رفع مشکل قطع شدن اینترنت

آیا اینترنت شما قطع شده است؟ پس با ما همراه باشید

در صورتی که چراغ‌های مودم شما روشن است، اما با مشکل قطعی اینترنت مواجه هستید، برای برقراری اتصال با ما همراه باشید:

شما با استفاده از دستور پینگ ping می‌توانید نقطه‌ای که باعث ایجاد مشکل شده را شناسایی کنید تا به رفع آن بپردازید.

  • پینگ Ping مودم

روی کیبورد، همزمان کلیدهای ویندوز و حرف R را انتخاب کنید و یا در منوی استارت، گزینه Run را انتخاب کنید. سپس داخل پنجره باز شده، گزینه CMD را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید. پنجره‌ای به‌نام Command Prompt باز خواهد شد. آن‌جا دستور زیر را وارد نمایید:

Ping <Modem IP>

Modem IP در واقع همان آی‌پی مودم شما است، که در مودم‌های مختلف، تفاوت دارد. برای مثال آی پی پیش‌فرض مودم‌ها به‌این صورت است:

192.168.1.1

سپس دکمه enter را از روی کیبورد خود انتخاب کتید تا چند خط به شما نمایش داده شود که هرکدام هم، یک مورد خاص را بیان می‌کند.

رفع مشکل قطع شدن اینترنت

رفع مشکل قطع شدن اینترنت

Destination Host Unreachable

اگر این عبارت برای شما ظاهر شد باید بدانید که ارتباط سیستم‌تان با مودم به‌صورت درست برقرار نیست. از منوی استارت، وارد کنترل پنل شوید، و از آن‌جا network connection را انتخاب کنید. در این قسمت اگر با کابل متصل هستید، باید یک Local Area Connection و اگر به‌صورت بی‌سیم متصل هستید یک Wireless Network Connection داشته باشید.رفع مشکل قطع شدن اینترنت

اگر هیچ کانکشنی در این قسمت نباشد، این معنی را می‌دهد که کارت شبکه روی سیستم شما نصب نیست و باید کارت شبکه را نصب نمایید. اگر از طریق کابل LAN متصل هستید، باید کارت شبکه سیستم و اگر از طریق کابل USB متصل هستید، باید درایور مودم را نصب کنید.

اگر روی کارت شبکه شما علامت ضربدر باشد و کانکشن شما از طریق کابل باشد، باید اتصال کابل شبکه یا کابل USB که در پشت مودم قرار دارد را چک بفرمایید.

اما اگر اتصال شما از طریق وایرلس است، بعد از باز شدن صفحه View Available Network شبکه وایرلس‌تان را از لیست موجود انتخاب کنید و در صورت درخواست رمزعبور، آن را به صورت صحیح وارد کنید.

 

Request Timed Out

اگر با این پیغام مواجه شدید، آی پی ‌هایی که روی کارت شبکه شما تنظیم شده صحیح نیستند و سیستم شما قادر به دریافت IP از مودم نبوده است.رفع مشکل قطع شدن اینترنت به این منظور باید کارت شبکه مودم را شناسایی کنید. از منو استارت وارد کنترل پنل شوید و از این قسمت، Network Connection را انتخاب کنید. در این قسمت اگر با کابل متصل هستید، باید یک Local Area Connection و اگر به‌صورت بی‌سیم متصل هستید یک Wireless Network Connection داشته باشید. بعد از شناسایی local area، روی اتصال مربوط به مودم راست کلیک کنید و گزینه repair را انتخاب نمایید. سپس تنظیمات کارت شبکه مجدداً انجام خواهد شد.

 

Reply From

اگر با این پیغام مواجه شدید، به این معنی است که ارتباط با مودم به صورت درست برقرار است و می‌توانید به مرحله بعد بروید.رفع مشکل قطع شدن اینترنت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *