اینترنت با سرعت گیگابیت چه تفاوتی دارد؟

اگرچه در حال حاضر در کشور ما اینترنت با سرعت مگابیت عرضه می‌شود، اما در کشورهای آمریکا شرکت‌های بزرگ عرضه کننده اینترنت، به اینترنت گیگابیتی نیز دست پیدا کرده‌اند.

اینترنت پرسرعت TD-LTE تحولی در اینترنت خانگی است که در حال حاضر بالاترین سرعت اینترنت در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. اما اینترنتی با پهنای باند گیگابیتی قطعاً انقلابی در تجربه کار با اینترنت است که با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌کند، قیمت‌های متفاوتی (و چه بسا ارزان‌تری) دارد.

اینترنت با سرعت گیگابیتی چیست؟

اینترنت گیگابیتی به پهنای باندی با سرعت دانلود گیگابیت در ثانیه گفته می‌شود. این خدمات در سال‌های اخیر تنها در چند شهر عرضه شد اما به‌نظر می‌رسد که آینده اتصال اینترنت خانگی خواهد بود.

در حال حاضر، بزرگ‌ترین مشکلی که در اینترنت خانگی وجود دارد اتصال اینترنت است و ما به اتصالات سریع‌تر با انتقال بالاتر داده‌ها نیاز خواهیم داشت. برای مثال برای مشاهده آنلاین فیلم، بازی، کار با شبکه‌های هوشمند و دانلود فایل‌ها به سرعت بالایی از اینترنت نیاز خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد هرچقدر اینترنت گیگابایتی بین مردم فراگیر شود، از هزینه اینترنت نیز کاسته خواهد شد. در حال حاضر در مکان‌هایی که اینترنت با سرعت گیگاباتی عرضه می‌شود، از هزینه اینترنت کاسته شده است.

چه کسی اینترنت گیگابیتی را عرضه می‌کند و هزینه آن چقدر است؟

اگرچه اینترنت گیگاباتی در آمریکا در حال پیشرفت است اما هنوز روزهای اول راه‌اندازی خود را طی می‌کند. در حال حاضر بیشتر شرکت‌های بزرگ عرضه کننده اینترنت در امریکا، خدمات اینترنت گیگابیتی دارند اما این موضوع تا  حد قابل توجهی به محل زندگی شما نیز بستگی دارد.

چند مورد از شرکت‌هایی که به عرضه این خدمات در امریکا می‌پردازند عبارتند از:

AT & T

Google

Spectrum

Verizon

Cox

بسیاری از شرکت‌هادر شبکه‌های فیبر سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا این‌کار زیرساخت لازم برای خدمات اینترنت گیگابیتی را فراهم می‌کنند. قیمت این سرویس‌ها نیز مشابه با سایر خدمات پهنای باند است اما سرعت برحسب گیگابیت ارائه می‌شود. باید توجه داشته باشید قیمت‌گذاری خدمات اینترنتی با چالش‌های بسیاری همراه است که ممکن است قیمت اینترنت را بالا یا پایین ببرد.

چگونگی کارکرد اینترنت گیگابیتی

این فناوری همچنان در امریکا در حال گسترش است و شرکت‌ها با استفاده از شبکه فیبر نوری این اینترنت را عرضه می‌نمایند. ظرفیت انتقال داده روی خطوط فیبر نوری بالا است و آن را برای ارائه سرعت‌های گیگابیتی مناسب می‌کند. تا چندی پیش این سرعت فقط توسط شرکت ورایزن و گوگل عرضه می‌شد اما بعد از آن، شرکت‌های دیگری نسبت به عرضه آن اقدام کردند.

 

در حال حاضر بالاترین سرعت اینترنت را می‌توانید با سرویس‌های TD-LTE دریافت کنید که تا سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه را نیز پشتیبانی می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس ها و سرویس شبکه خصوصی مجازی با شماره تلفن سراسری ۱۵۱۴ تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 نظر)