چطور اینترنت اشیا همه چیز را تغییر می‌دهد

اگر تمام وسایل منزل و زندگی باهم مرتبط باشند، حتماً زندگی راحت‌تری را تجربه خواهیم کرد.

همه ما با اینترنت و این‌که چطور انسان‌ها و اطلاعات را باهم متصل می‌کند آشنایی داریم. اما متخصصان کامپیوتر روزی را پیش‌بینی کرده‌اند که نه‌تنها افراد بلکه تمام دستگاه‌ها با اینترنت به هم متصل هستند.

در مقالات قبلی درباره این تکنولوژی که اینترنت اشیا IoT نام دارد، توصیح داده‌ایم؛ اما اینترنت اشیا تمام فناوری‌های قابل تبدیل مانند حس‌گرهای دیجیتالی، امکان پارک اتوماتیک خودرو، ایمپلنت‌هایی که سلامتی ما را کنترل می‌کنند و غیره را در برگرفته است.

حساسیت اطلاعات اینترنت اشیا

اما نگرانی‌هایی هم درخصوص اینترنت اشیا وجود دارد که دستگاه‌هایی که به هم متصل می‌شوند نسبت به هک و بدافزارها حساس‌تر هستند. سال ۲۰۱۶ سازمان امنیتی فناوری فوراسکوت گزارشی درباره هفت دستگاه که از اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کند تهیه کرد که شامل یخچال فریزر هوشمند، پرینتر متصل، و سیستم‌های امنیتی می‌شد.

شرکت فوراسکات هشدار داده که دستگاه‌ها می‌توانند در کم‌تر از سه دقیقه هک شوند اما روزها و هفته‌ها زمان لازم است تا بتوان آن‌ها را اصلاح کرد. این شرکت اعلام کرد که هک اینترنت اشیا امکان جاسوسی توسط دوربین و میکروفن دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. با این امکان فرد سودجو می‌تواند به سایر دستگاه‌ها نیز متصل شود و از آن‌ها استفاده کند.

چطور اینترنت اشیا همه چیز را تغییر می‌دهد

چطور اینترنت اشیا همه چیز را تغییر می‌دهد

مواردی که برای راه‌اندازی اینترنت اشیا باید به آن توجه کنید :

امنیت IoT

با جمع‌آوری اطلاعات فراتر از مرزهای سنتی IT، امنیت اینترنت اشیا حساس تر می‌شود. برخی از ملاحظات کلیدی شامل امکان امنیت و نظارت بردستگاه‌ها، رمزنگاری داده‌های حساس و کاهش خطرات سیستم‌ها می‌شود.

چارچوب IoT

چارچوب اینترنت اشیا امکان توسعه، استقرار و مدیریت برنامه‌های اینترنت اشیا را فراهم می‌کند. برخی از این موارد عبارتند از: فرآیند خودکارسازی و اتصالات شبکه، ذخیره و مدیریت داده‌های حساس، اتصال و کنترل شبکه و تحلیل داده.

برنامه‌های کاربردی IoT

برنامه‌های نسل بعدی اینترنت اشیا باید شامل جمع‌آوری، تفسیر و اعمال اطلاعات باشد (شناسایی مشکل در اتصال، رسیدگی به اختلالات، و رفع نیاز کسب و کارها).

ابر IoT

راه‌حل ابری اینترنت اشیا، دسترسی مقرون به صرفه‌ای را برای شبکه داده‌های پرسرعت فراهم می‌کند تا دسترسی و کاربرد برنامه‌های اینترنت اشیا را برجسته‌تر کند. این محیط می‌تواند فضای ذخیره، آنالیز و مدیریت از راه دور ابری را فراهم کند.

داده‌های IoT

فناوری مدیریت داده‌های اینترنت اشیا این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید داده‌ها را در زمان معین (حتی زمانی‌که اختلال ایجاد می‌شود) جمع‌آوری کنید.

با توسعه استفاده از اینترنت پرسرعت، شرکت‌ها به دنبال فراهم سازی امکان اتصال وسایل منزل مانند لامپ، جارو، یخچال و غیره هستند. اما استفاده از تمام این موارد به اینترنتی با سرعت بسیار بالا نیاز دارد که ماهان‌نت چنین سرعتی را با اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) فراهم کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اینترنت TD-LTE به مقالات ماهان نت مراجعه نمایید و یا با شماره ۱۵۱۴ تماس خاصل فرمایید.

منبع: nbcnews

0/5 (0 نظر)