پهنای باند اختصاصی چیست؟+ تجربه بهترین سرعت با باند اختصاصی

دسته‌بندی نشده

در این مقاله با پهنای باند اختصاصی یا Bandwidth آشنا می‌شویم تفاوت آن با سرعت را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا به پهنای باند نیاز داریم.

پهنای باند چیست

منظور از پهنای باند اینترنت چیست؟ اینترنت dedicated چیست؟  اینترنت پهنای باند اختصاصی چیست؟ broadband معنی چیست؟در واقع به حجم داده‌ای اشاره می‌کند که توانایی آن را دارد که در یک زمان مشخص از طریق یک شبکه کامپیوتری و یا اتصال به اینترنت ارسال گردد.

اینترنت پهنای باند یا Bandwidth چیست؟ یکی از اصطلاحات پرتکراری است که در هنگام خرید اینترنت احتمالاً با آن رو به رو شده‌اید. پهنای باند مانند سرعت، حجم و ترافیک سرویس اینترنتی، می‌تواند روی تجربه شما از اینترنت تأثیر بگذارد. تا انتهای این مطلب همراه ماهان نت باشید.

اهمیت اینترنت پهنای باند اختصاصی چیست؟

واژه پهنای باند  به تنهایی در صنایع مختلف معانی مختلفی دارد. اما در حال حاضر وقتی از پهنای باند نام می‌بریم در واقع منظور ما پهنای باند اینترنت است پهنای باند را در اغلب موارد با سرعت اینترنت اشتباه می‌گیرند. اما در واقع پهنای باند به معنای حجم اطلاعاتی است که از طریق یک اتصال در مدت زمان مشخصی می‌توان ارسال کرد. ساده‌ترین راه برخورداری از پهنای باند مناسب، استفاده از خدمات پهنای باند اختصاصی است. خدمات پهنای باند اختصاصی یکی از سرویس‌های سفارشی و پرکاربرد ماهان نت برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک است.

معمولاً پهنای باند با هر بیت بر ثانیه تعریف می‌شود، برای مثال ۶۰ مگابیت بر ثانیه (60 Mbps)  به معنای انتقال ۶۰ میلیون داده در هر ثانیه است. هرچقدر پهنای باند بیشتر باشد، می‌توان حجم بیشتری از داده‌ها را در زمان کمتر منتقل کرد. برای اطلاعات بیش‌تر درباره ی اینترنت و سرویس اینترنت خانگی می‌توانید به سایت شرکت ارائه دهنده اینترنت ماهان نت سر بزنید.

مثالی برای مفهوم بیش‌تر

به عنوان مثال، در مورد اينترنت پرسرعت، استفاده از خدمات ارائه شده توسط مدل DSL و یا مودم کابلی یا رادیویی عموما پهنای باند بیشتری نسبت به زمانی که شما از اتصال شماره گیری استفاده می‌کنید دارد که از طریق خط تلفنتان به اینترنت دسترسی دارید، ارائه می‌شود. هرچه قدر پهنای باند بیشتری داشته باشید. داده‌های بیشتری نیز می‌توانید در یک زمان تعیین شده از طریق آن منتقل کنید و نتیجتا اتصال سریع‌تری انجام می‌شود.

پهنای باند اختصاصی

پهنای باند اختصاصی متناسب با نیاز کدام نهادها است؟

اکنون که تاحدودی متوجه شدید پهنای باند اختصاصی چیست؟  اجازه دهید توضیح دهیم این اینترنت مناسب چه افراد یا سازمان‌هایی است.

اینترنت سازمانی

از آنجا که برخلاف اینترنت td lte نامحدود ، گیمینگ، اينترنت وايرلس خانگی مانند اینترنت پر سرعت  ADSL عمدتا سازمان‌ها و ادارات مشترکان اصلی پهنای باند اختصاصی اینترنت پرسرعت ماهان نت هستند. این سرویس تحت عنوان «اینترنت سازمانی» نیز شهرت یافته است.

اما در حقیقت تنها سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیستند که می‌توانند از پهنا باند اختصاصی استفاده کنند. این سرویس برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، فروشگاه‌ها، کارگاه‌های بزرگ و کارخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای مالی دیگر از جمله موسسات مالی و اعتباری نیز کارآمد است.

خرید اینترنت سازمانی

باند اینترنت اختصاصی برای منازل

البته قانونی وجود ندارد که طبق آن باند اينترنت اختصاصی برای کاربران خانگی قابل استفاده نباشد. حتی در مواردی ممکن است صاحب یک کسب و کار خانگی نیاز مبرمی به پهنای باند (bandwidth )  احساس کند و آن را سفارش دهند. افرادی که به اصطلاح Home Office هستند و از منزل بصورت دورکار، کارهای خود را انجام می‌دهند نیز ممکن است احساس کرده باشند به این سرویس احتیاج دارند.

در مجموع اینترنت با پهنای باند اختصاصی در این موارد شدیدا کارآمد خواهد بود. اکنون متوجه شدید که کاربرد پهنای باند اختصاصی چیست؟

پهنای باند اختصاصی خانگی

مزایای سرویس اینترنت پهنای باند اختصاصی چیست ؟

  • وقتی ترافیک کاربران اینترنتی بالاست.
  • هنگامی که برقراری ارتباط بین شعب مختلف یک سازمان یا شرکت و … مد نظر است.
  • در شرایطی که استفاده کردن از تلفن ثابت اینترنت موسوم به NGN مورد نیاز باشد.
  • هنگامی که برگزاری کنفرانس‌ ویدئویی جزو سیاست‌های مورد نیاز یک سازمان است.
  • در شرایطی که Backup گرفتن و یا تهیه نسخه پشتیبانی از اطلاعات در دوره‌های منظمی مورد نیاز باشد.

 

پشتیبانی پهنای باند اختصاصی چیست؟

آیا اطلاع دارید پشتیبانی پهنای باند اختصاصی چیست؟ اینترنت و جریان داشتن اطلاعات در جهان شوخی بردار نیست. به همین علت هم  ممکن است حتی در روزهای تعطیل نیز به وجود آمدن یک مشکل ممکن است خسارت‌های زیادی برای یک مجموعه به بار آورد.

پشتیبانی یک شرکت ارائه دهنده اینترنت چگونه باید باشد؟

یک سرویس‌دهنده اینترنت استاندارد باید پشتیبانی کامل و 24 ساعته داشته باشد. همچنین استفاده از کارشناسان متبحر برای رفع مشکل مشترکان اینترنت طی کوتاه‌ترین زمان ممکن را همواره در مرکز سیاست‌های خود قرار دهد.

علاوه بر این یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس همچنین باید پاپ سایت‌ها  و یا به زبان ساده‌تر پایگاه‌های متعدد در سرتاسر کشور و پهنه جغرافیایی وسیع را داشته باشد. مواردی هم وجود دارند که بصورت اختصاصی توسط شرکت ماهان نت ارائه می‌شوند. و در اولویت سیاست‌های کاری و توسعه‌ای این تیم قرار دارند.

درخواست پهنای باند اختصاصی

 نوع اشتراک اینترنت پهنای باند اختصاصی چیست ؟

به طور کلی می‌توانیم ارائه سرویس پهنای باند اختصاصی را از نظر نوع اشتراک‌ها به دو صورت دسته بندی کرد:

مدل پهنای باند اشتراکی

همان طور که نام این مدل پهنای باند به ما می‌گوید این مدل به صورت اشتراکی بین چند کاربر ارائه می‌شود. و تمام این کاربران به صورت همزمان می‌توانند در حال استفاده از این سرویس باشند. و قطعاً افت سرعت را در این مدل موارد شاهد خواهیم بود.

از این نوع مدل اشتراکی اکثرا در مصارف سبک‌تری مانند مصارف خانگی در منازل و یا دفاتر کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک نکته درباره اینترنت اشتراکی پهنای باند اختصاصی چیست ؟

مورد دیگری که می‌توانیم برای مدل اشتراکی بیان کنیم این می‌باشد که علاوه بر مصرف شدن اینترنت، حجم دانلود در استفاده هم برای شما محاسبه می‌شود. و در پایان مدت قرارداد‌ها علاوه بر مبلغ ثابتی که شما به عنوان اشتراک ماهیانه پرداخت می‌نمایید. مبلغی هم به عنوان حجم مصرفی به شرکت‌های سرویس‌دهنده ‌تان بایستی پرداخت نمایید.

مدل پهنای باند اختصاصی

در مدل اینترنت پهنای باند اختصاصی قضیه دقیقا برعکس می‌شود. و شرکت‌های مختلف و سازمان‌های بزرگ و یا تجارت‌های خانگی که نیاز مبرمی به تبادل اطلاعات فوری آن هم بدون ذره‌ای افت سرعت و پایدارتر دارند به سمت این مدل اینترنت‌ها روی می‌آورند.

اینترنت پهنای باند اختصاصی

تفاوت پهنای باند با سرعت اینترنت چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، پهنای باند مقدار اطلاعاتی است که در هر ثانیه دریافت می‌کنید. در حالی که سرعت اینترنت نشان دهنده سرعت دریافت یا دانلود آن اطلاعات است. بیایید آن را با پر کردن وان مقایسه کنیم.

مثالی برای تفاوت پهنای باند و سرعت

اگر شیر آب وان دارای دهانه وسیع باشد، آب بیشتری نسبت به زمانی که لوله باریک‌تر باشد وارد وان می‌شود. از طرفی سرعت جریان می‌تواند کند یا تند باشد و این موضوع به فشار آب بستگی دارد نه دهانه لوله‌ای که آب از آن خارج می‌شود.

دهانه لوله آب را به عنوان پهنای باند و سرعت جریان آب را به عنوان سرعت اینترنت در نظر بگیرید. حالا اگر ما دهانه لوله بزرگتری داشته باشیم (پهنای باند بیشتر) و فشار آب یا سرعت جریان آب نیز زیاد باشد (سرعت اینترنت) در زمان کوتاه‌تری وان پر خواهد شد.

در مقاله  بررسی سرعت اینترنت می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد این اصطلاح پر کاربرد به دست آورید.

مزایای پهنای باند اشتراکی با پهنای باند اختصاصی چیست ؟

نخستین مزیت استفاده از پهنای باند اختصاصی چیست ؟ مشخصا به جای پهنای باند اشتراکی کاملا بدیهی و واضح است که سرعت بالاتری دارد. وقتی یک مسیر اختصاصی را برای خودتان داشته باشید. قطعا سریع‌تر به مقصد می‌رسید و در ترافیک حضور دیگران گرفتار نخواهید شد. ولی اگر بخواهیم مزیت‌های دیگر استفاده از اینترنت پهنای باند اختصاصی را برای سازمان یا هر کسب و کاری لیست کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  1. امنیت بسیار بالاتر بستر ارتباطی انتقال‌دهنده برای داده‌ها
  2. عدم محدودیت برای حجم اینترنت قابل استفاده
  3. عدم وابستگی سرویس پهنای باند اختصاصی به هرگونه خط تلفن ثابت و مخابرات
  4. برابری و تقارن در سرعت‌های دانلود و آپلود
  5. امکان ارائه اینترنت، اینترانت و شبکه مجازی شدیدا پرسرعت متقارن بر بستر پهنای باند اختصاصی
  6. امکان مدیریت کردن و مانیتورینگ پهنای باند مصرفی
  7. دسترسی به Static Valid IP در زمان دلخواه و به تعداد مورد نیاز مشترک
  8. امکان ارائه خدمات VIP از جمله BGP و VOIP
  9. تضمین اختصاص مجموع عرض باند خریداری شده توسط مشتریان به مشترک از سوی شرکت اینترنت پرسرعت ماهان نت

خرید اینترنت سازمانی

به چه مقدار پهنای باند نیاز داریم؟

میزان نیاز شما به پهنای باند نیز بستگی به این دارد که می‌خواهید با اتصال اینترنت خود چه‌کارهایی انجام دهید. معمولاً (باتوجه به بودجه شما) هر چه پهنای باند بیشتر باشد، بهتر است. اگر استفاده شما از اینترنت تنها به باز کردن شبکه‌های اجتماعی، مشاهده تصاویر و ویدئوها محدود می‌شود، نیاز به پهنای باند وسیعی ندارید.

اما گر از تلویزیون یا بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنید و نیاز به سرعت اینترت بالا بدون قطعی دارید، پس بهتر است از پهنای باند بیشتری استفاده کنید. مطمئن باشید که هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

سرویس پهنای باند اختصاصی چیست

اینترنت گیمینگ

معیارهای مشخصی برای اینکه دقیقاً به چه مقدار پهنای باند برای کارهای مختلف نیاز داریم وجود ندارد. با این حال اگر عاشق تماشای فیلم و سریال آنلاین با کیفیت بالاتر از FHD هستید، حداقل به 25 مگابیت برثانیه  نیاز دارید. برای وب گردی ساده، دورکاری و حتی گیمینگ، 4 تا 25 مگابیت بر ثانیه برای شما کافی خواهد بود. استفاده از اینترنت گیمینگ یک راه حالی برای برخورداری از اینترنت پرسرعت و دارای پهنای باند مناسب است.

پهنای باند اختصاصی برای گیم

پهنای باند اینترنت یکی از موارد بسیار مهمی می‌باشد که از نظر گیمرها حتی از نان شبشان هم واجب تر است! از آنجایی که میزان پهنای باند اختصاصی با افزایش میزان سرعت دانلود و آپلود در همه جا ارتباط مستقیمی دارد. پس بسیاری از گیمرها برای فرار از  شر لتنسی و  پینگ  از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پهناي باند اختصاصي  معتبر برای گیم استفاده می‌کنند.

سرویس اینترنت گیمینگ ماهان نت با ارائه پهنای باند اختصاصی پر سرعت به گیمرها این امکان را فراهم کرده است تا با قیمت به صرفه تجربه بازی بدون لگ و پینگ را داشته باشند.

تفاوت پهنای باند با Latency و پینگ چیست؟

تأخیر یا latency، که گاهی اوقات به عنوان پینگ هم شناخته می‌شود، تاخیری است که هنگام انتظار برای بارگیری چیزی مانند صفحات وب در اینترنت تجربه می‌کنید. اگر پهنای باند مقدار اطلاعاتی است که در هر ثانیه ارسال می‌شود. تأخیر مدت زمانی است که این اطلاعات از منبع خود به شما می‌رسد.

پهنای باند زیاد در کاهش تأخیر هم می‌تواند تأثیر گذار باشد. زیرا در هر لحظه بسته‌های داده بیشتری منتقل می‌شود و به این ترتیب مدت زمان رسیدن بسته‌های داده پشت سرهم کاهش پیدا می‌کند.

 تاثیر پهنای باند اختصاصی در گیمینگ

یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند به میزان بسیار زیادی روی تجربه گیمینگ شما تاثیر داشته باشد. مسئله پهنای باند اختصاصی می‌باشد. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت این روزها چنین پهنای باند اختصاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند که این مسئله ممکن است سرعت دانلود و یا آپلود شما را به میزان زیادی کاهش دهد و به طور مستقیم روی پینگ بازی شما نیز تاثیر بگذارد. یکی از برترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت با پهنای باند اختصاصی ماهان نت است. شرکت ماهان نت پرسرعت ترین اینترنت پهنای باند اختصاصی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

پهنای باند اختصاصی خانگی

شما می‌توانید از این پهنای باند اختصاصی خانگی برای افزایش سرعت اینترنت خود استفاده کنید. فراموش نکنید که این پهنای باند اختصاصی با به صرفه‌ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. به همین علت استفاده از آن برای تمام افرادی که به طور کاملا تخصصی در زمینه گیمینگ فعالیت دارند مزایای بسیار  زیادی را خواهد داشت.

چگونه پهنای باند خود را افزایش دهیم؟

راه‌های زیادی برای افزایش پهنای باند و استفاده حداکثری از اینترنت روی دستگاه‌هایتان وجود دارد. در اینجا به مهم‌ترین روش‌های افزایش پهنای باند اشاره می‌کنیم:

خرید سرویس پهنای باند اختصاصی

شرکت‌ها و سازمان‌ها، با استفاده از پهنای باند اختصاصی می‌توانند به اینترنت پرسرعت با ظرفیت بالا، کمترین تأخیر و کیفیت پایدار دسترسی داشته باشند. این سرویس به صورت کاملاً اختصاصی ارائه می‌شود و کیفیت آن در 24 ساعت و 7 روز هفته تضمین می‌شود.

استفاده از مودم مناسب و تجربه پهنای باند بیشتر

پهنای باند یکی از مشخصات مهمی است که در هنگام خرید مودم باید به آن توجه داشته باشید. یک مودم قوی علاوه بر این که می‌تواند ارتباط پایدارتر و سیگنال اینترنت قوی‌تری را برای شما فراهم کند. می‌تواند سرعت بالاتر و پهنای باند بیشتری را در اختیار دستگاه‌های مختلف متصل به مودم فراهم کند. مودم‌های دارای باندهای دوگانه یا سه گانه گزینه‌های مناسبی برای افزایش پهنای باند دریافتی شما هستند.

ثبت نام اینترنت سازمانی

استفاده از کابل‌های اترنت برای افزایش پهنای باند دریافتی

به طور کلی کابل‌های اترنت معمولاً گزینه‌های بهتری نسبت به اینترنت وایرلس یا بی سیم هستند. سعی کنید کامپیوترهای خود را با استفاده از کابل اترنت به شبکه یا مودم وصل کنید. اتصال مستقیم از طریق کابل، نویزها را کاهش می هد و ارتباط پایدارتر و سریع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. و به افزایش پهنای باند دریافتی دستگاه‌ها نیز کمک می‌کند.اکنون که با مفهوم پهنای باند اختصاصی چیست؟ آشنا شدید. این سوال برای شما پیش میاید که از کجا پهنای باند اختصاصی بخریم؟

پهنای باند

پهنای باند اختصاصی را از ماهان نت خریداری کنید!

در این مقاله سعی کردیم به سؤال پهنای باند چیست پاسخ دهیم و با دلایل اهمیت آن آشنا شویم. فراموش نکنید که در هر صورت عملکرد شبکه با مواردی به جز میزان پهنای باند هم سنجیده می‌شود .

موارد دیگری مانند تأخیر در سرعت اینترنت، تراکم شبکه و از دست دادن کل بسته از دیگر مواردی هستند که روی عملکرد شبکه تأثیر گذارند. با این حال پهنای باند اختصاصی یک راه حل کاربردی برای حل بسیاری از مشکلات سازمان‌ها و شرکت‌ها است. و می‌تواند دسترسی پایدار به شبکه را با سرعت بالا تضمین کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات پهنای باند اختصاصی ماهان‌نت و برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن ۸۷۲۷۱۴۱۰ تماس حاصل  کنید. همکاران ما در واحد پهنای باند اطلاعات مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستند تا اطلاعات خود را بی‌دریغ در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

همچنین برای دریافت اخرین اخبار دنیای اینترنت خدمات سرویس اینترنت خانگی می‌توانید پیج اینستاگرام ماهانت را فالو کنید.

سوالات متداول

  • پهنای باند اختصاصی چیست؟

پهنای باند اختصاصی درواقع فضایی است که در بستر اینترنت برای شما در نظر گرفته شده است. مثلا اگر پهنای باند شما سرعت 1 مگابیت بر ثانیه را داشته باشد یعنی نرخ سرعت ارسال اطلاعات شما 1 مگابیت بر ثانیه است.

  • چگونه می‌توان اینترنت با پهنای باندی اختصاصی سفارش داد؟

برای مشاهده تعرفه پهناي باند اختصاصی به فروشگاه ماهان نت مراجعه کنید و یا با کارشناسان ماهان نت تماس بگیرید.

  • معنای Broadband چیست؟

معمولا واژه Broadband و Baseband را به ترتیب به معنای باند پهن و باند پایه می‌شناسند.

پهنای باند اختصاصی

0/5 (0 نظر)