همه چیز درباره وای‌فای عمومی

آیا شما هم در فرودگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌ها، به اینترنت پرسرعت عمومی متصل می‌شوید؟ آیا از شرایط استفاده از آن اطلاع دارید؟

تازگی موسسه‌‌ای در انگلستان به نام Purple، مطالعه‌ای روی وای فای عمومی انجام داده است. به این منظور تعدادی از افراد را پیش از این‌که از وای فای عمومی استفاده کنند، مورد بررسی قرار داده است. نتایج این پژوهش کمی نگران کننده بود، به‌همین دلیل ماهان‌نت با انتشار این مطلب تصمیم دارد آگاهی مردم را از شرایط وای فای عمومی بالاتر ببرد.

پژوهش انجام شده توسط موسسه پرپل نشان می‌دهد کاربرانی که به شبکه عمومی وای فای متصل می‌شوند، از مفاد آن هیچ اطلاعی ندارند. در این گزارش آمده افرادی که به هات اسپات عمومی متصل می‌شوند، با مواردی چون پاکسازی پارک از زباله، تمیز کردن صسرویس‌های بهداشتی در رویدادها و جشنواره‌های مختلف و غیره موافقت کرده‌اند. این موسسه اعلام کرده که حدود ۲۲هزار نفر در این پژوهش شرکت کردند، و تمام آن‌ها بدون مطالعه مفاد هات اسپات، کزینه قبول دارم را انتخاب کرده‌اند. اگرچه این موسسه از حق قانونی شرکت‌ها نسبت به تعیین این مفاد مطمئن نیست، اما پژوهش آن‌ها نشان می‌دهد که مردم بدون توجه به عواقب کار خود، تنها می‌خواهند به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند».

همه چیز درباره وای‌فای عمومی

همه چیز درباره وای‌فای عمومی

مردم باید پیش از این‌که در یک شبکه وای فای ثبت نام کنند، شرایط آن را مطالعه کنند.  یک کاربر باید بداند با چه چیزی موافقت می کند و چه بخش از داده‌های آن‌ها به اشتراک قرار خواهد گرفت. طی نتایج این پژوهش حتی یک درصد از مردم هم برای دریافت وای فای با مطالعه شرایط و ضوابط، گزینه قبول دارم را انتخاب نمی‌کنند.

درنتیجه یا شرکت‌های باید برای هرکاربر شرایط خود را شرح بدهند و یا این‌که کاربران با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنند.

 

0/5 (0 نظر)