چه چیزی جایگزین موبایل‌های هوشمند می‌شود؟

در حال حاضر فقط ۱۰ میلیون نفر در آمریکا از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند و ما به استفاده از آن برای انجام هر کاری مثل گوش دادن به موسیقی، عکس گرفتن، مطالعه اخبار، پست مطالب در شبکه‌های اجتماعی، خرید آنلاین و انجام تراکنش‌های مالی عادت کرده‌ایم. موبایل‌های هوشمند برای بسیاری از افراد جایگزین وسایل ضروری روزمره مثل ساعت مچی شده‌‌اند. با موبایل‌های هوشمند و با استفاده از اینترنت پرسرعت، انجام هرکاری ممکن شده است. درکل تا چند سال آینده اینترنت اشیا حجم وسیعی از زندگی ما را فرا خواهد گرفت.

موبایل‌های هوشمند به قدری زندگی‌های روزمره را تحت تاثیر قرار داده‌اند که باور این موضوع که این فناوری تنها حدود ۱۰ سال است که محبوبیت پیدا کرده، کمی غیرقابل باور است. این موضوع درست زمانی است که اپل آیفون را با قابلیت‌های صفحه‌ لمسی، امکان دسترسی به اینترنت، همگام‌سازی اپلیکیشن‌ها با اینترنت و غیره، امکان انجام هرکاری را با لمس صفحه موبایل ممکن کرده است. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که امروزه کاربران موبایل‌های هوشمند حدود پنج ساعت از روز را با موبایل‌های خود کار می‌کنند و بیشتر زمان به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

پیشرفت و توسعه استفاده از موبایل‌های هوشمند با افزایش سرعت اینترنت موازی بوده است. اما با وجود این پیشرفت شاید باورتان نشود که موبایل‌های هوشمند با امکاناتی که در حال حاضر دارند، عمر زیادی نخواهند داشت. یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد کاربران بر این باور هستند که موبایل‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ منسوخ می‌شوند.

اما این موضوع سوال بزرگی را در پی خود دارد که: چه چیز جایگزین موبایل‌های هوشمند خواهد شد؟

پیش‌بینی می‌شود پیشرفت در فناوری‌هایی  از جمله واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و پوشیدنی‌های هوشمند، نسل جدیدی از دستگاه‌ها را روانه بازار می‌کند که می‌تواند هرچیزی را حتی بیشتر از موبایل‌های هوشمند در زندگی روزمره تغییر دهد.

جک اولدریچ، یکی از نویسندگان و پیش‌بینی کنندگان در حوزه فناوری می‌گوید تغییر از دسترسی به اینترنت، به زندگی در اینترنت، تغییری است که به ‌دنبال آن هستیم. اگرچه هنوز اسم خاصی برای چنین گجت‌های نداریم، اما مطمئناً وسیله‌هایی مناسب با اندازه کف دست با صفحه شیشه‌ای نخواهند بود و قطعاً یک گجت تنها نیستند بلکه با ترکیبی از چند گجت همراه هستند. برد برنز مدیر استراتژی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پیش‌بینی می‌کند که شبکه‌های شخصی‌ای به موبایل‌های هوشمند راه پیدا می‌کنند که شبکه‌ای از شیشه‌های عینک، لنز‌های چشم، و سایر گجت‌ها خواهند بود.

این دستگاه‌ها با استفاده از اطلاعات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیاز به صفحه را از بین می‌برند. و همانطور که الان ما با حرکت انگشت اپلیکیشن‌های موبایلمان را کنترل می کنیم، در  آینده می‌توانیم با فرمان صوتی اپلیکیشن‌ها را کنترل کنیم. در آینده‌ای نزدیک و با کمک اینترنت اشیا به راحتی می‌توانید زندگی در دنیایی هوشمند را تجربه کنید.

نسل جدید دستیارهای هوشمند

با استفاده از نسل جدید دستیارهای هوشمند، دیگر نیازی به وارد کردن حجم زیادی از اطلاعات ندارید، چرا که نسل جدید دستیارهای هوشمند قادر به دریافت نوع نیاز افراد خواهند بود؛ گاهی این اتفاق پیش از این رخ می‌دهد که خودمان نیز نسبت به نیازمان آگاهی داشته باشیم. اولدریچ پیش‌بینی می‌کند که درآینده‌ای نزدیک، گجت‌های شخصی ما برای پیش‌بینی دقیق، متوجه حرکت چشمان ما نیز می‌شود. اگر به چیزی برای دو ثانیه نگاه کنیم، دستگاه هوشمند به شما می‌گوید که به اطلاعات بیشتری نیاز دارد.

برنز می‌گوید که به‌نظر می‌رسد دستیارهاش صوتی هوشمند در آینده در گوش شما پیام‌هایی را می‌گوید که فقط شما بشنوید.

اما دستگاه‌های ارتباطی نسل جدید و در کل اینترنت اشیا ممکن است مسیر ما را به سمت دیگری هدایت کند که انتظار آن را نداشته باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این فناوری با ماهان‌نت در مطالب بعدی همراه باشید.

منبع: howstuffworks

0/5 (0 نظر)