گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد؟ چرا گوگل از ما اطلاعات نگه می دارد؟ اگر برای شما هم چنین سوالاتی پیش آمده که اطلاعات گوگل در مورد ما چقدر است و آیا خطرناک است یا خیر، با ما در شرکت خدمات اینترنتی ماهان نت همراه شوید تا در طول یک مقاله متوجه شویم چگونه اطلاعات شخصی مان در گوگل را پاک کنیم؟

در دنیایی زندگی می‌کنیم که استفاده از اینترنت امر اجتناب ناپذیری شده است. این که گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد یا این که گوگل چه چیز درباره ما میداند و این مسئله تا چه حد می‌تواند مهم باشد موضوع مقاله‌ایست که امروز می‌خواهیم در خصوص آن با شما صحبت کنیم.

دور از ذهن نیست که به جهت ایجاد یک امنیت دیجیتالی چه با استفاده از اپلیکیشنهای مناسب حفاظت از اطلاعات و ایمنی اکانت‌ها و حساب‌های مختلف همچون جیمیل و چه با حذف کردن بعضی از اطلاعات یا اصطلاحا رد پایه دیجیتالی، بخواهیم یک زندگی راحت و دور از حاشیه برای خود بسازیم. همانطور که گفتیم کمترین ارتباط در یک روز ما با اینترنت و فضای مجازی سرچ گوگل می‌تواند باشد؛ در یک چنین عملی گوگول چه مطالبی از ما بدست خواهد آورد؟ و از این اطلاعات چه استفاده‌ای می‌کند؟ و اما مهمترین سوال این است که چگونه و از طریق چه اپلیکیشنهایی می‌توانیم از حریم خصوصی و اطلاعات خود حفاظت کنیم؟

Gaming-Banner

فرآیند جمع آوری اطلاعات گوگل؛ساده ولی مهم

تا امروز برایتان سوال پیش آمده است که چه شخص یا گروهی همه چیز در رابطه با ما می‌داند؟ به طور مثال در حال حاظر در چه مکان جغرافیایی هستیم، چه کاری می‌کنیم یا مثلا چند سال پیش کجا بودیم و چه می‌کردیم؟ به طور قطع جواب شما با اطمینان ” هیچ کس ” خواهد بود  به این دلیل که حتی خود شما جز در بعضی اتفاقات خاص به یاد نخواهید آورد که در فلان تاریخ مثلا پنج سال پیش ساعت 2 ظهر کجا بودید و چه می‌کردید  اما با تمام ناباوری باید بدانید که کسی وجود دارد که همه اطلاعات شخص شما را می‌داند و به خاطر سپرده است و آن هم گوگل است؛ گوگل در مورد ما چه اطلاعاتی دارد؟ و کجا اطلاعاتی که گوگل در مورد ما جمع‌آوری می‌کند را ذخیره می‌کن؟ چه کسانی به این اطلاعات دسترسی دارند؟

کافیست به google maps timeline در گوشی خود بروید و شگفت زده شوید. گوگول به شما خواهد گفت چه عکس‌هایی در فلان تاریخ ساعت 2 ظهر گرفتید. از چه مسیری عبور کردید با اتوبوس رفتید یا با ماشین، و.. اما جالبتر و وحشتناکتر ماجرا اینجاست که این تنها اطلاعاتی نیست که گوگل از یک شخص دارد! گوگل چه اطلاعاتی در مورد ما دارد؟

برای استفاده از بهترین اینترنت کشور چقدر هزینه می‌کنید؟

ماهان نت بهترین اینترنت پرسرعت را دارد که با مقرون به صرفه ترین قیمت و بسته های متنوع به شما خدمات ارائه می‌دهد. پیشنهاد ما اینترنت وایرلس ماهان نت است.

اطلاعات گوگل درباره ما

گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد؟

هرچیز که تصورش را بکنید یا نکنید موتور جستجوی گوگل از شما می‌داند و این امر به جهت استفاده شما از انواع اپلیکیشنهای این گروه بزرگ دیجیتالی همچون گوگل مپ، گوگل پلی و… است. این غول دیجیتالی به سرعت در حال بزرگتر، هوشمندتر و توانمند شدن است. این امر تا جایی پیش خواهد رفت تا یک تصویر کامل و بدون کمترین احتمال خطایی از شما و زندگیتان تهیه و تولید کند.به راستی گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد؟

بیایید با یک نگاه اجمالی ببینیم گوگل از ما چه می‌داند و این اطلاعات را از طریق کدام اپلیکیشنها بدست می‌آورد؟

  • گوگل چگونه ما را ردیابی می‌کند؟

از طریق رد پای دیجیتالی در اپلیکیشنهای waze، calenar، booksو… همه چیز را خواهد فهمید

  • ما که هستیم، چه صدایی داریم، رژیم و عادت غذاییمان چیست، اعتقاداتمان چگونه است، فرزند داریم یا نه و…

از طریق سرچ گوگل و استفاده از اپلیکیشنهای chorome، search،  gmail، photos، ads و…

  • چه مکان‌هایی بودیم؟ محل کار ما کجاست، از کدام مسیر حرکت می‌کنیم، سفر رفته ایم یا نه، کجا زندگی کرده‌ایم یا می‌کنیم؟

با استفاده از اکانت جیمیل و اپلیکیشنهای maps، search، chorome، waze، calender

  • با چه کسانی دوست هستیم، چه قرار ملاقاتی داریم؟

شاید باورش سخت باشد اما گوگل تنها با رصد  gmail، hangouts، maps، wazeو… همه این اطلاعات را از ما کسب و ذخیره می‌کند.

  • ازچه چیز خوشمان می‌آید؟ چه غذایی، فیلمی، کتابی و.. دوست داریم؟ باورتان نمی‌شود گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد!

همانطور که از مثال بالا مشخص است چیزهایی که گوگل درباره ما می داند تنها از طریق اپلیکیشنها، سرویس‌ها، سیستم عامل و… گوشی زمانی که به اینترنت وصل است، کسب می‌شوند.

اطلاعات گوگل از کاربران به چه کار می‌آید؟

خوشبینانه این است که؛ گوگل هم مثل فیسبوک از اطلاعات جمع و طبقه بندی شده خود در خصوص تمام مشترکینش برای نمایش تبلیغات خود استفاده می‌کند، مدیریت اطلاعاتی که گوگل از ما دارد برایش روشن می‌سازد چه تبلیغاتی را به ما نشان دهد. این تبلیغات در تمام جستجوی‌های گوگل با کامپیوتر یا گوشی موبایل، سرویس جیمیل، یوتیوب یا هر برنامه‌ای که به نحوی با گوگل در ارتباط باش جلو چشم ما خواهد بود.

اما این که در پس پرده چه استفاده‌هایی از این مطالب خواهد شد بر شخصی آشکار نیست. گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد؟!

مقاله مرتبط: حریم خصوصی در فضای مجازی

گوگل از ما چه می‌داند

اما راه حل محافظت در مقابل کنترل اطلاعات گوگل از ما چیست؟

اگر شما هم در رابطه با این که گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد و چه استفاده‌ای از آن قرار است بشود احساس خطر کردید، برایتان چند راه حل داریم؛

  1. تنظیمات حریم خصوصی
  2. بکارگیری موتورجستجوی و مرورگر خصوصی
  3. Gps یا مکان یاب خود را خاموش کنید
  4. حذف اکانت گوگل
  5. استفاده از پروکسی یا vpn امن
  6. استفاده از نرم افزار و اپلیکیشنهای مطمئن و امن(برای حفظ اطلاعات personalization و رد پای دیجیتالی)

چه اطلاعاتی از ما در گوگل ثبت شده است؟
گوگل برای هدف گذاری تبلیغات و بهبود تجربه کاربری، از اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌کند.

اینترنت پرسرعت و اطلاعات گوگل

ممکن است از دانستن این موضوع که گوگل چقدر درباره شما اطلاعات دارد، شگفت‌زده شوید. اما شما هر چقدر بیشتر از اینترنت پرسرعت استفاده می کنید، اطلاعات بیشتری در اختیار گوگل قرار می دهید. اگر از خدمات گوگل مانند جی‌میل، جستجوی گوگل، یا حتی موبایل‌های اندرویدی استفاده کنید، این شرکت از اطلاعات شما در جهت بهبود خدمت‌رسانی به مشترکان استفاده خواهد کرد. ماهان‌نت در این مقاله به شما کمک می‌کند بدانید گوگل چه اطلاعاتی از شما در اختیار دارد.
اگر کمی به صفحه privacy policy در گوگل نگاه کنید، متوجه می‌شوید که گوگل اطلاعات شما را ثبت کرده است، اما دانستن این موضوع که چه اطلاعاتی دارد، حتماً شما را شگفت زده می‌ند.
با کمی جستجو می‌توان متوجه شد که گوگل نسبت به بیشتر افراد این اطلاعات را در دسترس دارد:

  • نام، جنسیت و تاریخ تولد
  • شماره تلفن شخصی
  • جستجوهای اخیر در گوگل
  • وبسایت‌های مشاهده شده
  • مکان‌هایی که در چند سال اخیر رفته‌اید
  • این‌که بیشتر چه موسیقی و غذاهایی دوست دارید
  • محل کارتان
  • محل زندگی‌تان

فعالیت‌های خود در گوگل را ملاحظه کنید

اگر موبایل شما اندرویدی است و از دستیار صوتی گوگل استفاده کرده باشید، که حتی زمان خاموش شدن چراغ منزل‌تان را نیز می‌تواند حدس بزند. اما در غیر این‌صورت گوگل امکانی برای نمایش جستجوهای شما دارد که حتی نشان می‌دهد بیشتر عکس جستجو کرده‌اید یا مطلب؟
اما این موضوع را نیز می‌توانید در صفحه فعالیت‌های گوگل غیرفعال کنید.

شناسایی اطلاعات توسط گوگل

ماهان نت شرکت پیشتاز در ارائه خدمات اینترنتی

گروه بزرگ ماهان نت به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی همچون انواع سرویس‌های اینترنتی پرسرعت آماده است تا در 7 روز هفته و 24 ساعت روز شما را در خصوص راه‌اندازی یک شبکه یا هر سرویس دیگر مشاوره دهد. شما در ماهان نت می‌توانید آخرین خدمات روز دنیای اینترنت و دیجیتال را خرید کنید.

پیج اینستاگرام ماهان نت را از دست ندهید.

برای افزایش امنیت اطلاعات خود می توانید از همکاران ما در ماهان نت با شماره ۱۵۱۴ یا ۰۲۱۸۷۲۷۷ کمک بگیرید.

سخن آخر

اطلاعات گوگل درباره ما چقدر است؟ فرایند جمع آوری اطلاعات گوگل چیست و چگونه می‌تواند خطرناک باشد؟در مطالب بالا در رابطه با این که گوگل چه اطلاعاتی از ما دارد و چگونه از این اطلاعات استفاده می‌کند برایتان گفتیم. در دنیایی که هر لحظه تعداد بیشتری از وسایل و ابزارهای زندگی روزمره ما به این شبکه جهانی دیجیتال می‌پیوندند لازم است با استفاده از نکاتی که در ابتدای مقاله بیان شد و نیز با بکار گیری اپلیکیشنهایی همچون   مراقب حریم خصوصی و اطلاعات خود باشم تا بتوانیم از زندگی لذت ببریم. مراقب سرچ گوگل خود باشید، این که شما به جستجویس چه هستید با ip سیستم شما در جایی به نام گوگل ثبت می‌شود!

سوالات پر تکرار

  • چگونه تاریخچه اطلاعات ما در گوگل قابل حذف است؟

پس از ورود به اکانت جیمیل خود، وارد my account شده و در پایین صفحه گزینه my activity را انتخاب کنید، در صفحه بازشده 3نقطه را کلیک کنید تا منو باز شود، سپسacticity control  را باز کرده و در آن تمام مواردی که شناسایی اطلاعات توسط گوگل را امکان پپذیر می‌کند را خواهید دید. هرکدام را که لازم نیست غیر فعال کنید.

  • اطلاعات جمع آوری شده کاربران توسط گوگل به چه کار می‌آید؟

گوگل همچون فیسبوک از این اطلاعات برای بالابردن بازدهی تبلیغات خود استفاده می‌کند.

  • مشاهده اطلاعات گوگل از کابران چگونه قابل کنترل است؟

پاکسازی یا حذف کردن دائمی تاریخچه گوگل به جهت حفظ امنیت هویت آنلاین و دیجیتالی افراد بسیار کمک خواهد کرد. با استفاده از google activity مواردی که همواره در حال ثبت اطلاعات و فعالیت‌های شما در اینترنت هستند را غیر فعال کنید.

0/5 (0 نظر)