شما هم با ویندوز 10 مشکل دارید؟ رایجترین مشکلات وای فای ویندوز 10 چیست؟ یا به صورت دقیق‌تر اگر بخواهیم بپرسیم، آیا ویندوز 10 برای اتصال به وای فای به مشکل بر میخورد؟ ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید تا با پرداختن به تنظیمات اینترنت در ویندوز 10 شما را با 8 روش رفع مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز 10 آشنا کنیم.

اگر از کاربران ویندوز 10 باشید ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می‌خواهید pc یا لپتاپ خود را به اینترنت متصل کنید با وصل نشدن وای فای ویندوز مواجه شوید. این مشکل به این صورت است که وقتی می‌خواهید کانکشن (connection) را فعال کنید در تنظیمات شبکه اسم هیچ وای فای را نخواهید دید. این در شرایطی است که به طور همزمان با موبایل یا دستگاه دیگر از روشن بودن وای فای خود مطمئن هستید و در حال مصرف اينترنت برای پیدا کردن راه حل هستید!

مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز یک مشکل رایج در نسخه 10 است که اگر با یک بار خاموش و روشن کردن سیستم حل نشد، با کمی صبر و حوصله و با رفتن به تنظیمات شبکه کامپیوتر در قسمت internet connection واقع در control panel به راحتی حل خواهد شد. با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهان نت همراه شوید.

تنظیمات اینترنت در ویندوز 10

راه حل های مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز 10

اگر از جمله افرادی هستید که به مشکل وصل نشدن وای فای ویندوز 10 برخورده‌اید و تصمیم دارید به نسخه‌های پایین‌تر مثل 7 یا 8 برگردید، باید بگوییم خوشبختانه برای رفع یا حل مشکل وصل نشدن اینترنت ویندوز 10 چندین راه حل وجود دارد. در اغلب موارد این مشکل به تنظیمات اینترنت ویندوز در درایو وای فای یا وایرلس برمی‌گردد که با یک بار ریست تنظیمات اینترنت ویندوز 10 حل خواهد شد. در ادامه مبحث”تنظیمات اینترنت ویندوز” چندیدن روش برای حل مشکل نبودن وای فای در ویندوز به شما نشان خواهیم داد؛ ما را تا پایان همراهی کنید.

در قدم اول مهم است که بتوانیم شرایط موجود را عیب‌یابی کنیم. با وجود این که عیب‌یابی تنظیمات شبکه در کامپیوتر یک فعل تخصصی است، اما نکاتی هست که با انجام آنها می‌توانید تا حدودی به علت مشکل پیش‌آمده پی ببریم.

  1. بررسی کردن روشن بودن وای فای
  2. خاموش و روشن کردن وای فای
  3. چک کردن سوئیچ شبکه لپتاپ
  4. ریست کردن یا تنظیم مجدد مودم وایرلس یا روتر
  5. بررسی سلامت مودم یا روتر با اتصال به دستگاه‌های دیگر
  6. راه‌اندازی مجدد شبکه با کد دستوری
  7. درایور کارت (تنظیمات شبکه وای فای لبتاپ)شبکه کامپیوتر را پاک یا ریست کنید.
  8. چک آپدیت ویندوز 10
  9. راه‌اندازی مجدد شبکه
  10. تغییر تنظیمات وای فای
  11. پاک کردن پروفابل تنظیمات وای فای در ویندوز

راه حل مشکل وصل نشدن اینترنت ویندوز 10 در 8 روش

پس از چک موارد گفته شده در بالا و ریست کردن سیستم و روتر اگر همچنان مشکل تنظیمات اینترنت ویندوز پابرجا بود با روش‌های زیر اقدام به رفع و حل مشکل وصل نشدن اینترنت ویندوز 10 کنید.

برای اتصال بهتر به اینترنت با سرعت عالی و بدون قطعی پیشنهاد من به شما اینترنت خانگی ماهان نت است.

قرار دادن تنظیمات شبکه در حالت خصوصی

به منظور انجام این روش باید؛ روی آیکن شبکه وای فای کلیک کرده، به properties بروید. پروفایل شبکه موجود را از حالت public به private تغییر دهید.

بستن برنامه‌هایی که پهنای باند را اشغال می‌کنند.

در صورتی که با قرار دادن رمز عبور خود در میان دوستان روتر شما با دستگاه‌های متعدد پر شده باشد مصرف اينترنت یا پهنای باند شما اشغال خواهد شد و این خود دلیل بزرگی برای مشکل وصل نشدن وای فای ویندوز شما خواهد بود. پس با رفتن به تنظیمات اینترنت ویندوز مشکلی حل نخواهد شد. شما باید به تنظیمات وای فای خود رفته و با تغییر رمز عبور دسترسی دیگر افراد را قطع کنید.

تنظیمات وای فای لپ تاپ

بروزرسانی درایور آداپتور وای فای

برای حل مشکلات تنظیمات کارت شبکه در ویندوز 10 لازم است از بروز بودن آن مطمئن شوید و آن را به صورت دستی آپدیت نمایید؛ به این منظور لازم است تا ؛

از قسمت device manager به  network adaptersرفته و روی آداپتور وای فای راست کلیک کنید. با انتخاب update driver سیستم شروع به بروزرسانی آن خواهد کرد.

تغییر در تنظیمات PROPERTIES آداپتور شبکه

ازdevice manager به  network adaptersبروین و روی اسم آداپتور خود دبل کلیلک کنید. تنظیمات باز خواهد شد، در بخش  power management گزینه allow the computer to turn off this device to save power را غیرفعال کنید.

حذف شبکه‌های قدیمی

از گزینه start موجود در صفحه دسکتاپ به تنظیمات اینترنت ویندوز رفته و روی wifi کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه manage known network نام شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه forget بزنید.

خدمات Auto-config را ریست کنید

با فشردن همزمان win و R پنجره RUN را باز کنید، عبارت SERVICES.MSC را نوشته و اوکی کنید. در فهرسته باز شده گزینه  WLAN AUTOCONFIG را یافته و دبل کلیک کنید. در منو باز شده، در قسمت STARTUP TYPE گزینه AUTOMATIC را کلیک کنید.

DNS سرور را تغییر دهید

در SETTING به تنظیمات اینترنت ویندوز بروید. از قسمت  Advanced network setting عبارت change adaptoer options را انتخاب کنید. پس از پیدا کردن نامم آداپتور خود، به قسمت تنظیمات آن رفته و روی ( TCP/ IPV4) INTERNET PROTOCOL VERSION 4 دبل کلیک کنید. برای Use the following DNS server addresses تیک بزنید. و در قسمت Preferred DNS server تایپ کنید 8.8.8.8  و در قسمت Alternate DNS server عبارت 8.8.4.4 را بنویسید.

مقاله مرتبط: تغییر dns در اندروید

تنظیمات شبکه

استفاده از ابزار Troubleshooter

پس از انجام تمام تغییرات تنظیمات اینترنت ویندوز به بخش Update and Security در تنظیمات سیستم خود بروید، از سمت چپ نوار به سراغ گزینه Troubleshoot رفته و Additional troubleshooters را کلیک کنید.پس از انتخاب Internet Connections ، Run the troubleshooter را زده تا سیستم به صورت خودکار عیب‌یابی را آغاز کند.

آموزش رفع خطای اینترنت در ویندوز ۱۰

چطور خطای «Check your Wi-Fi Connection» را در تنظیمات اینترنت ویندوز ۱۰ رفع کنیم؟

برنامه تصویر در ویندوز ۱۰ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تصاویر را از یک فولدر یا با استفاده از USB به سیستم خود ارسال کنید. مایکروسافت تازگی امکان جدیدی به این قابلیت اضافه کرده که به شما امکان انتقال تصاویر از طریق Wi-Fi را می‌دهد. این قابلیت با برنامه‌های اندروید و iOS نیز سازگاری دارد. اما گاهی ممکن است با ایرادی روبرو شوید که باید اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید.

بررسی اتصال اینترنت در تنظیمات اینترنت ویندوز

معمولاً خطای بررسی اتصال اینترت، ارتباط مستقیمی با مشکل وای فای ندارد. معمولاً این خطا زمانی نمایش داده می‌شود که تلفن و کامپیوتر هر دو به یک اینترنت این خطا هیچ راه‌کاری به جز بررسی وای فای اینترنت، با شما نشان نمی‌دهد. ماهان‌نت چند روش به شما معرفی می‌کند تا از طریق آن بتوانید مشکل اتصال اینترنت را رفع کنید.

خروج از برنامه

اگر مشکلی در ارسال برای مثال ۱۰ تصویر با استفاده از Wi-Fi دارید، بهتر است این کار را با تعداد تصویر کم‌تری انجام دهید. برنامه ارسال و انتقال تصویر، محدودیتی در انتخاب تعداد تصاویر ندارد اما وقتی این پیام ظاهر می‌شود باید تعداد تصاویر را کاهش دهید. ابتدا فقط یک یا دو تصویر را انتخاب کنید. وقتی با موفقیت ارسال شدند، می توانید تصاویر بیشتری را ارسال نمایید.

ارسال اولین یا آخرین تصویر

اگر در حال ارسال ده تصویر هستید و ارسال آن‌ها ناموفق است، سعی کنید اولین و آخرین تصویر انتخاب شده را ارسال کنید. این‌کار به موفقیت شما در ارسال کمک می‌کند. اگر تمام کارهایی که انجام دادید بی‌نتیجه بودند می‌توانید این برنامه را مجدد نصب کنید.

مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۱۰ حل شد

اگر روی کامپیوتر شما ویندوز ۱۰ نصب است و در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه هستید، برای رفع این مشکل با ماهان‌‌نت همراه باشید.

دلایل مختلفی برای مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۱۰ وجود دارد. مثلا ممکن است مشکل شما از خرابی مودم، کابل مودم، مسدود شدن توسط آنتی‌ویروس‌ها و یا حتی خود سرویس‌دهنده اینترنت باشد.

پیش از اقدام به هر کاری، از سالم بودن مودم خود اطمینان حاصل کنید و چراغ‌های روی مودم را بررسی کنید. اگر مشکلی نبود با سرویس‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید. اگر از سمت آن‌ها هم مشکلی نبود، حالا مراحل زیر را امتحان کنید.

مشکل از هرجایی که باشد ابتدا بهتر است که گزارش از شبکه بی‌سیم تهیه کنید. به‌همین منظور، در جستجوی منوی استارت، کلمه Command Prompt را بنویسید، روی آن کلیک راست کنید و سپس گزینه Run as administrator و گزینه Yes کلیک کنید.

دستور Netsh wlan show wlanreport را وارد کنید. سپس یک فایل html ساخته خواهد شد که می‌توانید آن را روی مرورگر خود باز کنید.

دوباره عبارت command prompt را تایپ کنید. روی آن عبارت راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید. سپس دستور ipconfig را وارد کنید. آدرسی که کنار default gateway هست را پیدا کنید و آن را یادداشت نمایید؛ این آدرس IP هست که برای مثال شبیه به ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ خواهد بود.

در خط فرمان، دستور ping را بنویسید و کلید اینتر را بزنید. باید با نتیجه‌ای مشابه به موارد زیر مواجه شوید:

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

اگر با نتیجه بالا مواجه شدید و همچنان نمی‌توانید به اینترنت متصل شوید، احتمالا مشکل از مودم شما یا سرویس‌دهنده اینترنت است.

آداپتور شبکه را به‌روز کنید

گاهی دلیل مشکلات به‌وجود آمده در اتصال به‌ اینترنت، ناسازگاری درایور آداپتور شبکه و یا قدیمی بودن آن است. اگر به تاز‌گی ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌اید، ممکن است درایور شما برای ویندوز قبلی باشد. از به‌روز بودن آن اطمینان حاصل نمایید:

  • در کادر جستجو، عبارت Device Manager را تایپ کنید. سپس بین نتایج جستجو شده، گزینه Device Manager را انتخاب کنید.
  • در Device Manager، روی network adapter کلیک کنید.
  • روی آن کلیک راست کنید و سپس گزینه update driver software و Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. بعد از طی شدن این مسیر، روی close کلیک کنید.
  • بعد از نصب درایوهای به‌روز، مسیر Start، Power و Restart را دنبال کنید.

اگر ویندوز امکان پیدا کردن یک درایو جدید را برای آداپتور شبکه شما نداشت، به وب‌سایت سازنده آداپتور شبکه مراجعه نموده و آخرین درایور را دانلود نمایید.

تنظیمات اینترنت ویندوز

 فایروال را به طور موقتی غیرفعال کنید

گاهی اوقات نرم‌افزار فایروال، به شما اجازه اتصال نمی‌دهد. با قطع کردن موقتی فایروال متوجه مشکل اتصال خواهید شد. سپس سایتی که به آن اعتماد دارید را باز کنید. نحوه غیرفعال کردن آنتی‌ویروس یا برنامه‌های ضدبدافزاری که استفاده می‌کنید باهم تفاوت دارند. برای اطلاع از نحوه آن، راهنمای نرم‌افزار را مطالعه کنید. اما به یاد داشته باشید که در اولین فرصت آن را فعال کنید؛ چرا که نداشتن آنتی‌ویروس، سیستم شما را در معرض خطر هکرها، ویروس و کرم‌ها قرار خواهد داد.

از تنظیم مجدد سیستم برای نصب دوباره دستگاه‌های شبکه استفاده کنید

آخرین مرحله‌ای که باید طی کنید، تنظیم‌مجدد شبکه است. اما به‌خاطر داشته باشید که به‌منظور استفاده از این مرحله، باید ورژن ویندوز ۱۰ شما، ۱۶۰۷ باشد.

به‌همین منظور مسیر زیر را طی نمایید:

Strat > Setting > Network & Internet > Status > Network Reset را انتخاب کنید. سپس گزینه Reset Now را انتخاب کرده و روی Yes کلیک کنید. کمی صبر کنید تا سیستم شما ری‌استارت شود.

Gaming-Banner

ماهان نت مطمئن ترین شرکت ارائه دهنده اینترنت

شرکت بزرگ و معتبر ماهان نت با بیش از 40000 مشترک یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ انتقال اطلاعات ماهان است که با قدرت خدماتی همچون adsl2، td-lte+ ، اینترنت پرسعت نسل جدید و… را در کشور ارائه می‎دهد. پیج اینستاگرام ماهان نت را از دست ندهید.

سخن آخر

امروزه دورکاری یکی از رایجترین مشاغل بشر است که در آن اتصال به یک اینترنت مداوم و پرسرعت مثل اکسیژن برای زنده ماندن است. اما با وجود گرفتن خدمات از یک سرویس دهنده پرقدرت و باتجربه باعث نمی‌شود تا همیشه همه چیز روبراه باشد.روزانه به دلایل مختلف مثل مشکل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز 10 به مشکل برخواهیم خورد. در این مقاله سعی کردیم با آموزش تغییر در تنظیمات اینترنت ویندوز به رفع آن کمک کنیم. در نظر داشته باشید قبل از هر اقدام برای تغییر در تنظیمات اینترنت ویندوز یا بازگردانی تنظیمات اینترنت ویندوز 10 موارد ذکر شده را چک و بررسی کنید؛

  1. اتصال بر روی حالت پرواز نباشد
  2. نبودن آسیب فیزیکی بر روی روتر یا مودم
  3. محل کارشما دچار قطع اینترنت یا برق نشده باشد
  4. نبودن موانع یا فاصله زیاد با شبکه اینترنت
  5. اتصال صحیح روتر

سوالات پرتکرار

  • چگونه تنظیمات اینترنت ویندوز را ریست کنیم؟

با فشردن همزمان دکمه ویندوز و I وارد تنظیمات شبکه ویندوز یا SETTING شده و از قسمت Network & internet به Status بروید. در پایین صفحه روی لینک network reset کلیک کنید.با فشردن گزینه reset now تنظیمات اینترنت ویندوز شما بعد از اندک زمانی ریست خواهد شد.

  • چگونه علت وصل نشدن به وای فای در ویندوز را تشخیص دهیم؟

پی بردن به مشکلات تنظیمات شبکه ویندوز در سیستم‌های جدید کار پیچیده‌ای است و رابطه مستقیم با میزان وسعت شبکه و تعداد کلاینت‌های متصل به آن شبکه و میزان اطلاعات،مهارت و تجربه شما دارد. در بعضی موارد مشکل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز علت سخت افزاری دارد، پس اگر با توجه به موارد بیان شده در بالا برای عیب‌یابی، مشکل حل نشد با متخصص تماس بگیرید.

  • به منظور حل تنظیمات کارت شبکه در ویندوز لپ تاپ یا PC، چگونه حالت wifi را تشخیص دهیم؟

با رفتن به آدرس my computer> manager> network adapters بر روی نام مودم خود دبل کلیک کرده و از قسمت advanced روی گزینه wireless کلیک کنید.

0/5 (0 نظر)