نحوه سرچ دقیق درگوگل چگونه است؟آیا جستجوی مطلبی در اینترنت به آموزش نیاز دارد؟ بهترین روش برای سرچ حرفه ای در گوگلچه روشی ست؟ برای دانستن نکته‌های یک سرچ حرفه ای در گوگل با شرکت خدمات اینترنتی ماهان نت همراه شوید. در این مقاله با مبحث آموزش سرچ در گوگل در خدمت شما هستیم تا بتوانید بهتر و کاملتر به جواب سوال‌هایتان در این دهکده جهانی برسید.

از دستورات آشپزی گرفته تا اطلاعات دقیق یک بیماری و هرچیزی که شما به آن فکر خواهید کرد را می‌توانیم درگوگل سرچ کنیم، از کی نمی‌دانیم اما در حال حاضر گوگل و دیگر جستجوگرهای موجود در فضای مجازی به جز جدایی ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده‌اند. هر سوالی در روز برای ما پیش آید قبل از هر چیز به دنبال جواب آن درگوگل خواهیم گشت. اگر می‌خواهید در کار خود بی‌نظیر باشید لازم است تا ترفندهای جستجو درگوگل را بدانید، با ما در آموزش سرچ در گوگل همراه شوید.

بسیار پیش خواهد آمد که در طول روز چندین بار به دلایل مختلف با استفاده از گوگل کروم کلمه یا عبارتی را درگوگل سرچ كنيم.search درست یک کلمه یا عبارت در یافتن یک نتیجه درست به ما کمک خواهد کرد اما نحوه سرچ پیشرفته در گوگل کروم یا دیگر جستجوگرها چگونه است؟ بله درست است، جستجوی پیشرفته یک مطلب در اینترنت ترفند‌ها و نکاتی دارد که اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید به آنها پی‌خواهید برد.

آموزش سرچ در گوگل

چرا به آموزش روش صحیح جستجو درگوگل نیاز داریم؟

اگر شما یک محتوا نویس اینترنت هستید یا به هر دلیل دیگر برای سندیت بخشیدن به نوشته‌های خود نیاز به کسب اطلاعات از اینترنت دارید لازم است تا با آموزش سرچ و جستجوی پیشرفته اطلاعات دقیقتر و معتبرتری را از بستر مجازی پیدا کنید. در بعضی مواقع ممکن است با کارها و سفارش‌هایی برخورد کنید که در حیطه تجربیات و تخصص شما نباشد. در این موقعیت مجبورید که داده‌های دقیق و معتبری را به اسم منبع پیدا کنید و از آنها در نوشته خود استفاده کنید. البته صحت این مطالب بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید به هر صحبتی در اینترنت نمی‌توان اطمینان کرد.

ترفندهای سرچ در گوگل کروم یا هر موتور جستجوگر دیگر به یک محتوانویس اینترنت کمک می‌کند تا مطالب معتبرتر و مستندتری برای تولید محتوای خود پیدا کند و همچنین در فرایند و روش های جستجو درگوگل سریعتر عمل کند. در کنار دو مورد قبل خواهد توانست کیفیت بالاتری در کار خود ارائه دهد.

تا اینجا فهمیدیم چرا سرچ حرفه ای در گوگل برای یک تولیدگر محتوا لازم و ضروری است. اما بهترین روش جستجو درگوگل چیست؟ در ادامه مبحث سرچ حرفه ای در گوگل به بیان آنها خواهیم پرداخت.

اما باید بدانیم برای سرچ راحت تر و بهینه تر در گوگل باید اینترنتی پرسرعت داشته باشیم چه بسا آن اینترنت مقرون به صرفه و مطابق خواسته های کاری ما باشد.

پیشنهاد من به شما اینترنت وایرلس ماهان نت است.

نحوه جستجوی صحیح در اینترنت

از زمان پیدایش اینترنت موتورهای جستجوی زیادی به بازار عرضه شد اما بی‌شک قدرتمندترین و باهوش‌ترین موتور جستجوگر گوگل است. همانطور که انتخاب اول شما برای سرچ یک کلمه یا عبارت گوگل خواهد بود، برای دیگران نیز همانگونه است، چرا که درگوگل مطالب راحت و وسیعتر عرضه شده‌اند.

گوگل می‌تواند صفحه‌های وب را با سرعت باور نکردنی بررسی کرده و آن‌هایی که به سرچ شما مربوط می‌شوند را طبقه‌بندی کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سرچ حرفه ای در گوگل قدرت و انعطاف‌پذیری در آن است. همین ویژگی سبب می‌شود تا شما در هنگام search یک مطلب یا کلمه درگوگل تنظیمات مختلفی در اختیار داشته باشید.

مقاله مرتبط: گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد

ترفندهای جستجو در گوگل

در مطالب قبلی به بعضی از موارد و ترفندهای جستجوی گوگل اشاره کردیم اما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم بهترین روش برای سرچ حرفه ای در گوگل چه روشی ست؟ به منظور یاد آوری مطالبی که در قبل گفته شد، آنها را برایتان مرور می‌کنیم.

  • استفاده از علامت کوتیشن در جستجوی گوگل
  • استفاده از علامت ستاره در عوض کلمه‌هایی که نمی‌دانیم
  • جستجوی مطالب در محتوای یک سایت
  • استفاده از عبارت filetype برای جستجوی مطالب خاص و سرچ حرفه ای در گوگل
  • استفاده از صفحات ایندکس شده درگوگل برای مشاهده مطالب حذف شده
  • روش و نحوه صحیح سرچ درگوگل که از کل به جز رفتن است.
  • نوشتن تاریخ های مورد نظر و گذاشتن “..”بین آنها برای جستجوی در یک بازه زمانی خاص

آموزش سرچ در گوگل؛ ابزارهای جستجو درگوگل

قسمتی از ترفندهای جستجوی اینترنتی درگوگل یا دیگر عملگرهای عرضه شده به بازار، به ابزارهای خاص آن موتور جستجوگر بستگی دارد. در بین تمام موتورهای جستجوگر گوگل قدرتمندترین و باهوش‌ترین آنهاست. برای این اپراتور داده‌های مجازی ابزارهای حرفه‌ای وجود دارد که توسط آنها سرچ حرفه ای در گوگل آسانتر و حرفه‌ای‌تر صورت می‌پذیرد. اجازه دهید در ادامه مبحث آموزش سرچ در گوگل به بیان و توضیح چند ابزار در این زمینه بپردازیم.

  • ماشین حساب گوگل
  • ابزاری برای محاسبات هندسی
  • تبدیل واحدها و نرخ ارزها
  • بررسی آب و هوا

تایمر درگوگل

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بشر شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی است و اینترنت پرسرعت adsl به انتقال اطلاعات کمک شایانی می‌کند. همین موضوع باعث شده است که با حجم بسیار بالایی از اطلاعات رو به رو شویم. روش‌های متعددی برای جستجو در گوگل، این مشهورترین موتور جستجوی دنیا وجود دارد، که استفاده از آن‌ها می‌تواند یافتن مطلب موردنظر را آسان‌تر کند. تنها با سپری کردن دقایقی می‌توانید از جدیدترین اخبار باخبر شوید، دستور پخت غذایی را به دست آورید یا در مورد جدیدترین تئوری‌های فیزیک مطالعه کنید.
با این وجود گاهی اوقات حجم بالای مطالب و روش‌های نادرست جستجو، باعث می‌شود یافتن آنچه می‌خواهیم برایمان دشوار شود. به همین منظور قصد داریم ۱۰ روش جستجو در گوگل را به شما بیاموزیم که یافتن مطالب موردنظرتان را ساده‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

روش های جستجو در گوگل

استفاده از نشانه “|” یا عبارت “or”

گاهی اوقات جزییات موضوعی که می‌خواهیم در مورد آن جستجو کنیم، ناقص بوده یا  آن‌ها را به یاد نمی‌آوریم، اما این موضوع چندان هم دردسرساز نیست. کافی است که تعدادی از مدل‌های مختلف از آنچه در نظر داریم را قرار داده و با نشانه “|” آن‌ها را از یکدیگر جدا کنیم. البته به‌جای این نشانه می‌توانید از عبارت “or” استفاده کنید. با انجام این روش مشاهده خواهید کرد که نتایج جستجوی گوگل به آنچه در نظر دارید نزدیک‌تر خواهد بود.

جستجو با استفاده از مترادف‌ها

نکته‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد استفاده از مترادف‌ها برای جستجو در اینترنت است. در صورتی که جستجوی شما به زبان انگلیسی باشد باید بدانید که این زبان دارای کلماتی با مترادف‌های بسیار بوده و همین امر می‌تواند در جستجو به شما کمک بسیاری کند.

اگر می‌خواهید وب‌سایت‌هایی را بیابید که در زمینه‌ موردنظرتان فعالیت می‌کنند سرچ حرفه ای در گوگل داشته باشید؛ کافی است در جستجوی خود از نشانه “~” استفاده کنید. برای مثال اگر جستجوی شما به این حالت باشد “healthy ~food” در نتایج مشاهده خواهید کرد که محتوایی شامل تغذیه سالم و دستورالعمل‌های تهیه غذا به نمایش درآمده است.

جستجو در درون وب‌سایت‌ها

حتما برایتان اتفاق افتاده که مقاله جالبی را در یک وب‌سایت بخوانید و بخواهید محتوایی مرتبط با آن بیابید، دوباره آن را بخوانید یا مقاله را به اشتراک بگذارید. ساده‌ترین روش برای یافتن اطلاعات مدنظرتان، جستجو درون آن وب‌سایت خواهد بود. برای انجام این کار کافی است که آدرس سایت را نوشته و سپس واژه کلیدی از مقاله مدنظرتان را جستجو کنید.

Gaming-Banner

استفاده از نشانه “*” در جستجو

گاهی شرایطی به وجود می‌آید که واژه کلیدی برای جستجو یا عدد مهمی را فراموش می‌کنیم. در چنین حالتی می‌توان از نشانه “*” استفاده کرد. کافی است  به جای واژه کلیدی از این نشانه استفاده کرده و جستجو کنید تا محتوای مدنظرتان را بیابید.

زمانی که کلمات زیادی از عبارت را فراموش کرده‌اید

گاهی اوقات باید عبارتی طولانی را  جستجو کنید اما تعدادی از کلمات آن را از یاد برده‌اید و تنها استفاده از یک واژه کلیدی نیز پاسخگو نیست. در چنین شرایطی کافی است که ابتدا و انتهای عبارت را نوشته و سپس از عبارت ()AROUND استفاده کنید. سپس در داخل پرانتز تعداد کلماتی را که از عبارت حذف شده‌اند، قرار دهید.

نحوه صحیح سرچ در گوگل

از بازه زمانی استفاده کنید

گاهی اوقات به اطلاعاتی نیاز داریم که متعلق به دوره زمانی خاصی هستند. برای دست یافتن به این اطلاعات می‌توانید بازه زمانی را به جستجوی خود اضافه کرده و سپس سه نقطه میان سال‌ها قرار دهید.

جستجو برای تیتر یا URL

برای یافتن واژه‌های کلیدی و نام یک مقاله کافی است که عبارت “:intitle” را قبل از وارد کردن واژه‌های جستجو قرار دهید. در نظر داشته باشید که نباید میان آنها فاصله باشد. برای یافتن کلمات به کار رفته در یک URL نیز می‌توانید از عبارت “:inurl” استفاده کنید.

یافتن وب‌سایت‌های مشابه

فرض کنید موضوع جالبی در اینترنت یافته‌اید و می‌خواهید وب‌سایت‌هایی را که محتوای مشابهی دارند بیابید. برای انجام این کار کافی است که از عبارت “:related” استفاده کرده و سپس آدرس سایت مد نظر را وارد کنید. در نظر داشته باشید که میان عبارت و آدرس وب‌سایت مدنظرتان فاصله قرار ندهید.

جستجوی عبارات کامل در سرچ حرفه ای در گوگل

استفاده از نشان‌های نقل‌قول می‌تواند در جستجو بسیار کارآمد باشد. فرض کنید عبارتی را بدون به کار بردن نقل‌قول جستجو کرده‌اید. در چنین حالتی نتایجی را مشاهده خواهید کرد که کلمات عبارت جستجو شده به‌صورت نامرتب در آن دیده می‌شود.

این در حالی است که استفاده از نقل‌قول به شما کمک خواهد کرد تا نتایجی را به دست آورید که عبارت مدنظرتان به‌صورت منظم و پشت سر هم در مقاله یا مطلب مدنظر وجود داشته باشد. درواقع حالت اول برای زمانی مناسب است که شما از صحت عبارت مدنظرتان اطمینان نداشته باشید.

حذف کلمات غیرضروری

برای حذف نتایجی که برگرفته از کلمات غیرضروری باشند، کافی است  یک خط فاصله قرار داده و سپس آن کلمه را تایپ کنید. برای مثال فرض کنید قصد دارید وب‌سایتی را بیابید که در زمینه کتاب فعالیت می‌کند؛ اما هدف شما خرید نیست، در چنین حالتی باید مانند حالت زیر عمل کنید:

بهترین روش سرچ در گوگل

ماهان نت اینترنت متمایز کشور را دارد

در مباحث مختلف همچون بازی‏های موبایلی و کامپیوتری روزانه اخبار بسیاری به اینترنت اضافه می‌شود که دانستن آنها برای گیمرهای سطح بالا و کسانی که به بازی علاقه دارند بسیار مهم است. شما با مطالعه وبسایت ماهان نت می‎توانید در جریان تمام اتفاقات دنیای بازی‎ها باشید، خدماتی همچون آشنایی با سرچ حرفه ای درگوگل، نحوه افزایش سرعت مودم و…عناوین مطالبی هستند که می‌توانید در وبسایت ماهان نت در خصوصشان اطلاعات کسب کنید. برای اطاع از تخفیفات ما پیج اینستاگرام ماهان نت را دنبال کنید.

پایان سخن

آموزش سرچ در گوگل به صورت حرفه‌ای و دقیق کار خیلی سختی نیست. در این مقاله پیرو مطالب قبل سعی کردیم شما را با بهترین روش جستجو درگوگل آشنا کنیم. ترفندهایی همچون استفاده از کوتیشن و دونقطه و… را برایتان توضیح دادیم. سرچ حرفه ای در گوگل به بهتر پرسیدن سوال شما بستگی دارد. استفاده از ابزارهای کارامد نیز در این راه بی‌تاثیر نیست. همان‌گونه که متوجه شدید کمترین تلاش در جهت search به نحوه سرچ دقیق درگوگل بستگی دارد این یعنی باید یک کلمه یا عبارت مناسب برای هدف و سوال خود انتخاب کنید. با توجه به این که هر روز اطلاعات بی‌شماری به فضای اینترنت اضافه می‌شود لازم است که بهترین روش جستجو درگوگل را برای بدست آوردن اطلاعات دقیق‌تر به‌کارگیریم.

سوالات پر تکرار

  • چه ابزارهایی برای سرچ حرفه ای در گوگلوجود دارد؟
  • ماشین حساب گوگل
  • ابزاری برای محاسبات هندسی
  • تبدیل واحدها و نرخ ارزها
  • بررسی آب و هوا
  • تایمر درگوگل
  1. چند مورد از بهترین روش های جستجو درگوگل را نام ببرید؟
  • استفاده از علامت کوتیشن در جستجوی گوگل
  • استفاده از علامت ستاره در عوض سرچ پیشرفته‌هایی که نمی‌دانیم
  • جستجوی مطالب در محتوای یک سایت
  • استفاده از عبارت filetype برای جستجوی مطالب خاص و سرچ حرفه ای درگوگل
  • استفاده از صفحات ایندکس شده درگوگل برای مشاهده مطالب حذف شده
  • روش و نحوه صحیح سرچ درگوگل که از کل به جز رفتن است.
  • نوشتن تاریخ های مورد نظر و گذاشتن “..”بین آنها برای جستجوی در یک بازه زمانی خاص
0/5 (0 نظر)