سرعت وایرلس لپ‌تاپ را افزایش دهید

آیا می‌دانید چگونه می‌توان سرعت سیگنال وایرلس لپ تاپ را افزایش داد؟ اگر لپ‌تاپ شما به چیپ‌ست وایرلس اینتل مجهز باشد می توانید قدرت دریافت و ارسال سیگنال‌های وایرلس را بهینه نمایید. ماهان‌نت در این مطلب به بیان روش‌هایی می‌پردازد که به کمک آن‌ها می‌توانید سرعت وای‌فای لپ‌تاپ‌تان را افزایش دهید.

سرعت وایرلس لپ‌تاپ را افزایش دهید

سرعت وایرلس لپ‌تاپ را افزایش دهید

تنظیمات کارت شبکه وایرلس اینتل

چگونه سرعت اتصال وای‌فای را می‌توان افزایش داد؟ شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید کارت شبکه وایرلس فعالیت می‌کنند، که برای نمونه می توان به کوالکام، برودکام و مدیاتک اشاره نمود. اما چیپست وایرلس اینتل، یکی از محبوب‌ترین چیپست‌ها است زیرا تنظیمات آن‌ به‌صورتی است که با دستکاری می توان قدرت سیگنال وایرلس لپ‌تاپ را افزایش داد. برای این منظور ابتدا وارد صفحه تنظیمات شبکه بشوید و براساس نیازتان تغییرات لازم را اعمال کنید. ویژگی‌های ذکر شده می‌تواند به شما در بالا بردن سیگنال روتر کمک می‌کند:

Roaming Aggressiveness:

برای بهینه شدن اتصال به اکسس پوینت، باید میزان سرگردانی کلاینت وای‌فای را تعریف نمایید.

Lowest: کلاینت وایرلس شما در حالت عادی سرگردان نیست. اما افت شدید کیفیت لینک، موجب سرگردانی و تغییر مسیر آن به اکسس پوینتی دیگر می‌شود.

Medium Low / Medium High: با انتخاب این گزینه رومینگ مجاز خواهد بود.

Medium: این گزینه، بین کارایی و عدم رومینگ توازن برقرار می کند.

Highest: کلاینت وای‌فای به‌طور مداوم به پیگیری کیفیت لینک‌ها می‌پردازد. اگر هم افتی در کیفیت رخ دهد، کلاینت تلاش می‌کند تا به اکسس پوینت بهتری دست پیدا کند.

Transmit Power:

بهینه‌ترین گزینه برای این حالت این است که روی پایین‌ترین سطح ممکن قراربگیرد. در این حالت،  حتی درمحیط های شلوغ و متراکم هم بیشترین تعداد دستگاه‌های وایرلس قادر به کار خواهند بود. درنتیجه تداخل دستگاه‌ها باهم کمتر می‌شود.

Lowest: با انتخاب این گزینه مناطق تحت پوشش افزایش یا کاهش می‌یابند.

Medium Low / Medium High: این گزینه را باید براساس کشور انتخاب کنید.

Highest: اگر در محیطی هستید که دستگاه‌های رادیویی آن‌جا کمتر است، از این گزینه استفاده کنید.

آنتن وای‌فای را خودتان درست کنید

اگر لپ‌تاپ شما چیپست وایرلس اینتل ندارد، باید یک کارت شبکه وایرلس USB تهیه کنید. از بهترین کارت‌های شبکه می‌توان به Realtek و Atheros اشاره نمود. علاوه بر کلرت شبکه می توانید پخش‌کننده آنتن نیز برای خودتان بسازید.

ماوس، کیبورد، اسپیکر و پرینتر

ماوس، اسپیکر، کیبورد، هدفون و هر وسیله‌ وایرلس، با سیگنال وای فای ممکن است که تداخل پیدا کند. به‌همین علت هم بهتر ایت که برای تقویت سیگنال وایرلس خود از ماوس، کیبورد و اسپیکر وایرلس استفاده کنید.

0/5 (0 نظر)