تار كردن قسمتی از عکس چگونه امکان پذیر است؟ با چه برنامه ای می توان پس زمينه را محو کرد ؟ علاقمندان به فتوشاپ و دستکاری عکس با ماهان نت تا پایان این مقاله همراه شوید نکات جذاب و جالبی خواهیم گفت.

در مقالات قبلی تلاش کردیم شما را با نرم افزار blur image background آشنا کنیم. این اپ در گوشی‌های اندروید به شما در تار كردن قسمتی از عکس کمک می‌کند. اما در این فرصت پیش آمده می‌خواهیم با در نظر داشتن مطالب گذشته (برنامه تار كننده قسمتی از عکس برای اندروید) به معرفی چند نرم افزار دیگر برای گوشی آیفون و اندروید بپردازیم.

تار کردن بخشی از عکس با نرم افزار

اگر اهل کار با کامپیوتر باشید تار كردن قسمتی از عکس در فتوشاپ کار بسیار راحت و آسانی است. کافیست وارد نرم افزار شده و عکس مورد نظر را بازکنید. برای انجام این امر (تار كردن قسمتی از عکس با فتوشاپ ) کافیست از قسمت نوار ابزار وارد بخش filter شده و در گزینه blur مورد Gaussian blur را انتخاب کنید. متناسب با سلیقه خود مقدار را با نوار افزایش یا کاهش دهید و ok را بزنید. به همین راحتی تار كردن قسمتی از عکس در فتوشاپ انجام شد.

اینترنت LTE

مقالات مرتبط و مفید: فتوشاپ صدا

امروزه با گسترش اپلیکیشن‌های نظیر اینستاگرام بسیار پیش خواهد آمد که دوست داشته باشید یکی از عکس‌های خود را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید اما لازم است بك گراند یا قسمتی از پس زمينه را شرنجی یا محو کنیم. در این چنین شرایط برای تار كردن قسمتی از عکس در گوشی خود از چه نرم افزاری می‌توان استفاده کرد؟

پیش‌تر در مقاله‌ای به صورت مفصل در خصوص مات کردن قسمتی از عکس با استفاده از نرم افزار blur image background توضیح دادیم. اما برای یادآوری اجازه دهید تا مراحل محو کردن پس زمينه با این نرم افزار را مرور کنیم.

تار كردن قسمتی از عکس با blur image background

برنامه محو کردن قسمتی از تصویر که با نام Blur Image Background معرفی می‌شود، به سرعت قسمت‌هایی از تصویر را به‌صورت تار می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه ویرایشگر تصویر، قسمت‌های موردنظرتان را شفاف‌تر کنید. می‌توانید تصویرهای داخل گالری موبایل‌تان یا تصویرهایی که همین الان می‌گیرید را با استفاده از این اپلیکیشن، تار کنید.

اگر پس زمینه تصاویر خود را دوست ندارید، یا این‌که دوست ندارید قسمتی از آن دیده شود، و یا حتی اگر دوست دارید بعضی از قسمت‌های تصویر بیشتر نمایان شود، با استفاده از این برنامه  می‌توانید به تصویر دلخواه خود دست پیدا کنید.

برای این‌که با دقت بیشتری عکس‌تان را تار کنید، می‌توانید از اندازه‌های متفاوتی از قلم مو نیز استفاده کنید. کاربران می‌توانند تصویر تار شده را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک همان لحظه به اشتراک بگذارند.

از دیگر ویژگی‌های جالب این برنامه این است که می‌توانید عکس‌های سلفی بگیرید و بک‌گراندتان را به میزان دلخواه‌تان تار کنید.

ویژگی‌های اپلیکیشن محو کردن زمینه عکس یا Blur Image Background

امکان استفاده از تصاویر داخل گالری

عکس مورد نظر خود را از گالری تصایر انتخاب کنید و به آن افکت تار کننده بدهید. همچنین می توانید تصویر را در لحظه ثبت کنید و افکت مورد نظر را روی آن اعمال کنید.

زوم کردن

با استفاده از امکان زوم کردن روی تصویر، می‌توانید با دقت بیشتری قسمت‌های موردنظرتان را تار کنید.

تنظیم میزان تار کردن عکس

شما باتوجه به عکس مورد نظرتان باید میزان تاز کردن عکس را در نظر بگیرید. شاید برخی از قسمت ها را دوست داشته باشید بیشتر تار کنید، برخی قسمت‌ها را کم‌تر.

تنظیم اندازه قلم

برای این‌که با دقت بالاتری بتوانید به تصویر افکت بدهید، می‌توانید سایز براش را تغییر بدهید.

ویژگی undo کردن

ممکن است گاهی تغییراتی روی عکس خود ایجاد کنید که از آن راضی نباشید. این اپلیکیشن به شما امکان برگشت به حالت قبلی را در تصویر می‌دهد.

UI جذاب

نحوه کار با این اپلیکیشن به قدری کاربرپسند هست که خودتان بی هیچ آموزشی می‌توانید با آن کار کنید.

این اپلیکیشن برای موبایل های اندرویدی است که آن را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن

با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهان نت در معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی همراه باشید.

تار كردن قسمتی از عکس با آینشات

پس از اجرای آینشات و انتخاب عکس مورد نظر از قسمت edit،وارد background  شده و گزینه blur را بزنید. با کمک intensity میزان تاری مورد نظرتان را مشخص کنید. با استفاده از radius می‌توانید شعاع دایره مورد نظر خود را تغییر دهید.گزینه save را بزنید. آیا برای تار كردن قسمتی از عکس آنلاین بدون داشتن نرم افزارهای مخصوص مثل آینشات، راهی وجود دارد؟

تار کردن عکس با اینشات

تار كردن قسمتی از عکس با پیکس ارت

یکی دیگر از انواع برنامه تار كننده عکس پیکس آرت نام دارد که به راحتی در بازار، اپ استور و… برای آیفون و اندروید قابل دانلود است. با ماهان نت همراه باشید تا تار كردن قسمتی از عکس با پیکس آرت را یادبگیرید.

همانطور که گفته شد برای تار كردن قسمتی از عکس از برنامه‌های متعددی می‌توان استفاده کرد که به غیر از مواردی جزعی، کلید کار در همه برنامه‌عها به یک صورت است. اما برای محو کردن پس زمينه عکس با اپ پیکس آرت به روش زیر عمل کنید؛

  • کار با دانلود برنامه محو كننده قسمتی از عکس به نام پبیکس آرت شروع می‌شود
  • در قدم بعدی نرم افزار را اجرا کرده و عکس مورد نظر را انتخاب کنید
  • با زدن روی گزینه effects کار را ادامه دهید.
  • در قسمت blur یکی از فیلترهای تار كننده را انتخاب کنید.
  • در این مرحله با استفاده از پاک کن سوژه مورد نظر را از پس زمينه جدا کنید ( با انتخاب گزینه person این کار به صورت خودکار انجام می‌شود.)
  • دقت داشته باشید با زدن دکمه invert جای سوژه و پس زمينه در حالت محو بودن عوض می‌شود.
  • تار کردن بخشی از عکس با پیکس آرت

ماهان نت

شرکت معتبر و بزرگ ماهان نت، بزرگترین شرکت ارائه دهنده سرویس‌های جدید ارتباطی همچون اینترنت adsl و… و دیگر خدمات در این زمینه است که با داشتن پشتیبانی 24 ساعته، آماده است تا طرح‏ها و بسته‌های متنوعی از اینترنت پرسرعت ایمن و مطمئن را به هموطنان خود ارائه دهد. لازم به ذکر است برای تهیه یک بسته اینترنت vdsl یا adsl در هنگام خرید از هر شرکت ارائه دهنده‌ای باید دقت داشته باشید که شرکت فروشنده بسته باید دارای پشتیبانی فنی مناسب باشد تا بتواند خدمات خودرا 24 ساعت در تمام ایام پشتیبانی کند. می توانید ضمن مراجعه به سایت ماهان نت از طریق صفحه اینستاگرامی ماهان نت هم همراه ما باشید.

Gaming-Banner

سخن پایانی

شاید بارها پیش آمده باشد که به تار كردن قسمتی از عکس خانوادگی یا تکی خود نیاز پیدا کرده باشید. این کار یعنی مات کردن قسمتی از عکس با استفاده از نرم افزار فتوشاپ بسیار کار راحتی است، چه بخواهیم صفحه یا پس زمينه را شطرنجی کنیم و چه لازم باشد بکگراند را محو کنیم، همه و همه با استفاده از یک فیلتر قابل اجراست، اما اگر برای پست یک عکس در فضای مجازی از طریق گوشی آیفون خود لازم شود از برای عکس خود از یک فیلتر محو كننده یا تار كننده استفاده کنیم چکار کنیم؟ در مقاله‌های قبلی شما را با برنامه مات کننده blur image background برای اندروید آشنا کردیم. در این مقاله اما در خصوص برنامه‌هایی که برای سیستم عامل آی او اس که مناسب گوشی‌های آیفون است صحبت کردیم. امید است با خواندن این مقاله سوالات مطرح شده در ذهنتان پاسخ داده شود.

سوالات پرتکرار

  • در فتوشاپ چگونه می‌توان بك گراند یک عکس را تار كنيم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم تار كردن قسمتی از عکس در فتوشاپ کار بسیار راحت و آسانی است. کافیست وارد نرم افزار شده و عکس مورد نظر را بازکنید. وارد بخش filter شده و در گزینه blur مورد Gaussian blur را انتخاب کنید. متناسب با سلیقه خود مقدار را با نوار افزایش یا کاهش دهید و ok را بزنید

  • چگونه پشت عکس را تار كنيم با آینشات؟

با استفاده از برنامه آینشات می‌توانید به راحتی افکت تار كننده یا محو كننده را بر روی عکس‌های خود اعمال کنید، کافیست پس از اجرای آینشات و انتخاب عکس مورد نظر از قسمت edit،وارد background  شده و گزینه blur را بزنید. با کمک intensity میزان تاری مورد نظرتان را مشخص کنید. با استفاده از radius می‌توانید شعاع دایره مورد نظر خود را تغییر دهید.گزینه save را بزنید.

  • اگر لازم شد تا با تار کردن قسمتی از عکس آن را دستکاری کنیم، از چه برنامه‌ای برای گوشی آیفون استفاده کنیم ؟

برای تار كردن قسمتی از عکس در ایفون نرم افزارهای بسیاری طراجی شده است اما بهترین آنها blur photo editor است که به صورت رایگان در گوگل انتشار داده شده است. یکی دیگر از انواع برنامه تار كردن قسمتی از عکس برای ایفون می‌تان به pprtrait blur اشاره کرد.جالب است بدانید این برنامه یه صورت خودکار سوژه را در عکس تشخیص داده و با محو کردن پس زمينه زیبایی بسیاری به تصویر می‌بخشد.

0/5 (0 نظر)