در این مبحث تصمیم داریم در خصوص تست سرعت اینترنت گوشی با شما صحبت کنیم. اگر برای این منظور به دنبال دانلود برنامه تست سرعت اینترنت هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. در ادامه بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت گوشی و کامپیوتر را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از این برنامه‌ها و وبسایت‌ها بتوانید سرعت واقعی اینترنت خود را بفهمید. شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهان نت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می‌کند.

تست سرعت اینترنت موبایل چیست؟

تست سرعت اینترنت راحت‌ترین راه برای فهمیدن سرعت حال حاضر اینترنت شما است. سرویس‌هایی که به واسطه آنها به اینترنت وصل می‌شوید، معمولا سرعت دانلود و آپلود شما را بسته به طرحی که خرید کرده‌اید، وجود مشکلات و محدودیت‌های محلی، قوانین و قواعد محدود سازی و مواردی از این قبیل کم و زیاد می‌کنند

مسئله این است که غالبا ispها در زمان فروش صحبت از سرعت‌های بالایی می‌کنند به طور مثال در زمان خرید به شما گفته شده تا 30 مگا بیت بر ثانبه به شما سرعت خواهند داد اما سرعت شما عموما 28 مگابیت است این در حالی است که آن شرکت عملا به گفته خود جامه عمل پوشانده است و سرعتی بالاتر از 20 مگابیت داده! این خوب است اما اگر با توجه به کندی عملکرد‌ها، تست سرعت اینترنت گوشی شما عدد 10 را نشان داد این وعده عملی نشده است و باید با شرکت خود تماس گرفته و جویای دلیل و خواهان رفع مشکل شوید.

تست سرعت اینترنت مقدار سرعت‌های پینگ، دانلود مطالب و آپلود داده‌ها را خواهد سنجید. لازم است بدانید که اندازگیری دانلود و آپلود بسیار ضروری است زیرا تمام بازاریابی ispها بر سرعت‌های دانلود و آپلود بالا انجام می‌شود.

تست سرعت اینترنت گوشی

معمولا سرعت دانلود بیشتر مورد تاکید ماست اما اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، اغلب شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی سرعت آپلود کمتری به نسبت سرعت دانلود مطالب ارائه می‌دهند. اینترنت وایرلس ماهان نت عرضه کننده پرسرعت ترین اینترنت در ایران می‌باشد پس همین حالا امتحان کنید.

Gaming-Banner

روش‌های متفاوتی برای تست سرعت اینترنت گوشی یا لپتاپ وجود دارد. ساده‌ترین روش استفاده از سرعت سنج های آنلاین و اینترنتی است. انواع وبسایت و برنامه وجود دارد که به صورت رایگان برنامه تست سرعت گوشی استفاده می‌شوند و صرفا با زدن چند کلید سنجش سرعت اینترنت را برای شما انجام می‌دهند. اما کار با آنها (وب سایت یا اپلیکیشن تست سرعت اینترنت موبایل) را بلد هستید؟ نگران نباشید تا پایان این مقاله به شما چند نرم افزار تست سرعت اینترنت گوشی را معرفی و روش کاربا آنها را شرح خواهیم داد. برنامه‌هایی همچون internet speed testیا speedtest net یا speed test master.

دانلود برنامه تست سرعت اینترنت

در این زمینه برنامه‌هایی همچون speed test master هم برای اندورید و هم iosطراحی شده است. پس از دانلود برنامه تست سرعت اینترنت برای موبایل و نصب آن در گوشی اندروید یا iosخود با استفاده از آن متوجه خواهید شد سرعت واقعی اینترنت آیفون شما چند است. برنامه speed test master رایگان بوده و بدون پراخت هیچ هزینه‌ای سنجش سرعت اینترنت را برای شما انجام خواهد داد. اگر نمی‌دانید اینترنت کابلی چیست پس همین حالا بخوانید.

کافیست پس از نصب برنامه یک ضربه بزنید تا این برنامه تست سرعت اینترنت گوشی شما را با هزاران سرور در جهان آزمایش کند و نتیجه را در مدت زمان 30 ثانیه به شما ارائه دهد. اما ویژگی‌های نرم افزار تست سرعت اینترنت موبایل speed test master چیست؟

  • آنالیز سریع و دقیق سرعت اینترنت شما در دانلود و آپلود
  • تست pingپینگ برای بررسی پایداری شبکه
  • نمایان کردن افرادی که در حال استفاده از ایننترنت شما هستند.
  • بر میزان مصرف داده نظارت کرده و….

یک ابزار خوب برای تست سرعت اینترنت: وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل  nPerf Speed Test که با آن قادرید مواردی همچون سرعت انتقال داده، بارگذاری مرورگر و سرعت Streaming ویدئوها را به دقت اندازه بگیرید.

به گزارش ماهان نت؛ nPerf از همه نوع اتصال اینترنتی، از ADSL گرفته تا نسل‌های مختلف موبایل (۲G، ۳G و LTE) و وایمکس و وای‌فای پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین به غیر از تست سرعت اینترنت خانگی می‌توان با آن عملکرد اینترنت موبایل را هم مورد بررسی قرار داد.

یک بررسی کامل اینترنت در این ابزار شامل تست سرعت (دانلود، آپلود و پینگ)، تست بارگذاری صفحات اینترنتی (مقایسه حجم صفحه و زمان صرف‌شده برای بارگذاری) و تست بارگذاری ویدئوها در یوتیوب (از کیفیت ۲۴۰ تا ۷۲۰ پیکسل) می‌شود.

ضمناً به غیر از تست سرعت، در تنظیمات nPerf می‌توان برای مصرف اینترنت نیز محدودیت تعیین کرد؛ تا اپ پس از رسیدن مصرف دیتا به سقفی که تعیین کرده‌اید، به شما هشدار دهد.

اپ nPerf برای سیستم‌های عامل iOS، اندروید و ویندوزفون عرضه شده است و برای دریافت آن می‌توانید به وب ‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

روش تست سرعت

تست سرعت اینترنت گوشی با speedtest net

شما با دانلود برنامه تست سرعت اینترنت برای موبایل speedtest net از سرعت سنج مانستر برای سنجش سرعت اینترنت و هم چنین بررسی عملکرد اینترنت خود می‌توانید استفاده کنید. در این اپلیکیشن پس از نصب تنها با زدن یک دکمه اتصال خود را از سرورهای مختلف بررسی و در کمتر از نیم ثانیه نتایج را دریافت کنید. سرعت سنج ماستر به صورت کاملا رایگان به بررسی سرعت اینترنت شما خواهد پرداخت. این سرعت سنج قابلیت سنجش و آزمایش سررعت‌های dsl، 2g، 4g،  3g، 2g، adsl و… را دارد. در ضمن speedtest net به نوعی تحلیلگر وایفای شما نیز هست.

یکی از مهمترین ویژگی‌های اپلیکیشن تست سرعت اینترنت موبایل مذکور امنیت بالای آن است. اما استفاده آسان، نمایش داده‌های دقیق و وجود گزینه تست سرعت از یک سرور دیگر و… از مواردی هستند که می‌توان نقاط مثبت آن در نظر گرفت.

اما سوالی که مطرح است این است که آیا گزارش speedtest درست است؟

در این خصوص باید بگوییم که speedtest ماهانه گزارشی در خصوص تست سرعت اینترنت همراه یا ثابت در جهان منتشر می‌کند. اما نظرات اشخاص صاحب سخن در این مورد مختلف است عده‌ای از فعالان در حوزه اینترنت معتقداند که آمار speedtest در خصوص وضعیت کشور ما درست نیست.این در صورتی است که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین انبوه نرم افزار تست سرعت اینترنت موبایل موجود در نیا اسپید تست ارائه شده توسط شرکت ookla است. محیط این برنامه شبیه وب‌سایت آن طراحی شده است و با استفاده از یک رابط کاربری ساده و آسان می‌توانید تست پینگ، سرعت دانلود یا بارگیری، سرعت آپلود یا بار گذاری، نمودار زمان اتصال و… را دریافت و مشاهده کنید.

اینترنت LTE

تست سرعت اینترنت lte با وب سایت

یکی از بهترین وبسایت‌های سنجش سرعت اینترنت speed of است که از طریق آن به راحتی خواهید توانست میزان سرعت اتصال واقعی خود را در کمترین زمان مشاهده کنید.با وارد کردن تنها یک آدرس (https//speedof.me/index.html) در مرورگر خود وارد این وبسایت شده و با زدن روی دکمه start test با اندکی صبر آنالیز اینترنت خود را دریافت کنید.

سرعت اینترنت را چگونه تست کنیم؟

چرا ماهان نت

برای تست سرعت اینترنت گوشی از چه برنامه‌ای استفاده کنیم؟ یا به عبارتی بهترین برنامه تست سرعت اینترنت اندروید کدام است؟ شما در وبسایت معتبر ماهان نت از جدیدترین اخبار روز دنیای فناوری و اطلاعات باخبر خواهید شد. اگر با توجه به تست سرعت اینترنت، ار اعداد و نتایج نمایش داده شده راضی نبودید این مژده را به شما می‌دهیم که گروه مجرب و آگاه ماهان نت آماده ارائه بهترین خدمات در خصوص جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت با انواع آپشن‌ها می‌باشد.

سخنی در پایان

سنجش سرعت اینترنت راهی است برای مشاهده میزان سرعت آپلود و دانلود. شرکت‌های مختلفی همچون ماهانت وجود دارد که خدمات اینترنت پر سرعت و نسل جدید 4g، 5gو… را به ما ارائه می‌دهند اما لازم است هر چند وقت یکبار توسط نرم افزار یا وبسایتی تست سرعت اینترنت گوشی یا لپتاپ خود را انجام دهیم تا از این کیفیت مطمئن شویم و در صورت اعلام کاهش سرعت توسط سرعت سنج با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس گرغفته و دریافت مشاوره داشته باشیم. در این مقاله شما را با برنامه های مختلفی همچون internet speed test، speedtest net یا speed test master و روش کار با آنها آشنا کردیم تا بتوانید سرعت اینترنت خود را بسنجید. فالو کردن پیج اینستاگرام ماهان نت را فراموش نکنید.

سوالات پر تکرار

تست سرعت اینترنت گوشی چه مواردی را می‌سنجد؟

  1. زمان پاسخ دهی
  2. Jitter
  3. سرعت دانلود
  4. سرعت آپلود

داشتن چه سرعت اینترنتی خوب است؟

به طور میانگین و حد معمول داشتن سرعت دانلود 25.25 و سرعت آپلود 3 مگا بیت برای هر شخص مناسب است.

چه عواملی بر کاهش سرعت اینترنت تاثیر دارد؟

  • موقعیت بد روتر
  • افزایش تراکم در تعداد خطوط WIFI
  • نویز
  • استفاده از فیلتر شکن یا VPN
  • پوشش ضعیف 4G
  • پردازش کند دستگاه و…
0/5 (0 نظر)