند تا سرعت اینترنت مشتریان خود را آزمایش کنند.  تست اینترنت سرعت که این سازمان‌ها انجام می‌دهند به بخشی از اطلاعات Speedtest تبدیل می‌شوند که برای محاسبه فایل جهانی و موارد مختلف استفاده می‌شود.

0/5 (0 نظر)