حمید همتی، رئیس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی اعلام کرد که طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۴۰% از وب‌سایت‌ها و پرتال‌های دولتی باگ امنیتی دارند. این خطر به قدری جدی است که حتی هکرهای تازه‌کار و ناوارد هم به‌سادگی می‌توانند به این سایت‌ها نفوذ کنند.

حمید همتی اعلام کرد که کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی، محتوا، برنامه‌نویسی و کدنویسی وبسایت‌های فارسی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این موسسه ارزیابی برنامه‌نویسی سایت‌های دولتی را نیز انجام می‌دهد تا مشکلات سایت‌ها را به دستگاه‌ها اعلام نماید. همتی همچنین گفت سایت‌های بسیاری هستند که از لحاظ محتوا عملکرد ضعیفی دارند و چندین ماه به‌روزرسانی نشده‌اند.

از مشکلات هک شدن وب سایت‌های دولتی، درز اطلاعات دستگاه‌ها است. درنتیجه ارزیابی کانون توسعه‌دهندگان به‌صورت محرمانه به‌ آن دستگاه‌ها اعلام می‌شود تا مشکلات امنیتی را رفع کنند.

حمید همتی همچنین به راه‌اندازی قرارگاه پدافند سایبری در ایران اشاره کرد و از عملکرد مثبت و موثر این قرارگاه در حوزه ارزیابی امنیت اطلاعات فضای وب فارسی، اظهار امیدواری نمود.

رئیس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی درخصوص محتوای وب سایت‌ها تصریح کرد که محتوای فارسی در وب، رو به پیشرفت بوده و باید از کپی بیش از اندازه مطالب جلوگیری کنیم تا شاهد سهم موثری از محتوای فارسی در فضای وب باشیم.

0/5 (0 نظر)