اگر موبایل شما اندروید است، ممکن است با مشکل روشن شدن خودکار وای‌فای و اینترنت دیتای موبایل خود بدون این‌که حتی آن‌ها را روشن کرده باشید، مواجه شده‌اید. این مشکل زمانی دردسرساز می‌شود که از حجم اینترنت شما به‌صورت ناخواسته کم می‌شود. اما مسئله‌ای که وجود دارد این‌جاست که علت روشن شدن خودکار وای‌فای چیست؟

یکی از دلایل این موضوع، ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب هستند. برای پیش گیری از آن ابتدا باید یک آنتی‌ویروس مناسب مانند مکافی را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید و روی موبایل خود اجرا نمایید، و موبایل‌تان را اسکن کنید. مکافی می‌تواند فایل‌های مخرب، بدافزارها و ویروس‌های روی گوشی شما را اسکن کند و به‌راحتی از بین ببرد.

اما گاهی اوقات این ویروس‌ها با برنامه‌هایی چون مکافی هم از بین نمی روند. در این مواقع باید آن‌ها را به‌صورت دستی پاک کنید. برای بررسی ویروس و برنامه‌های مخرب مسیر زیر را طی کنید:

Settings> Applications > All

برنامه های فهرست شده را بررسی کنید و اگر برنامه‌ای بود که نام آن برای‌تان آشنا نبود، در گوگل سرچ کنید. اگر این برنامه متعلق به موبایل شما نبوده، برای غیر فعال کردن آن می‌توانید از disable یا force stop استفاده کنید. سپس چک کنید ببینید آیا مشکل روشن شدن خودکار وای‌فای و دیتای اینترنت همچنان وجود دارد یا از بین رفته است؟

 

0/5 (0 نظر)