به گزارش ماهان نت، مشترکان اینترنت پرسرعت +ADSL2 با نصب اپلیکیشن‌های مربوط به سنجش سرعت و حجم اینترنت می‌توانند از مصرف پهنای باند و سرویسی که اینترنت +ADSL2 و اپراتورها ارائه می‌دهند، آگاه شوند. معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از امکان سنجش سرعت و حجم مصرفی اینترنت مشترکان +ADSL2 با سامانه مانیتورینگ آنلاین خبر داد و گفت: در صورت شکایت از اتمام زودهنگام اینترنت مشترکان، موضوع رسیدگی خواهد شد.

غلامرضا داداش زاده در مورد شکایت مشترکان از اتمام زودهنگام بسته اینترنت موبایل و اینترنت +ADSL2 اظهار داشت: این موضوع به راحتی هم از طریق مشترکان و هم از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به‌عنوان نهاد نظارتی این بخش، قابل‌بررسی و اثبات است. وی با بیان اینکه مشترکان با نصب اپلیکیشن‌های مربوط به سنجش سرعت و حجم اینترنت همچنین می‌توانند از مصرف پهنای باند و سرویسی که اپراتورها ارائه می‌دهند، آگاه شوند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه سامانه مانیتورینگ آنلاین رگلاتوری مرجعی برای نظارت در حوزه سرعت و حجم دیتای مشترکان است، افزود: رگلاتوری از طریق سامانه نظارت آنلاین، مراجعات حضوری و بازدید از نزدیک اپراتورهای موبایل و اینترنت، موضوع ارائه سرویس در این بخش را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که ارائه سرویس اینترنت پرسرعت +ADSL2 نسبت به گذشته روند مطلوبی دارد، گفت: در مورد کم‌فروشی و ارائه خدمات بدون کیفیت به کاربران، پیگیری‌های لازم در حال انجام است و اپراتورهای متخلف را اعلام می‌کنیم.

داداش زاده با بیان اینکه کسب رتبه اول از سوی اپراتور مهم نیست و نگه‌داشتن این وضعیت، از نظر ما دارای اهمیت بیشتری است افزود: مشکل کم‌فروشی در ارائه خدمات اینترنت باید حل شود و اپراتورها باید نسبت پهنای باند ارائه‌شده را به تعداد مشترکان رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رگلاتوری در حال شفاف‌سازی وضعیت اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت و همراه است و این موضوع در همه کشورهای دنیا نیز اجرایی می‌شود و شاخص‌های مشخصی دارد.

داداش زاده در مورد الزام اپراتورها به اعلام پایان بسته اینترنتی مشترکان برای جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت آزاد گفت: هم‌اکنون اپراتور همراه اول در مرحله اتمام ۶۰ درصدی و ۹۰ درصدی بسته‌های اینترنت، موضوع را به مشترکانش اعلام می‌کند اما اپراتورهای رایتل و ایرانسل تنها در زمان اتمام بسته اینترنت، به مشترک اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه دستورالعملی به‌زودی به اپراتورها ابلاغ می‌شود که موظف شوند پایان بسته اینترنت پرسرعت +ADSL2 حجمی مشترکان را در ۳ مقطع ۶۰ درصد استفاده، ۹۰ درصد و اتمام کامل بسته، اطلاع‌رسانی کنند تا مشترک بدون اطلاع، از اینترنت با تعرفه آزاد، استفاده نکند که هزینه‌ای چند برابر دارد.

همچنین اپراتورها ملزم خواهند بود در مورد مصرف اینترنت آزاد در پایان اعتبار بسته اینترنتی، از مشترک کسب تکلیف کنند. معاون رگلاتوری با تأکید بر اینکه سیاست اپراتورهای موبایل در ارائه بسته‌های اینترنتی متفاوت است خاطرنشان کرد: اما بااین‌وجود باید برای ارائه سرویس اینترنت موبایل و ثابت، اطلاع‌رسانی شفاف به کاربران صورت گیرد.

0/5 (0 نظر)