در عصری زندگی می‌کنیم که افزایش سرعت اینترنت مودم باعث می‌شود از تک تک لحظات کار، سرگرمی و زندگی خود لذت ببریم. عصر ارتباطات و تکنولوژی جایی است که رقابت تبادل داده‌ها بر سر صدم ثانیه هاست. در این لحظه با شما در خصوص افزایش سرعت اينترنت گوشي و دیگر انواع مودم صحبت خواهیم کرد.

در موقعیت زمانی و کشوری که ما زندگی می‌کنیم کاهش سرعت اینترنت یک معضل روزمره به حساب می‌آید. اما این که چگونه سرعت وای فای رو بالا ببریم یا بدانیم روش بالا بردن سرعت وای فای گوشی چیست، شاید یکی از راه حل‌های رفع و مبارزه با این مشکل باشد.

بیاید در قدم اول برای افزایش سرعت اینترنت مودم به دلایل کاهش آن بپردازیم و بفهمیم علت پایین آمدن سرعت اینترنت گوشی، مودم یا وای فای چیست.

دلایل پایین آمدن سرعت اینترنت چیست؟

از جهات مختلف دلایل پایین بودن سرعت اینترنت متفاوت است، این دلایل ممکن است به خاطر پهنای باند، تنظیمات DNS و… باشد. یکی دیگر از دلایل به روتر شما مربوط می‌شود، این که روتر قدیمی است یا به طور مثال محل قرار گرفتن آن از سیستم و تلوزیون شما دور است. از دیگر دلایل می‌توان به تغییرDNS server  اشاره کرد.

هر کدام از موارد بالا راه حل مختص به خود را دارد مثلا برای حل مشکل روتر و افزایش سرعت اینترنت مودم می‌توان آن را ری استارت کرد یا روتر را به مدل جدیدتر ارتقا بخشید. اگر به دنبال رفع اساسی مشکل سرعت اینترنت گوشی یا مودم خود هستید و می‎خواهید یک بار برای همیشه بفهمید و بیاموزید که چگونه سرعت اپلود وای فای را افزایش دهیم، تا پایان این مقاله با من همراه شوید.

اگر به دنبال اینترنت پرسرعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از صفحه اینترنت LTE دیدن کنید.

افزایش سرعت وای فای adsl

ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت

برخی مواقع سرعت اینترنت بسیار کاهش می کند اما رفع این مشکل بسیار ساده است: ری استارت مودم یا روتر.

برخی مواقع بازگرداندن تنظیمات مودم یا روتر، به حالت پیش فرض یا اصطلاخاً حالت کارخانه، می‌تواند مشکلات بسیاری را رفع کند. کاربران ممکن است طی استفاده از یک دستگاه، به تدریج تغییراتی را در تنظیمات آن ایجاد کنند. بعضی از تغییرات ممکن است درعملکرد مودم اختلالاتی ایجاد کند و کارایی آن را کاهش دهد.

برای مثال ممکن است کاربران کانال خاصی را برای وای فای انتخاب کرده باشند، و روتر بی سیم را نیز روی همان کانال تنظیم کنند. اما تنظیمات اولیه روتر، روی حالت خودکار قرار گرفته باشد. این کار ممکن است چند ماه یا چند مشکلی ایجاد نکند، اما بعد از مدتی با امواج دیگر تداخل پیدا می کند و نویز ایجاد می شود. در چنین مواقعی، ری استارت کردن روتر، مشکل را رفع خواهد کرد.

بهترین سرعت اینترنت را سرویس های پهنای باند اختصاصی دارند زیرا با خالی بودن ترافیک و اتصال مستقیم به شرکت ارائه هنده خدمات اینترنتی بالاترین سرعت اینترنت را خواهید گرفت.

یشنهاد ما به شما اینترنت پهنای باند اختصاصی ماهان نت است.

مودم ADSL خود را هر چند روز یک بار خاموش روشن کنید

اگر مودم ADSL را چندین روز خاموش روشن نکنید و به طور مرتب کار کند، بعضی از قسمت‌های آن ممکن است به خوبی کار نکنند. همچنین در برخی مواقع ممکن است وقتی سرعت اینترنت را در سایت‌های تست سرعت بررسی کنید، ببینید که سرعت شما را از سرعتی که از شرکت ارائه دهنده اینترنت تحویل گرفته اید کم‌تر می‌زند. در چنین مواقعی می‌توانید مودم را برای چند دقیقه خاموش کنید و یا آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. سپس سرعت اینترنت را بررسی کنید، آیا مشکل رفع شد؟

ماهان نت پرسرعت ترین و بهترین کیفیت مودم adsl را به شما عره می دهد. پیشنهاد ما به شما اینترنت adsl ماهان نت است.

چطور مودم را ری استارت کنیم؟

برای بازگرداندن مودم به تنظیمات کارخانه نیاز به دانش خاصی نیست و تمام کاربران به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. هر مودم، یک کلید به نام «Reset»  یا «Restart» دارد که معمولاً در پشت دستگاه قرار گرفته است. این دکمه در بیشتر مودم ها کنار خروجی‌های شبکه یا دکمه روشن خاموش قرار گرفته است. دکمه ری استارت داخل مودم قرار دارد و از بیرون شما آن را به شکل یک سوراخ بسیار کوچک می‌بینید که با کمک سوزن باید آن را به مدت ۱۰ تا ۳۰ ثانیه فشار دهید تا مودم ری استارت شود. اگر این دکمه را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید، مطمئن خواهید بود که مودم به تنظیمات کارخانه بازگشته است.

گفتنی است یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت در روزهای اخیر، استفاده گسترده از فیلترشکن‌‌ها است که از اختیار شرکت‌های عرضه کننده اینترنت مانند ماهان‌نت خارج است.

نکته

ری استارت مودم یا روتر و بازگردانی تنظیمات اولیه کارخانه، موجب می‌شود تمام تغییراتی که ایجاد کرده‌اید از بین بروند. در نتیجه اینکار را برای سرگرمی انجام ندهید.

بعد از ری استارت کردن مودم می‌توانید دوباره تغییرات مانند انتخاب رمزعبور را ایجاد کنید.

اینترنت ای وایرلس نیز بسیار پرسرعت هستند اگر می‌خواهد اینترنت کابلی خود را به وایرلس تبدیل کنید مقاله تبدیل اینترنت کابلی به وایرلس را از دست ندهید.

ترفند برای افزایش سرعت وای فای

چگونه سرعت اینترنت وای فای را افزایش دهیم ؟

برای شما تعدادی از بهترین راه حل‎های افزایش سرعت اینترنت مودم را در ادامه مطلب آورده‌ایم، لازم به یادآوری است که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌های مختلف همچون “چگونه سرعت وای فای گوشی را افزایش دهیم” یا بسیاری دیگر از مشکلات مربوط به اینترنت و دیگر لوازم جانبی در این زمینه، می‌توانید به وبسایت شرکت خدمات اینترنتی ماهان نت مراجعه کرده و به راحتی اطلاعات لازم را بدست آورید. لازم است بدانید شرکت معتبر ماهان نت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز متخصص در امور اینترنتی و ارائه خدمات در این زمینه است.

1.   یک روتر دوم تهیه کنید.

یکی از راه‌های تقویت سرعت وای فای قرار دادن یک روتر دیگر به صورت استراتژیک در خانه یا اداره است.

2.   تنظیم روتر برای خود ری استاری

همانطور که در ابتدای صحبت به آن اشاره کردیم یکی دیگر از راه‎‌های تقویت اینترنت وای فای و مودم ری استار روتر است. راه‌اندزی مجدد روتر همیشه جواب خواهد داد. مطمئن باشید این روش یک راه مناسب برای افزایش سرعت اینترنت مودم خواهد بود. البته بهتر است در عوض این که هر بار به صورت دستی این عمل را انجام دهید توسط یک برنامه خودکار تنظیم کنید که روتر در بازه‌های مشخصی ری استار شود مثلا روزی یک بار یا هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهد.

3.   تقویت کننده سیگنال

افزایش سرعت وای فای به تقویت کننده سیگنال چه ربطی دارد؟ این دستگاه می‎تواند سیگنال‌های قوی‌تری به نسبت سیگنال‌های همراه روتر ارسال کند. وجود یک آنتن قوی برای افزایش سرعت اینترنت مودم همیشه جواب خواهد داد! این عمل همچنین می‌تواند محدوده قدرت وای فای را برای خانه یا اداره شما افزایش دهد و باعث بالا بردن سرعت وای فای شما شود.

4.   پسورد

یکی دیگر از ده‌ها ترفند برای افزایش سرعت وای فای و اینترنت، محافظت از پهنای باند شبکه اداری یا خانگی است. به راحتی با قرار دادن یک رمز عبور معتبر افزایش سرعت اینترنت مودم خود را چندین برابر کنید. البته حتی وقتی نیاز نیست که برای افزایش سرعت اینترنت مودم اقدامی صورت دهید لازم است در جهت حفظ و بالابردن امنیت حجم اینترنت خود از پسورد استفاده کنید.

5.   جایگاه روتر

بهترین جا برای روتر، مودم adsl و… کجاست؟ لازم است بدانید برای افزایش سرعت اینترنت مودم این که روتر خود را در مرکز خانه یا اداره در یک ارتفاع بالا قرار دهید بسیار قابل اهمیت است. فضای باز و روی زمین نبودن از دیگر نکات مورد توجه در خصوص انتخاب یک مکان مناسب برای قرار دادن روتر می‌باشد.

6.   محفظه فلزی

برای افزایش سرعت اینترنت مودم از یک قوطی فلزی ساده استفاده کنید. این قوطی خالی فلزی همچون یک آنتن سهمی diy عمل خواهد کرد. این روش باعث می‌شود سیگنال‌های روتر شما قوی‌تر گردد که در افزایش سرعت مودم بسیار تاثیر گذار خواهد بود. همچنین از دیگر فواید قرار دادن روتر یا مودم در یک قوطی فلزی می‌توان به قطع کردن سیگنال سایر دستگاه‌ها اشاره کرد.

چجوری سرعت وای فای رو بالا ببریم

7.   محدود کردن سیگنال‎های بی‌سیم

دستگاه‌های نظیر انواع اسپیکر‎های بلوتوثی، مانیتورهای کودک و … می‎توانند باعث پایین

آمدن سرعت اینترنت شما شوند. به منظور افزایش سرعت اینترنت وای فای خود باید این سیگنال‌ها را کاهش دهید .اگر نتوانستید این امواج را کم کنید راه حل دیگر خرید یک روتر دوبانده است. شما می‎توانید انواع مختلف برند‌ها و مدل روتر را در وبسایت معتبر ماهان نت ببینید و برای ثبت سفارش خود اقدام کنید.

در زمینه افزایش سرعت اینترنت مودم روش‎ها و راه‌های بسیاری وجود دارد که بیان همه آن‌ها از حد این مقاله خارج است. پس سخن را در همین‌جا به اتمام می‌رسانیم.

 چطور سرعت مودم tp link را زیاد کنیم؟

جدایی از روش‌های گفته شده در قسمت بالا برای افزایش سرعت اینترنت مودم که در خصوص تمام برندها مشترک است، نکاتی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‎توانید در بالا بردن سرعت وای فای خود نظیر مودم تي پي لینک تاثیر گذار باشید. می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تنظیمات سرور مودم خود به بهترین روش، مدل مودم خود را سرچ کرده و با کمک راهنما پیش روید.

شما می‎توانید برای اطلاع از تنظیمات dns server به طریقه زیر عمل کنید

  • ایجاد تغییرات در تنظيم dnsبا استفاده از کنترل پنل
  • تغيير dnsبا استفاده از command prompt
  • ایجاد تغییرات در تنظيمات dnsاز طریق sitings

سخن پایانی

با شما از راه‌های افزایش سرعت اینترنت مودم صحبت کردیم و گفتیم دلایل افت یا کاهش سرعت اینترنت شما چه مواردی خواهد بود. از شرکت ماهان نت و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها برایتان تعریف کردیم، البته ناگفته نماند عزیزانی که دوست دارند از td lte یا همان اینترنت نسل چهارم استفاده کنند می‎توانند برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت ماهان نت مراجعه فرمایند امیدواریم اطلاعات بالا در جهت زیاد کردن سرعت وای فای به کار شما بیایید.

چرا ا ماهان نت را برای خرید اینترنت خانگی انتخاب کنیم؟

ماهان نت متنوع ترین بسته های اینترنتی را با بالاترین سرعت، بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت برای کاربران خود ارائه می‌دهد.

پس از سال‌ها خدمات رسانی در زمینه اینترنت ماهان نت توانسته بالاترین رضایت را در ارائه سرویس‌های اینترنتی خانگی مانند adsl، td_lte و همچنین اینترنت‌های پوینت تو پوینت، پهناي باند اختصاصی و … داشته باشد. کافی است با شماره 1415 تماس بگیرید و با اعزام یک کارشناس به محل خود از سرعت و کیفیت اینترنت مطمئن شوید.

برای اطلاع تخفیفات و جشنواره‌های ما پیج اینستاگرام ماهان نت را فالو کنید.

افزایش سرعت وای فای
سوالات متداول
  • چگونه از یک قوطی فلزی خالی برای افزایش سرعت اینترنت مودم استفاده کنیم؟

شما می‌توانید بالا و پایین قوطی را جدا کنید و انگاه از وسط برش دهید، تا تبدیل به یک ورق فلزی شود.شما باید این ورق را در پشت آنتن روتر خود بپیچید تا یک شکلی شبیه گنبد به خود بگیرد.

  • td lte چیست؟

اینترنت تی دی یا همان اینترنت نسل چهارم، جدیدترین و اخرین نسل از اینترنت پرسرعت ثابت است.

  • تفاوت td lte با دیگر سرویس‎ها چیست؟

td lte در مقابل دیگر سرویس‏ها نظیر adsl، wimax، dial-up و… سرعت بالاتری دارد، پینگ پایین تر و پایداری بیشتر از دیگر تفاوت‌های ان است.

0/5 (0 نظر)