آموزش عیب‌یابی مشکلات اینترنت پرسرعت

اگر اینترنت شما مدام قطع و وصل می‌شود و یا مودم‌تان مشکل دارد، در ادامه این مطلب با ماهان‌نت همراه باشید.

طی این مطلب به بررسی روش‌های عیب یابی و حل مشکل کاربران ADSL خواهیم پرداخت و سپس چگونگی حل هر مشکل را توضیح می‌دهیم. برای مطالعه ادامه این مطلب باید کمی با اصطلاحات کامپیوتر آشنایی داشته باشید.

چراغ DSL مودم چشمک زن شده است

بررسی وضعیت VCI/VPI

در چنین مواقعی ابتدا باید وضعیت VCI و VPI مودم بررسی شوند. این کار توسط شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت انجام می‌شود و برای هر شرکتی با شرکت دیگر تفاوت دارد. این دو کلمه که به معنای کانال مجازی و مسیر مجازی هستند، معمولاً به ترتیب برابر با صفر و ۳۵ هستند.

چراغ DSL ثابت ولی چراغ اینترنت ثابت نمی‌شود

در این موافق پس از این‌که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت کانفیگ PPPOE را بررسی کردند، باید یک بار مودم را خاموش و روشن کنند تا از عدم جابه‌جایی پورت خط کاربر اطمینان حاصل شود.

سپس مودم باید مستقیم با کابل LAN به سیستم لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل شود تا از سالم بودن مودم مطمئن شویم و بفهمیم ایراد از مودم نیست.

برای دیدن قیمت اینترنت adsl ضربه بزنید.

قطع شدن تلفن زمان اتصال به اینترنت

اگر با اتصال به اینترنت، تلفن شما قطع شد، باید مودم را بدون اسپلیتر و مستقیم به پریز تلفن متصل نمایید. سپس یک‌بار دیگر با تلفن تماس بگیرید و وضعیت خط خود را چک کنید. اگر بازهم اینترنت قطع شد یا کیفیت خط شما پایین بود، با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس حاصل فرمایید.

قطع و وصل شدن وای فای

در چنین مواقعی باید کانال‌های مودم تغییر داده شود که می‌توانید برای انجام این‌کار با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید. همچنین بهتر است اگر تلفن بی‌سیمی در آن اطراف قرار دارد، از مودم دور بشود. چرا که ممکن است سیگنال‌های آن با مودم تداخل پیدا کند.

کند شدن سرعت اینترنت

در این مواقع کاربر می‌تواند اسپلیتر را از روی خط جدا کند، مودم را نیز مستقیماً با کابل LAN به سیستم  خود متصل نماید؛ اگر سرعت اینترنت بهبود پیدا نکرد، باید با واحد پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرد.

باز نشدن صفحات وب

در مواقعی که صفحات وب را نمی‌توانید باز کنید، بهترین راه حل برای شما خالی کردن کش از مرورگر است. به همین منظور وارد قسمت تنظیمات مرورگر خود شده و تمام تاریخچه جستجو را از مرورگرتان حذف کنید.

 

در صورتی‌که با راه‌کارهای بالا، مشکل اینترنت شما رفع نشد، با شماره تلفن ۰۲۱۸۷۲۷۷ داخلی ۴ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان پشتیبانی فنی ماهان‌نت اطلاعات خود را بی‌دریغ در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای خرید اینترنت ثابت td lte ضربه بزنید.

0/5 (0 نظر)