به گزارش ماهانت نت،نسل جدیدی از کارت‌های اعتباری در حال ظهور است، که نگرانی‌های امنیتی و خطر سرقت از حساب‌های کاربران از طریق کارت را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. در کارت‌های جدید، برخلاف نمونه‌های فعلی و رایج، خبری از کد ثابت سه رقمی نیست؛ بلکه یک نمایشگر دیجیتالی جایگزین آن شده است که به طور خودکار در هر ساعت و به صورت تصادفی، یک شناسه سه رقمی جدید ایجاد می‌کند و نمایش می‌دهد. توان موردنیاز صفحه نمایشگر نیز توسط یک باتری لیتیومی نازک با طول عمر سه سال تامین می‌شود.

این فناوری توسط موسسه Oberthur Technologies ابداع شده و شهروندان فرانسوی نخستین کاربرانی هستند که قرار است تا پایان سال جاری میلادی، کارت‌های اعتباری جدید در اختیارشان قرار گیرد. این شرکت در حال رایزنی با بانک‌های اروپایی برای استفاده از این کارت‌های جدید است.

دو بانک فرانسوی Societe Generale و Groupe BPCE در حال زمینه سازی برای عرضه عمومی کارت‌های اعتباری جدید هستند. همچنین مکزیک و لهستان نیز اقدام به توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این کارت‌های اعتباری جدید، کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان Financial Fraud Action در انگلیس، در سال ۲۰۱۵ تنها در این کشور در مجموع بیش از ۷۵۵ میلیون پوند کلاهبرداری از طریق کارت‌های اعتباری انجام شده و افزون بر ۲۰ هزار نفر از شهروندان انگلیسی قربانی این نوع کلاهبرداری شده‌اند.

0/5 (0 نظر)