هر چیزی که باید در مورد اینترنت نامحدود بدانید

اینترنت نامحدود

در این مقاله از ماهان نت به‌طور‌کامل اینترنت نامحدود، انواع و شرایط استفاده از آن را به شما معرفی می‌کنیم. مطالعه این مقاله به شما در آشنایی هر چه بیشتر با سرویس اینترنت نامحدود، معایب و مزایای آن کمک خواهد کرد.

اینترنت نامحدود چیست؟ آشنایی با اینترنت غیرحجمی

«حجم اینترنت شما به پایان رسیده است، لطفاً برای شارژ مجدد آن اقدام کنید». این خبر ساده را می‌توان یکی از آزاردهنده‌ترین پیام‌ها معرفی کرد؛ زیرا وقتی گرم کار، تماشای فیلم، وب‌گردی یا هر فعالیت اینترنتی دیگری هستید، این پیام مانند آب سردی بر پیکر شما خواهد بود. علاوه‌بر این موارد، گاهی اوقات هزینه‌ای که طی هر دوره برای خرید حجم اینترنت پرداخت می‌کنید، خیلی بیشتر از تعرفه خریداری‌شده در ابتدای دوره خواهد شد. 

برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برای رفع چالش حجم اینترنت مشترکین خود، سرویس اینترنت نامحدود را فعال کرده‌اند. در این مقاله به‌طورکامل به سؤال « اینترنت نامحدود چیست ؟»  پاسخ داده و کاربرد‌های آن را بیان می‌کنیم.

اینترنت نامحدود چیست؟ دسترسی به فضای وب بدون محدودیت حجم

به‌طورمعمول اکثر شرکت‌های اینترنتی سرویس‌های خود را به‌صورت محدود یا حجمی به فروش می‌رسانند؛ یعنی پس از مصرف حجم خریداری‌شده سرویس شما قطع می‌شود و برای ادامه فعالیت به شارژ مجدد احتیاج خواهید داشت. در طرف مقابل، اینترنت نامحدود وجود دارد. به بیان ساده، اینترنت نامحدود به سرویس‌هایی گفته می‌شود که محدودیت حجمی نداشته باشند؛ به‌ این صورت که با خرید سرویس اینترنت نامحدود، تا پایان دوره می‌توانید بدون محدودیت حجمی از اینترنت استفاده کنید؛ با‌این‌حال پهنای باند این سرویس‌ها بین چندین مشترک تقسیم می‌شود که افت سرعت بالایی را به همراه خواهد داشت.

هزینه خرید اشتراک و حجم استفاده‌شده باعث می‌شود تا بسیاری از مشترکین به‌دنبال خرید اینترنت نامحدود باشند؛ با‌این‌حال افت سرعت ایجادشده باعث نارضایتی آن‌ها می‌شود. در چنین حالتی اگر به‌دنبال سرویس اینترنتی مقرون‌به‌صرفه‌ای هستید که علاوه‌بر حجم مناسب، قیمت خوبی نیز داشته باشد، خرید اینترنت adsl چاره کار شما خواهد بود. هزینه adsl از سایر سرویس‌های اینترنتی کمتر است و به نسبت قیمت خوب، حجم بالایی نیز ارائه می‌دهد.

امکان استفاده از اینترنت بدون محدودیت، با اینترنت‌های غیر حجمی

آشنایی با انواع سرویس اینترنت نامحدود 

سرویس اینترنت نا‌محدود باتوجه‌به مشترکین به دو دسته کلی تقسیم می‌شود؛ دسته اول اینترنت نامحدود خانگی و دسته دوم اینترنت نامحدود سازمانی است. هرکدام از این سرویس‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

اینترنت نامحدود سازمانی؛ مناسب شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی

اینترنت نامحدود سازمانی مخصوص شرکت‌ها و اداره‌های بزرگی است که مصرف اینترنت بالایی دارند؛ معمولاً استفاده از سرویس‌های حجمی و محدود برای سازمان‌ها کافی نیست و آن‌ها مجبور می‌شوند به‌طور مداوم حجم اضافه خریده و اینترنت خود را شارژ کنند. برای مقابله با این چالش، خرید اینترنت نامحدود سازمانی بهترین انتخاب است. 

برخی شرکت‌های اینترنتی برای سرویس نامحدود خود، مصرف منصفانه در نظر می‌گیرند که پس از مصرف آن میزان حجم، سرعت اینترنت کاهش پیدا می‌کند؛ یعنی از همان ابتدا سرویس را با سرعت کم به مشترک ارائه نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال برای اینترنت نامحدود سازمانی مصرف منصفانه ۴۰۰ گیگابایت را در نظر می‌گیرند. چنانچه در این دوره ۴۰۰ گیگابایت تمام شود، سرویس قطع نخواهد شد، بلکه سرعت آن کاهش پیدا می‌کند. در کنار اینترنت نامحدود سازمانی، بهترین اینترنت td-lte را نیز می‌توان به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای اینترنت شرکتی معرفی کرد.

سرویس غیر حجمی، اینترنت مناسب برای کسب‌و‌کارها

اینترنت نامحدود خانگی؛ برای استفاده اعضای خانواده

سرویس نامحدود خانگی با‌توجه‌به نیاز مشترکین خانگی طراحی شده است و به فروش می‌رسد. معمولاً این سرویس‌ها سرعت و حجم پایین‌تری نسبت به اینترنت نامحدود شرکتی دارند؛ البته هزینه اینترنت نامحدود خانگی از اینترنت نامحدود سازمانی پایین‌تر است. چنانچه مصرف اینترنت بالایی ندارید، خرید اینترنت خانگی معمولی پاسخگوی نیاز‌های شما خواهد بود.

اینترنت نامحدود خانگی، مناسب مشترکین پرمصرف

خرید اینترنت نامحدود برای چه کسانی مناسب است؟

خرید اینترنت نامحدود برای همه مناسب نیست؛ زیرا علاوه‌بر سرعت پایین‌تر نسبت به سایر سرویس‌های حجمی از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. اگر واقعاً مصرف بالایی دارید، اینترنت نامحدود برای شما گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ در غیر این صورت، فقط هزینه بالا پرداخت خواهید کرد. خرید اینترنت نامحدود برای گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای ویدئویی و افرادی که اهل تماشای فیلم آنلاین هستند، بسیار مناسب است. 

همچنین شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تبادل اطلاعات بالایی دارند، از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند؛ البته اینترنت آی پی استاتیک نیز گزینه مناسبی برای شرکت‌ها خواهد بود. با مطالعه مقاله آی پی استاتیک چیست، اطلاعات کافی در مورد این سرویس ارزشمند کسب کنید.

تفاوت اینترنت نامحدود واقعی با اینترنت نامحدود حجمی

اینترنت نامحدود واقعی و نامحدود حجمی در ظاهر شبیه هم هستند، اما تفاوت‌های کلیدی دارند. اینترنت نامحدود واقعی بدون محدودیت حجمی ارائه می‌شود و سرعت آن ثابت و تضمین شده است. در مقابل، اینترنت نامحدود حجمی دارای سقف ترافیک مشخصی است و پس از رسیدن به آن، سرعت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. به همین دلیل، اینترنت نامحدود واقعی برای کاربرانی که به طور مداوم و سنگین از اینترنت استفاده می‌کنند مناسب‌تر است، در حالی که اینترنت نامحدود حجمی برای کاربرانی که به طور گاه به گاه و با حجم کم از اینترنت استفاده می‌کنند، مقرون به صرفه‌تر است. قیمت اینترنت نامحدود واقعی به دلیل مزایای بیشتر، معمولاً گران‌تر از اینترنت نامحدود حجمی است.

انتخاب نوع اینترنت مناسب به نیازها و الگوی مصرف کاربر بستگی دارد. قبل از انتخاب، بررسی دقیق نیازها، بودجه و مقایسه خدمات و قیمت اپراتورهای مختلف ضروری است.

قیمت اینترنت نامحدود وای فای چقدر است؟

قیمت اینترنت نامحدود وای فای به موارد مختلفی مانند سرعت اینترنت، پهنای باند اختصاصی یا اشتراکی، شرکت ارائه‌دهنده اینترنت و در صورت وجود محدوده حجمی، به میزان حجم مصرف منصفانه بستگی دارد؛ همچنین قیمت اینترنت نامحدود شرکتی از قیمت اینترنت نامحدود خانگی بیشتر است. چنانچه قصد خرید اینترنت نامحدود را دارید، ابتدا با پشتیبانی شرکت تماس گرفته و در مورد سرعت و پهنای باند سرویس پرس‌وجو کنید.

پهنای باند و سرعت اینترنت از تأثیرگذار‌ترین پارامتر‌ها بر قیمت اینترنت نامحدود

اینترنت نامحدود را از کجا بخریم؟

برای خرید اینترنت نامحدود ابتدا باید از شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، آگاهی کافی به دست آورید. سپس با مقایسه پهنای باند، سرعت اینترنت، قیمت اینترنت نامحدود وای فای و سایر خدمات ارائه‌شده توسط شرکت، بهترین سرویس را انتخاب و خریداری کنید. در حال حاضر شرکت‌های محدودی در ایران سرویس اینترنت نامحدود را به فروش می‌رسانند که اکثر آن‌ها آستانه مصرف منصفانه دارند.

تجربه بی‌نظیر استفاده از اینترنت پرسرعت با سرویس‌های اینترنتی ماهان نت

در این مقاله به‌طورکامل به سؤال «اینترنت نامحدود چیست؟» پاسخ دادیم تا در صورت نیاز به این سرویس با آگاهی کافی برای خرید آن اقدام کنید. چنانچه در خصوص اینترنت نامحدود به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، از طریق شماره‌تلفن ۱۵۱۴ با کارشناسان ماهان نت تماس بگیرید؛ همچنین ماهان نت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی در کشور، انواع سرویس‌های اینترنتی پرسرعت را به فروش می‌رساند. اینترنت گیمینگ، آی پی استاتیک، پهنای باند اختصاصی و اینترنت tdlte بخشی از پرطرفدار‌ترین سرویس‌های اینترنت ماهان نت هستند.

5/5 (1 نظر)

نظرات کاربران