به گزارش ماهان نت، گزارش جدید زنیث (Zenith) حکایت از این دارد که تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۵ درصد از ترافیک اینترنت توسط گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مصرف خواهد شد.

دستاورد انقلاب گوشی‌های هوشمند گسترش استفاده از گجت‌های دیجیتال است که هر روز شاهد افزایش تعداد کاربرانی هستیم که از این گجت‌ها استفاده می‌کنند. هر روز شاهد بروزرسانی انواع گجت‌های موبایل برای بهبود و تسهیل استفاده از محتوا در سطح وب هستیم، بطوری که این روزها سرویس‌های تحت وب نیز حول گجت‌های موبایل بیش از پیش گسترش پیدا کرده‌اتد. در کنار بهبود کیفیت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، قیمت این محصولات نیز روند کاهشی داشته و میانگین قیمت گجت‌های موبایل روز به روز کاهش پیدا می‌کند. همه‌ی این عوامل باعث شده تا بنابرگزارش Zenith، بیش از ۷۵ درصد از ترافیک وب تا سال ۲۰۱۷ متعلق به گجت‌های موبایل باشید.

برای درک رشد استفاده از ترافیک وب توسط گجت‌های موایل بهتر است نگاهی به آمار سال‌های گذشته داشته باشیم. در سال ۲۰۱۲ تنها ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت توسط گجت‌های موبایل نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، حال آنکه پیش‌بینی می‌شود این میزان مصرف در فاصله پنج سال یعنی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۷۵ درصد افزایش پیدا کند. داده‌های آماری حکایت از این دارند که در سال ۲۰۱۶ قریب به ۶۸ درصد از ترافیک اینترنت توسط گجت‌های موبایل مورد استفاده قرار گرفته است. براساس برآوردهای صورت گرفته انتظار می‌رود میزان استفاده از ترافیک اینترنت توسط گجت‌های موبایل تا سال ۲۰۱۸ به بیش از ۷۹ درصد افزایش پیدا کند.

تغییرات در میزان استفاده از دستگاه‌های موبایل برای بکارگیری سرویس‌های اینترنتی نقش پررنگی در تبلیغات آنلاین دارد. Zenith آمار خود در رابطه با تغییرات در این حوزه را نیز ارائه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط زنیث، قریب به ۶۰ درصد از درآمد جهانی اینترنت در سال ۲۰۱۸ برگرفته از تمرکز کمپانی‌ها روی گجت‌های موبایل خواهد بود. ۶۰ درصد از ظرفیت تبلیغات در فضای آنلاین به معنای بازاری ۱۳۴ میلیارد دلاری است که آن را بزرگ‌تر از بازار تبلیغات آفلاین یعنی بیلبوردهای تبلیغاتی، مجلات، روزنامه‌ها و فیلم‌های سینمایی می‌کند.

منبع: زومیت

0/5 (0 نظر)