درگاه پایش جامعه اطلاعاتی برمبنای نتایج  حاصل از مصرف آنلاین محتوا اعلام کرد که ۲۲درصد از کاربران اینترنت ایرانی، به مطالعه روزنامه، مجله و کتاب‌های الکترونیک یا اصطلاحا E-Book به صورت آنلاین می‌پردازند. این آمار بر اساس نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده از ICT انجام شده است.

طبق آمار صورت گرفته از ۵۷٫۴ درصد ایرانی که به کامپیوتر دسترسی دارند، ۵۵٫۵ درصد از آن‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که از سال ۹۲ تاکنون نیز به تعداد کاربران اینترنت تا ۱۵ درصد افزوده شده است. همچنین دسترسی خانواده‌های ایرانی به رایانه تا ۲۵ درصد نیز افزایش داشته است. همچنین برآوردها نشان می‌دهد که شمار کاربران اینترنت در کشور رشد ۵۱ درصدی داشته است که میزان دسترسی آن‌ها در ۲ سال گذشته، رشد ۴۶ درصدی داشته است.

اما خبر جالب اینجاست که طبق طبق بررسی‌های صورت گرفته از مصرف آنلاین محتوا، ۲۲ درصد از کاربرای که بالای ۶ سال سن دارند، در اینترنت به مطالعه روزنامه، کتاب و مقالات می پردازند. اما ۵۹ درصد از کاربرانی که بالای ۶ سال سن دارند، از اینترنت به منظور دانلود یا گوش دادن به موسیقی، دانلود یا تماشای آنلاین فیلم و بازی آنلاین می‌پردازند.

گفتنی است براساس اهداف اقتصاد مقاومتی، میزان تولید محتوا باید تا سال ۱۴۰۰ تا ۱۰برابر وضعیت فعلی شود. این در صورتی است که تاکنون میزان تولید محتوا توسط کاربران ایرانی تنها ۸ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

0/5 (0 نظر)